توییتر: گزارش شده است که 400 میلیون پروفایل کاربری به دنبال نقض اطلاعات جدید برای فروش گذاشته شده است


توییتر با رسوایی جدیدی روبرو شد.  (منبع: توییتر)
توییتر با رسوایی جدیدی روبرو شد. (منبع: توییتر)

گزارش شده است که پایگاه داده‌ای حاوی مقداری «ویرانگر» از داده‌های شخصی توسط یک «بازیگر تهدید» که ادعا می‌کند اطلاعات را از آسیب‌پذیری در دفاعیات توییتر به دست آورده، برای فروش عرضه شده است. به گفته یک شرکت امنیت سایبری، تعداد کاربرانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند به صدها میلیون نفر می رسد و شامل افراد “با مشخصات بالا” مانند خالق اتر Vitalik Buterin می شود.

بر اساس “شرکت اطلاعات جرایم سایبریهادسون راک، توییتر موضوع نشت داده های جدیدی بوده است که مخزن قابل توجهی از داده های کاربر را در دستان “بازیگران تهدید” قرار داده است. این حادثه ظاهراً در اوایل سال 2022 رخ داده است، اگرچه نقض مورد بحث به تازگی علنی شده است.

ماهیت حساس اطلاعات مربوط به گزارش‌ها به «ایمیل ها و شماره تلفن های کاربران با سابقهمانند Vitalik Buterin، و همچنین شرکت‌ها یا نهادهایی مانند Linus Tech Tips و SpaceX.

به نظر می‌رسد که نهاد مخرب مورد بحث اعلام می‌کند که توییتر یا مالک آن، ایلان ماسک، باید هزینه بازگرداندن داده‌ها را بپردازد تا چهره “جریمه های نقض GDPR“.

از سوی دیگر، هادسون راک پذیرفته است که “ممکن نیستبرای تایید تخمین مهاجم ادعایی مبنی بر اینکه 400 میلیون کاربر به این شکل تحت تاثیر قرار گرفته اند.

سپس دوباره، گروه ادعا می کند که بررسی مستقل داده ها به یافته هایی منجر شده است که “مشروع

Samsung Galaxy Tab S7 FE را در آن بخرید آمازون

آ "بازیگر تهدید" ادعا می کند که داده های پروفایل توییتر را حذف کرده است ...
یک “بازیگر تهدید” ادعا می کند که داده های پروفایل توییتر را حذف کرده است …
... از بیش از 400 میلیون کاربر.  (منبع: هادسون راک از طریق توییتر)
… از بیش از 400 میلیون کاربر. (منبع: هادسون راک از طریق توییتر)

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Twitter-400-million-user-profiles-reportedly-up-for-sale-following-new-data-breach.677082.0.html