اینتل تجارت سوئیچ شبکه را همراه با برنامه Pathfinder RISC-V پس از درآمدهای ناگوار سه ماهه چهارم 2022 متوقف کرد.


مشکلات مالی اینتل ممکن است تا سه ماهه اول سال 2023 ادامه یابد. (منبع تصویر: datacenterknowledge.com)
مشکلات مالی اینتل ممکن است تا سه ماهه اول 2023 ادامه یابد. (منبع تصویر: datacenterknowledge.com)

سه ماهه چهارم 2022 دومین زیان سه ماهه 664 میلیون دلاری را برای اینتل به ارمغان آورد و وضعیت سالانه نیز تیره و تار است، و مدیر عامل شرکت Pet Gelsinger را مجبور کرد تا برای صرفه جویی در سرمایه، چند کسب و کار غیر اصلی دیگر را از بین ببرد.

اینتل مجبور است پشتیبانی از برخی از مشاغل خود را متوقف کند زیرا وضعیت مالی آن پس از نتایج سه ماهه چهارم 2022 خیلی خوب به نظر نمی رسد. درآمد 32 درصد کاهش یافته و حاشیه ناخالص نیز 39.2 درصد کمتر از سه ماهه چهارم 2021 است. علاوه بر این، شرکت زیان 664 میلیون دلاری را گزارش کرده است که تقریباً برابر با بزرگترین زیان 687 میلیون دلاری است که در سه ماهه چهارم 2017 ثبت شده است. ارقام سالانه نیز ضربه خوردند درآمد 20 درصد کاهش یافت، حاشیه ناخالص از 55.4 درصد به 42.6 درصد کاهش یافت و درآمد خالص شاهد کاهش شدید از 19.9 دلار به 8 میلیارد دلار بود. انتظار می رود سه ماهه اول 2023 ارقام درآمد کمتری را به همراه داشته باشد که ناشی از تقاضای ضعیف مصرف کننده و رایانه های آموزشی آموزشی، و همچنین کاهش موجودی OEM و کاهش تقاضای مرکز داده است.

این مشکلات مالی، مدیر عامل شرکت پت گلسینگر را وادار می کند تا کل مجموعه را به شدت مورد ارزیابی مجدد قرار دهد، به ویژه با تمرکز بر مشاغل غیر اصلی. گلسینگر در آخرین گزارش درآمد خود خاطرنشان کرد که با خروج از هفت کسب و کار توانسته است 1.5 میلیارد دلار پس انداز کند. هفتمین کسب‌وکاری که به بلوک قطعی ختم می‌شود، شعبه سوئیچ شبکه است، زیرا گلسینگر اعلام کرد که اینتل دیگر در NEX سرمایه‌گذاری نخواهد کرد، اما از محصولات و مشتریان موجود پشتیبانی کامل خواهد کرد.

اگرچه گلسینگر به اقدامات مشابه دیگری اشاره نکرد، به نظر می رسد اینتل نیز برنامه RISC-V Pathfinder را که سال گذشته آغاز شده بود، متوقف می کند. این حرکت غافلگیر کننده فقط در مقام رسمی اعلام شده است سایت Pathfinder که اکنون با پیامی به این مضمون از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند: «ما متأسفانه به شما اطلاع می‌دهیم که اینتل برنامه Intel® Pathfinder برای برنامه RISC-V را بلافاصله متوقف می‌کند. از آنجایی که اینتل هیچ نسخه اضافی یا رفع اشکال ارائه نخواهد کرد، ما شما را تشویق می‌کنیم که سریعاً به ابزارهای نرم‌افزاری RISC-V شخص ثالث بروید که بهترین نیازهای توسعه شما را برآورده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اینتل می‌خواهد به همکاری خود با SiFive در پلتفرم Horse Creek ادامه دهد، که شامل یک پردازنده RISC-V است که قرار است امسال در گره‌های اینتل 4 تولید شود. Tom’s Hardware اشاره می‌کند که اینتل سرمایه‌گذاری‌های دیگری در RISC-V انجام داده است، از جمله صندوق 1 میلیارد دلاری Foundry Services که برای کمک به سایر شرکت‌ها در طراحی X86 یا RISC-V اختصاص داده شده است، به‌علاوه سرمایه‌گذاری 426 میلیون دلاری در بارسلونا. مرکز ابررایانه برای توسعه ابررایانه‌های مقیاس زتا و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی.

پردازنده دسکتاپ Intel Core i9-13900K را در آمازون بخرید

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Intel-discontinues-network-switch-business-along-with-Pathfinder-RISC-V-program-following-grim-Q4-2022-earnings.686929.0.html