نورپردازی رستوران و کافی شاپ – مجله آترین نوین

پیش غذا ها رو قرار شد خود رستوران Selection دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ بیاره. کافه دیاموند در خیابان ویلا قرار دارد و جزو کافه های قدیمی مرکز شهر محسوب می شود. این مرکز خود را به عامه ی مردم به عنوان یک بار با کانسپتی باب روز و همچنین یک لانج با امکان سرو غذاهای منحصر به فرد معرفی کرده است. فراهم آوردن یک محیط گرم و صمیمی در عین حال مدرن که از تکنولوژی های روز دنیا در آن استفاده شود بسیار حائز اهمیت است،همچنین منحصر به فرد بودن طراحی دکوراسیون داخلی رستوران در میزان موفقیت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. ایده های بسیاری برای طراحی دکوراسیون کافه رستوران وجود دارند که مهم ترین آن ها جذاب نمودن فضا در عین این که مشتریان احساس گرسنگی کنند می باشد. لوله های در معرض دید مهم ترین بخش هر دکوراسیون صنعتی می باشند، از این رو آن ها را یک مزیت برشمرید و سعی در پنهان نمودن آن ها ننمائید. طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی فضای سبز رستوران جزو کارهای تخصصی محسوب میشوند که هر گونه خطا در آن فارغ از طعم و کیفیت غذا، میتواند در جذب مشتری اختلال ایجاد کند. بخش اول بار رستوران است که بیشترین وقت و انرژی برای طراحی آن صرف شده است.

فوق العاده استقبال کردن محیط فوق العاده زیبایی بود و کپی شنگول مارو اونجا دیدیم که عکس شنگول خودمون رو هم گذاشتم تو آلبوم سه نوع سوپ برامون آوردن، سوپ گوجه، سوپ مرغ، سوپ کاری هر ۳ سوپ بسیار خوشمزه ای بود ولی بسیار تند. بهطورکلی لازم است تأسیسات و طراحی داخلی فست فود به طور مرتب هر 3 تا 5 سال یکبار بهروز شده و هر 10 سال یکبار نیز طراحی مجدد اساسیتری انجام شود. لوکیشن فست فود، رستوران و یا کافی شاپ شما بر نوع مشتریان، طراحی منو و در نهایت طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد. باوجوداینکه نسبت به رستورانهای معمول؛ مشتریان زمان کمتری را در فست فود سپری میکنند، اما همچنان برای طراحی داخلی فست فود نیز تفکر، زمان و هزینه زیادی صرف میشود. اگر کافه یا رستوران دور از جریان اصلی مردم باشد، احتمال اینکه مشتریان کمتری به سراغ شما بیایند زیاد است. در کل باید گفت که یک طراحی خوب می تواند محیط رستوران و کافه شما را از سایر رقیبان جدا بسازد و کسب و کار شما را رونق بخشد. یکی از امکانات لاکچری پایتخت، رستوران ها و کافه های لوکس این شهر است که در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران در ادامه معرفی مقصدهای لوکس ایران (هم چون هتل های لوکس تهران)، به معرفی گران ترین و لوکس ترین رستوران های پایتخت می پردازیم.

هیچ وقت فکر نمی کردم یه پرچم انقدر مهم باشه تو رستوران! ماسیمو هم کلی با پرچم ایتالیایی که اونجا بود حال کرد. وقتی برای انتخاب برترینهای وب اروپا رفتم پاریس، یك روز تنهایی رفتم رستوران ژول ورن برج ایفل كه هزینه هر پرس غذاش حدود دویست و پنجاه یورو بود و با اینكه برام كمی سخت بود اون موقع پرداخت این هزینه ولی خاطرش همیشه تو ذهنم باقی موند. دو نوع سوپ داشتن كه سوپ دریایی بود و سوپ سبزیجات كه هر دو خیلی خوشمزه بودن و پنیر كبابی و اسپرینگ رول رو زدیم بر بدن. برنج ها هم ۲ مدل بود: شیرین پلو و باقالی پلو و برنج سفید که همگی خوشمزه بودن.

