کدام مک بوک را بخرم؟

کدام مک بوک را بخرم؟

بهترین مک برای خرید اکثر مردم، مک بوک ایر 13 اینچی M2 است. این برای اکثر افراد به اندازه کافی قدرتمند است و صفحه نمایش عالی و طراحی باریک و سبک وزن دارد. می‌توانید در راهنمای ما درباره بهترین مک‌بوک‌ها درباره M2 MacBook Air اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اپل نسخه‌های جدید مجهز به M3 مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی را در 8 مارس عرضه می‌کند که به ترتیب از 1100 و 1300 دلار شروع می‌شوند. اپل به فروش مک بوک ایر 13 اینچی M2 به عنوان یک گزینه سطح پایین با قیمت کمی کاهش یافته 1000 دلار ادامه خواهد داد. در حالی که ما هنوز فکر می کنیم M2 MacBook Air 15 اینچی یک لپ تاپ عالی است، اپل این مدل را متوقف می کند (اگرچه ممکن است هنوز از خرده فروشان شخص ثالث در دسترس باشد). ما به زودی مک بوک های جدید را آزمایش خواهیم کرد و توصیه های خود را به روز خواهیم کرد.

مک بوکی که ما توصیه می کنیم

مک بوک ایر 2022 M2 دارای طراحی به روز، صفحه نمایش روشن تر و وب کم بهتر است و پورت MagSafe مورد علاقه طرفداران را بازیابی می کند.

مک بوک پرو چطور؟

اگر به دنبال یک مک بوک پرو با قدرت بالاتر هستید، توصیه می کنیم از نسخه 13 اینچی با تراشه M1 یا M2 صرف نظر کنید، حتی اگر به نظر عالی می رسد. هیچ کدام از مدل ها در واقع به اندازه کافی برای حرفه ای ها قدرتمند نیستند و هر دو دارای یک فن خنک کننده هستند که در مقایسه با مک بوک ایر بی صدا گوش دادن به آن آزاردهنده است.

ما مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی اپل را فقط به کسانی که به قدرت پردازش اضافی نیاز دارند، از جمله ویرایشگرهای رسانه حرفه ای، کدنویسانی که نیاز به کامپایل پروژه های بزرگ دارند و طراحان سه بعدی توصیه می کنیم. دلیل آن این است که این لپ‌تاپ‌های Pro بهترین بخش‌های Air، مانند طراحی بدون فن و وزن سبک‌تر را با قدرت بیشتر عوض می‌کنند. مدل‌های Pro گران‌تر، سنگین‌تر، حجیم‌تر و آزاردهنده‌تر هستند. اگر لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد بار کاری حرفه‌ای را در حال حرکت انجام دهید، مشکلی نیست، اما برای بقیه، این نوع لپ‌تاپ ارزش زحمت و هزینه را ندارد.

مک‌بوک‌هایی که روی تراشه‌های قدیمی‌تر M1 Pro و M1 Max اپل کار می‌کنند، هنوز سرمایه‌گذاری خوبی هستند. در آزمایش‌های ما، آن‌ها ویدیوی 4K را با همان سرعتی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر نسل سیزدهم اینتل انجام دادند، صادر کردند. در مقایسه با جدیدترین مدل‌ها، کمی سرعت را از دست می‌دهید: در ابتدا، مدل مبتنی بر M1 Pro که ما ابتدا آزمایش کردیم 3 دقیقه و 12 ثانیه طول کشید تا کلیپ تست 4K دو دقیقه‌ای ما صادر شود، اما مدل مبتنی بر M3 Max مدل فقط 1 دقیقه و 45 ثانیه طول کشید. در حالی که این تفاوت قابل توجه است، زمان کلی هر یک از دستگاه ها هنوز برای صادرات یک ویدیوی کوتاه معقول است. اگر 500 دلاری که ممکن است پس انداز کنید برای شما مهمتر از چند ثانیه بیشتر منتظر ماندن برای صادرات یک کلیپ در هر روز است، این می تواند معامله ارزشمندی باشد. ما متوجه شدیم که سایت اقلام بازسازی شده اپل به طور قابل اعتماد مک بوک M1 را با قیمت تخفیف دار دارد.

