کوالکام و رنو شراکت جدیدی را برای همکاری در “خودروهای الکتریکی تعریف شده با نرم افزار” آینده اعلام کردند.


کوالکام و رنو دوباره با هم متحد می شوند.  (منبع: کوالکام)
کوالکام و رنو دوباره با هم متحد می شوند. (منبع: کوالکام)

Qualcomm Technologies و Renault Group اعلام کرده‌اند که برای ارائه پلتفرم‌های جدید برای خودروهای الکتریکی نسل بعدی با هم متحد خواهند شد. «پلت‌فرم‌های خودروهای تعریف‌شده نرم‌افزاری» جدید از شاسی دیجیتال اسنپدراگون جایگزین می‌شود و بنابراین ممکن است سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS)، تجربه‌های «ماشین متصل» و به‌طور کلی کنترل‌های بسیار بیشتری از یک وسیله نقلیه را نسبت به قبل ارائه دهد.

Qualcomm Technologies و Renault Group دارند اعلام کرد توافق فعلی آنها برای قرار دادن محصولات شاسی دیجیتال اسنپدراگون در خط فعلی خودروهای الکتریکی این برند به پایان رسیده است. با این حال، با شرکت جدیدی جایگزین خواهد شد که این 2 شرکت را در کنار هم نگه می دارد تا نسل بعدی این محصولات را ارائه دهد.وسیله نقلیه نرم افزاری تعریف شدهراه حل های ” (یا SDV).

SDV ها وسایل نقلیه الکترونیکی هستند که در آنها عملکردهای قابل توجهی، حتی از کیسه هوا، کروز کنترل و آن جنبه های کابین که به طور سنتی با دکمه های فیزیکی مرتبط است و همچنین ویژگی های پیشرفته تر مانند ADAS یا تشخیص موانع، نرم افزاری هستند. بر اساس، در صورت لزوم از طریق OTA.

دسترسی آن ممکن است زیاد به نظر برسد. با این حال، شرکت هایی مانند کوالکام قاطعانه معتقدند که تا آنجا که آینده خودرو پیش می رود، اجتناب ناپذیر است. بر این اساس، نتیجه جدید “با کارایی بالاپیش بینی می شود که SDV ها به عنوان نتیجه ابتکار جدید رنو x کوالکام از سال 2026 شروع به ظهور کنند.

در همکاری جدید ممکن است کوالکام در Ampere نیز سهمی داشته باشد: زیرمجموعه اختصاصی رنو برای مدارات خودرو و نرم افزار در این زمینه.

خرید شارژر خودرو Autel 240V در آمازون

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Qualcomm-and-Renault-announce-a-new-partnership-to-collaborate-on-the-Software-Defined-Electric-Vehicles-of-the-future.667321.0.html