در حالی که سطح داخلی جایگاه گچی بوده با موتیف شگفت آوری به پایان می رسد. این افراد به کم نور بودن طراحی داخلی کافه رستوران بیشتر علاقه دارند که باید این نکته را در نظر داشته باشند که حد اعتدال را رعایت کنند. پس می توانید در حین میل کردن غذای مورد علاقه از محیط اطراف نیز لذت ببرید. همچنین در این رستوران امکاناتی ویژه افراد ناتوان و معلول در نظر گرفته شده که این دسته افراد نیز می توانند از خوردن غذا های خوشمزه و محوطه زیبای این رستوران بهره مند شوند.ساعت کاری رستوران شب نشینساعت کاری رستوران شب نشین اصفهان همه روزه از ساعت 11:30 ظهر تا ساعت 16:30 برای سرو نهار و از ساعت 19 تا 12 شب برای سرو شام بوده و مشتریان در این بازه زمانی می توانند به رستوران مراجعه کرده و از خوردن غذا های با کیفیت و لذیذ آن لذت ببرند.

رستورانی آسیایی که تلاش میکند در فضایی مجلل و مدرن خود، طعم لذیذ غذاهای آسیایی را در اختیار شکم گردهای لاکچری گرد پایتخت قرار دهد. قرار دادن سیستم تهویه در داخل رستوران، برای جلوگیری از گرمای زیاد و متراکم شدن بخارات، به ویژه در آشپزخانه. این رستوران، در جردن، بلوار صبا، طبقه دوم، وی آی پی الیزه قرار دارد و برای رفتن به مقصد شکم گردی لاکچری تهرانی ها، می بایست به میدان ونک یا بلوار میرداماد رفت و از آنجا رهسپار بلوار صبا در بالای خیابان جردن (نلسون ماندلا کنونی) از گران ترین خیابان های ایران شد. جایی که غذاهای ایرانی و فرنگی در محیطی لاکچری و در بالاترین سطح استانداردهای طبخ و میزبانی در اختیار شکم گردهای پایتخت قرار می گیرد.

دکوراسیون داخلی این رستوران به گونه ای است که برای پاریس گردها و لندن گردها، یادآور شکم گردی لاکچری در پایتخت عشاق و مد جهان (لندن و پاریس) است و حس مدرنیزاسیون در صرف غذا را تداعی می کند! در واقع در منطقه ونک، کافه و رستوران های معروف و لاکچری بسیاری در دسترس تهران گردها بوده که کافه پاریس، رستوران هتل هما و رستوران عالی قاپو، از جمله غذا خوری های معروف بین المللی آن است. از جمله آنها میتوان به فرش ایرانی، پشتی، سینیهای مسی، تابلوهای نقاشی با موضوعات بومی و قدیمی و حتی قفس پرندگان اشاره کرد.

در تهران، هتل های لوکس بسیاری وجود دارد که شاید برخی از هموطنان از وجود آن بی خبر باشند و هتل مجلل ۵ ستاره اسپیناس پالاس سعادت آباد که نگین هتل های لاکچری ایران است و روبوشف (نخستین رستوران رباتیک تهران و ایران) نمونه ای از این ظرفیت مجلل تهرانی ها به شمار می شود. در پایتخت ۱۵ میلیونی ایران، اکنون برای لاکچری گردها، امکانات هیجان انگیز و جذاب بسیاری در دسترس است که میتوان برای گذران روزگاری شاد و متفاوت، از آن ها استفاده کرد. بنابراین طراحی داخلی این گونه رستورانها باید به گونه ای باشد که امکانات و شرایط سرویس دهی در صبح و شب را به یک میزان در اختیار مالکین رستورانها قرار دهد.

