کوچکترین کارت RTX 4090 جهان: جدیدترین واتربلاک Alphacool هیولای انویدیا را به یک GPU جمع و جور 1 اسلات تبدیل می کند.

بوگدان سولکا
بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1928 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017
تبدیل هیولای 3 اسلات به یک قهرمان جمع و جور با 1 اسلات.  (منبع تصویر: Optimum Tech)
تبدیل هیولای 3 اسلات به یک قهرمان جمع و جور با 1 اسلات. (منبع تصویر: Optimum Tech)

من اولین بار در حدود هفت سالگی به دنیای شگفت انگیز IT & C قدم گذاشتم. من فوراً مجذوب گرافیک های کامپیوتری شدم، چه از بازی ها و چه برنامه های سه بعدی مانند تری دی مکس. من همچنین یک خواننده مشتاق داستان های علمی تخیلی، یک علاقه مند به اخترفیزیک و یک متخصص رمزنگاری هستم. من در سال 2006 شروع به نوشتن مقالات مرتبط با رایانه شخصی برای Softpedia و چند وبلاگ کردم. در تابستان 2017 به تیم Notebookcheck پیوستم و در حال حاضر یک نویسنده ارشد فناوری هستم که بیشتر اخبار مربوط به پردازنده، GPU و لپ تاپ را پوشش می دهد.

آب بلوک مرجع Alphacool ES GeForce RTX 4090 با صفحه پشتی در خرده فروشی هایی مانند آکواتونینگ 166 دلار آمریکا به استثنای حمل و نقل.

پردازنده گرافیکی INNO3D GeForce RTX 4090 iChill X3 را در آمازون بخرید

(منبع تصویر: Optimum Tech)
(منبع تصویر: Optimum Tech)

اکنون، یک اخطار کوچک در اینجا وجود دارد، زیرا بلوک آب سطح سازمانی Alphacool تنها با اندازه PCB خاصی که در کارت‌های RTX 4090 INNO3D یافت می‌شود، مناسب است. پوشش نقره ای این است که این کارت ها برخی از مقرون به صرفه ترین نسخه های موجود در بازار هستند. تعویض کولر مبتنی بر هوا بسیار آسان است و واتر بلوک همچنین دارای پدهای حرارتی مخصوص به خود برای صفحات جلو و عقب است.

این روزها سرعتی که خنک‌کننده‌های GPU انویدیا با هر نسل جدید افزایش می‌یابند، مورد توجه منتقدان سرسخت و همچنین میم‌های اینترنتی وحشی است. کارت‌های GeForce درجه یک از خنک‌کننده‌های با اندازه 1 اسلات در روزهای اولیه به خنک‌کننده‌های بزرگ 3 شیار به اندازه یک آجر برای جدیدترین مدل‌ها تبدیل شده‌اند، و ما نمی‌دانیم که آیا این کولرها در چند سال آینده بزرگ‌تر می‌شوند. این به ویژه برای سازندگان DIY که به سختی می‌توانند چنین هیولاهایی را در ساخت‌های ITX جای دهند، ناامیدکننده است، اما هنوز امیدی وجود دارد. جدیدترین بلوک آبی Alphacool می‌تواند جانوران را رام کند و آنها را به کارت‌هایی با ظاهری منظم تبدیل کند که می‌توانند انواع زیادی از فرم‌های فاکتور را بدون از بین بردن عملکرد مناسب داشته باشند و در عین حال کارت‌ها را در دمای زیر 60 درجه سانتی‌گراد نگه دارند.

YouTuber Optimum Tech این فرآیند را در جدیدترین ویدیوی خود نشان می دهد که در آن نشان می دهد که چگونه بلوک آب اساساً طول را تقریباً 50٪ کاهش می دهد و علاوه بر آن آن را به یک کارت 1 اسلات فوق فشرده تبدیل می کند. با اتصالات خنک کننده آب در انتهای سمت راست، بلوک آب تنها 210 میلی متر طول و 150 میلی متر عرض دارد.

تبدیل GPU عظیم RTX 4090 به یک کارت جمع و جور 1 اسلاتی با بلوک آبی سطح سازمانی طراحی مرجع Alphacool با صفحه پشتی آسان است. طراحی فشرده همچنین طول کارت را تقریباً 50٪ کاهش می دهد، اما فقط با مدل های INNO3D کار می کند.

Optimum Tech واتربلوک Alphacool را با رادیاتور 280 میلی‌متری آزمایش کرد و دما در طول یک جلسه Furmark تا 57 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود، اما در سناریوهای بازی دما به 53-54 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. مسلماً، آزمایش‌ها در محیط باز انجام می‌شوند. راه اندازی هوا، بنابراین یک رادیاتور دوگانه در داخل کیس ITX بهتر عمل می کند.

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

.170



منبع: https://www.notebookcheck.net/World-s-smallest-RTX-4090-card-Alphacool-s-latest-waterblock-transforms-the-Nvidia-beast-into-a-compact-1-slot-GPU.687073.0.html

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!