Lenovo ThinkPad X1 Carbon G10 OLED: کیفیت تصویر را با عمر باتری عوض می کند

ما اکنون چندین پیکربندی ThinkPad X1 Carbon G10 لنوو را بررسی کرده‌ایم و یک مدل OLED اخیراً از آزمایشگاه‌های آزمایشی ما عبور کرده است. کیفیت تصویر مطمئناً یکی از مزایای آن محسوب می شود، اما خریداران مجبور هستند در ازای آن عمر باتری را فدا کنند.

.170



منبع: https://www.notebookcheck.net/Lenovo-ThinkPad-X1-Carbon-G10-OLED-Trading-image-quality-for-battery-life.677078.0.htmlپیکسل های OLED خود روشن ThinkPad X1 Carbon Gen 10

پیکسل های OLED خود روشن ThinkPad X1 Carbon Gen 10
بنجامین هرزیگ

وضعیت در مدلی که اخیراً مورد بررسی کامل قرار گرفتیم کاملاً متفاوت است: صفحه نمایش OLED این X1 Carbon G10 وضوح بالاتری در 2.8K (2,880 x 1,800) دارد و از نظر کیفیت در لیگی کاملاً متفاوت از پنل فول اچ دی. با این حال، عمر باتری ضعیف است: تنها در پنج ساعت، این مدت به نصف کاهش یافته است.

در نتیجه، خریداران اغلب با این انتخاب مواجه می‌شوند: آیا بهترین نمایشگر را بگیرم و بیشتر روی میز کار باشم؟ یا به کیفیت صفحه نمایش کمی پایین تر راضی هستم و در ازای آن نوت بوک بسیار بادوامتری دارم؟

OLED حداقل یک راه برای افزایش عمر باتری ارائه می دهد: اگر مرورگر وب را روی حالت تاریک تنظیم کند، عمر باتری به هفت ساعت افزایش می یابد. این به این دلیل است که پیکسل های OLED خود روشن هستند و هر چه محتوای نمایش داده شده تیره تر باشد، پنل انرژی کمتری مصرف می کند.

با این وجود، نتیجه نهایی این است: کیفیت نمایشگر یا عمر باتری – اگر یکی از این دو کیفیت را به حداکثر برسانید، دیگری آسیب می بیند.