اگر قبلاً یک مک بوک با تراشه M2 Pro یا Max دارید، دلیل کمی برای ارتقاء به یکی با تراشه M3 ندارید. طبق آزمایشات ما، هر نسل از تراشه – از M1 تا M2 تا M3 – 20 تا 25 درصد سریع‌تر بوده است که قابل توجه است. با این حال، تراشه‌ها همگی به‌طور عینی سریع هستند، و مگر اینکه در موقعیت‌های بحرانی زمانی قرار بگیرید، می‌توانید هزاران نفر را ذخیره کنید زیرا می‌دانید که فقط چند ثانیه اضافی برای رندر و صادر کردن یک صحنه ویدیویی صبر می‌کنید.

یکی از جدیدترین مک بوک پروهای اپل یک مدل 14 اینچی پایه با تراشه M3 است. (همچنین می‌توانید یک پرو 14 اینچی گران‌تر با پردازنده M3 Pro یا M3 Max خریداری کنید.) ما ارزان‌ترین مدل M3 را توصیه نمی‌کنیم، زیرا اکثر مردم نمی‌توانند از ویژگی‌های اضافی MacBook Pro و اکثر افراد حرفه‌ای بهره ببرند. یک تراشه M3 نسبتا کم قدرت نمی خواهید. M3 MacBook Pro حدود یک پوند سنگین تر از MacBook Air و کمی ضخیم تر است. ما همچنین فکر می‌کنیم که اکثر مردم احتمالاً از درگاه‌های اضافی در Pro، مانند کارت‌خوان SD و درگاه HDMI بهره‌مند نیستند. مدل‌های دارای تراشه‌های M3 Pro و M3 Max نیز دارای یک پورت USB-C اضافی هستند که نسخه M3 فاقد آن است.

جذابیت اصلی M3 MacBook Pro قیمت پایین تر برای صفحه نمایش فوق العاده XDR سطح حرفه ای اپل است. اما هر دو نمایشگر Air و Pro به طرز چشمگیری از نظر رنگ دقیق هستند، و مگر اینکه در حال ویرایش ویدیوی HDR باشید، نیاز چندانی به حداکثر روشنایی 1600 نیت صفحه نمایش XDR وجود ندارد. محتوا در صفحه نمایش XDR بهتر به نظر می رسد، اما در واقع به عنوان نمایشگری برای ایجاد محتوا به جای تماشای آن در نظر گرفته شده است.

در حالی که M3 MacBook Pro ارزان‌ترین مدل مک‌بوک جدید اپل با 1600 دلار است، این قیمت تنها 8 گیگابایت رم برای شما به ارمغان می‌آورد که برای یک لپ‌تاپ ویرایش مدرن کافی نیست.

مقدار رم یا حافظه یکپارچه یک مک بوک به اندازه بزرگی میز فیزیکی یا فضای کاری شما است. با 8 گیگابایت، میز اداری کوچکتری دارید. برای مقالات، صفحات گسترده، شاید چند مجله در گوشه ای که بعداً می خوانید خوب است. اما همانطور که به یک میز بزرگتر برای طراحی نقشه های معماری یا یک اتاق بزرگتر برای تهیه عکس نیاز دارید، برای انجام همین کار به صورت دیجیتالی به حافظه بیشتری نیز نیاز دارید. ارتقا به 16 گیگابایت حافظه یکپارچه، 200 دلار اضافی به قیمت اضافه می‌کند و ارزان‌ترین پیکربندی را که ما پیشنهاد می‌کنیم، 1800 دلار می‌کنیم. در آن زمان، خرید یک مک بوک پرو با تراشه M3 Pro، که 18 گیگابایت حافظه یکپارچه و عملکرد بهتری نسبت به مدلی با تراشه غیر پرو ارائه می دهد، بهتر است.

این مقاله توسط Signe Brewster و Caitlin McGarry ویرایش شده است.

<
منبع خبر: https://www.nytimes.com/wirecutter/blog/which-macbook-should-i-buy/?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=RSS%20Feed