یک نوع نون هندی هم برامون آوردن که بسیار طعم خوبی داشت با مشورت گارسون غذاهای زیر رو شفارش دادیم بریانی ، تاتون ، برنج کاری، یک نوع خورشت که توش مرغ بود و مخلوط کباب به اسم سیزلر باید بگم که فوق العاده خوشمزه بود… فوق العاده رفتار پرسنل هم خیلی عالی بود هزینه ۳ نفر هم ۱۰۰ هزار تومان شد که نسبت به محیط و برخورد پرسنل و غذای عالی هندی واقعا ارزشش رو داشت. در این رستوران میتوانید انواع غذاهای لذیذ و دریایی گیلان را سرو کرده و از طرفی در رستوران با موسیقی زنده و قیمت مناسب نهایت لذت را ببرید. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان میشود و میتوانید ساعتها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید. کسانی که قصد افتتاح و یا بازسازی رستوران خود را دارند، علاوه بر در نظر گرفتن یک منوی جذاب، باید به طراحی رستوران نیز توجه کنند. اما به هر حال، برای شکم گردها و کسانی که دوست دارند رستوران های لوکس متنوعی را تست کنند، تاج محل یکی از گزینه های مهم است که توصیه میکنیم در نوروزگردی های ۹۷ در برنامه خود داشته باشید.

این رستوران در ونک، خیابان شیخ بهایی جنوبی شماره ۲۹ قرار دارد. برای رفتن به رستوران تاج محل، میتوانید از هر جای تهران، به اتوبان همت رفته و از خروجی همت غرب، به سمت شیخ بهایی رفته و سازه بزرگ هتل تاج محل که رستوران تاج محل نیز در آنجا واقع شده است را مشاهده کنید. رستوران آنتروکوت تهران، تنها و نخستین رستوران این گروه از رستوران ها در ایران می باشد. همان طور که اشاره کردیم، قصر موج یک کافه رستوران با منویی متنوع اعم از انواع غذای ایرانی، فرنگی، دریایی، انواع نوشیدنی سرد و گرم، کیک و دسر است. طبقه همکف یک فضای تک است که با پیاده رو ادغام می شود، و آن را میزبان عظیم ترین عنصر محل. تاج محل، امروزه نام یکی از معروف ترین رستوران های مجلل پایتخت نیز به شمار می رود. کانتینرها ظاهر عجیب و رنگ بندی جالبی دارند، سازه های کانتینری که اغلب برای کافه هایی به سبک صنعتی استفاده میشوند که امروزه طرفداران زیادی دارد. در آینده ای نه چندان دور اشکال هندسی جالب و مدرن چوبی و برنجی جایگزین آویزهای خسته کننده و نورهای صنعتی قدیمی خواهند شد. برای اینکه نمای داخلی رستوران دارای هماهنگی بوده و چشم مشتریان را خسته نکند بهتر است نوع کفپوش با چیدمان و سبک بهکاررفته برای طراحی داخلی رستوران، هماهنگی داشته باشد.

و امکانات بیشتری برای تغییر شدت و درجه رنگ نور در ایجاد محیطی گرم در اختیار رستورانها قرار میدهند. این رستوران نیز در منطقه ونک قرار دارد. رستوران عالی قاپو در ابتدای خیابان گاندی قرار دارد. قرار دادن ابزار آلات و محصولات کلاسیک و قدیمی در کنار تخت سنتی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی رستوران ها بگذارد. حستوران زیباترین رستوران فرشته است. از بام تهران تا دریاچه خلیج فارس (بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه)، از خیابان سی تیر (فود استریت ایران) تا برج میلاد (بلند ترین برج ایران)، از خیابان فرشته (گران ترین خیابان ایران) تا فیروزکوه (ییلاق خوش آب و هوای تهرانی ها)، همه و همه را میتوان از طریق هشتگ های تهرانگردی اینستاگرام بررسی کرد و با قابلیت های گردشگری و شکم گردی و طبیعت گردی و معماری و ساختار آن ها آشنا شد. نوع چیدمان کافی شاپ کوچک و همچنین رنگ ها و نور پردازی و سایر المانهای مهم در طراحی دکوراسیون با هم متفاوت می باشند. برخورد پرسنل هم خوب بود. در مجموع هم محیط قشنگی داشت و هم غذاش خوب بود ولی دسرها اصلا جالب نبودن و کیفیتش پایین بود. یکی دیگر از رستوران های لاکچری و شاید کم تر شناخته شده برای عموم تهرانی ها و تهران گردها، رسوران آنتروکوت است هم از نظر سطح استانداردهای پذیرایی و هم دکوراسیون مجلل، در فهرست ۱۰ رستوران لوکس تهران میتواند جای بگیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار