طراحی داخلی کلینیک پوست و مو نوین

قرار گرفتن در معرض نور طبیعی روز به عملکردهای طبیعی بدن کمک کرده، باعث کاهش استرس و بالا بردن انرژی نیز میشود. بهتر است در مطبها محلی برای تهویهی هوا قرار داده شود. در مورد موسیقی، در حالی که سلیقه ها متفاوت است، معمولاً بهتر است که موسیقی ملایمی داشته باشیم. بنابراین، به ۷ نکته پلان فیزیوتراپی میرسیم که در حال طراحی فضای کلینیک جدید و یا برای بازسازی، جابجایی و توسعه، میتوان بلافاصله از آنها استفاده کرد. در حالی که این امر مستلزم استخدام پزشکان بیشتری است، همچنین می توان تعداد بیماران تحت درمان را افزایش داد.تقسیم ساعات کار کلینیک به دو شیفت نیز به کارکنان انعطافپذیری بیشتری در ساعات کاری میدهد: آنها میتوانند شیفت صبح یا شیفت بعد از ظهر/عصر کار کنند، که ممکن است با شرایط شخصی یا خانوادگی آنها سازگار باشد.در واقع، بهترین استراتژی برای کلینیک های کوچکتر – کلینیک های زیر 150 مترمربع – برای افزایش درآمد و به حداکثر رساندن فضا، ساعت کاری بیشتر است. این کار باعث کاهش تردد و سرعت بخشیدن به خدمات رسانی به بیمار می شود. در غیر این صورت به مشکل می خورید یا از رقیبان خود عقب میافتید.

تمام این موارد انگیزهی ادامهی درمان احساس شادابی و نشاط را در بیماران ایجاد میکنند. طراحی داخلی این مطب با هدف بیان تاثیر رنگ در فضای درمانی به منظور کاهش درد و استرس انجام شده است. همچنین میتوانید اقدامات بازسازی و طراحی داخلی مطب خود را به دست تیم اجرایی مجرب و دقیق این شرکت بسپارید. ارائه دو شیفت کاری در روز نه تنها درآمد را افزایش می دهد، بلکه به بیماران خدمات بهتری نیز ارائه می دهد، بسیاری از آنها در صورتی که ساعات کاری کلینیک بین 9 صبح تا 4 بعد از ظهر باشد، مجبورند کار خود را از دست بدهند. برای مثال،رنگ آبی یا فیروزه ای، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي بخشی داشته باشد. اتاقی که روانشناس و مراجع قرار است در آن با یکدیگر گفتگو کنند باید محیطی امن، آرام و پر از آرامش باشد. پیش از آنکه بر روی این پروژه آغاز به کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قرار است ارائه شود، داشته باشید.

برای این بخش میتوان یک جزیره در مرکز سالن یا در مجاورت ورزشگاه در نظر گرفت.رویکرد ایده آل این است که ناحیه آماده سازی را در مرکز قرار داد تا فاصله آن از اکثر تخت های درمان کم و بیش یکسان باشد. در این مورد دیدگاه های مختلفی وجود دارد، اما داشتن فضای بازبهتراز اتاق های منحصرا خصوصی است. این موضوع اهمیت انتخاب رنگ در طراحی داخلی کلینیک را برای ما روشن میکند. با این حال در نظر گرفتن تمام این موارد بدون اهمیت به بعد عملکردی فضا، بیهوده خواهد بود. برای مثال رنگهای شاد و پرانرژي مانند قرمز و نارجی را میتوان در اتاقهای ورزشی برای ایجاد هیجان و بالا بردن انگیزه استفاده کرد. در واقع بر اساس تجربه میتوان گفت که اندازه ایدهآل کلینیک 200 تا 230 مترمربع است. اضافه بر اینها، رنگ سفید هماهنگی و هارمونی خوبی تقریبا با هر رنگ دیگری دارد.

طرح های هندسی غیر متداول و پیچیده گزینه های مناسبی برای استفاده شدن در طراحی قسمت پذیرش به شمار می آیند. افزایش ساعات کاری کلینیک به طوری که در ساعت 7 صبح باز و در ساعت 8 شب بسته شود، به بیماران جدید و فعلی گزینه های برنامه ریزی بیشتری می دهد. کانسپت و طراحی که برای این گونه از فضاها توسط گروه معماری هیرادانا پیش بینی و طراحی می شود ، به دلیل ارتباط مستقیم آنها با افرادی که دارای شرایط روحی و جسمی خاصی هستند ، باید طوری باشد که بتوانیم محیطی متناسب و استاندارد را برای این افراد فراهم آوریم . حرکت هر صفحه بر صفحه دیگر، بر اساس اصول زیباشناسی تعریف شده در فرآیند طراحی است، به طوری که تا حد امکان بتواند مبلمان و نیازهای فضایی، مانند کانال کولر، آبنما و صندلی نشیمن را در خود جای دهد. طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی علاوه بر زیبا بودن باید استانداردهای خود را نیز داشته باشد. هنگامی که بیماران متوجه سلامت و رونق گیاهان در مطب می شوند،این پیام را دریافت می کنند که پزشکشان به سلامت آن ها نیز اهمیت می دهد.

مطالبی که در استان میباشند. اکنون میدانیم که نورپردازی اصولی، رنگ و مبلمان مناسب در طراحی داخلی کلینیک نقش بسیار تعیینکنندهای دارد. گروه طراحی بام با تکیه بر تجربیات تعدادی از فارغ التحصیلان دانشکده های معماری دانشگاه های UBC کانادا و شهید بهشتی تهران که در شرکت های معتبر مشاور معماری و شهرسازی ایران مشغول همکاری بوده اند و در پاسخ به نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی در تهران ثبت گردید. این گروه طراحی مهمترین هدف خود را استفاده از جدید ترین و با کیفیت ترین و البته اقتصادی ترین محصولات در کنار طراحی های به روز در عرصه معماری و طراحی داخلی می داند تا بدین وسیله به دغدغه سازندگان و مصرف کنندگان صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی پاسخی درخور ارائه دهد. به همین دلیل در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی باید این نکته را رعایت کنید.

اگر اصول طراحی – مهندسی در دکوراسیون یک مطب به خوبی رعایت شود نتیجه کار محیطی کاربردی و آرامش بخش ، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد . برخی از دندانپزشکان تمایل دارند تصاویر قبل و بعد از کار خود را بر روی دیوارها آویزان کنند، اما این کار ممکن است باعث ناراحتی برخی بیماران شود. علاوه بر ظرافت در طراحی، رعایت نکات بهداشتی و اصول زیبا سازی محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همان طور که در مطلب طراحی دکوراسیون اداری گفتیم، هر مکانی، بسته به نوع فعالیت و جایگاهش، دکوراسیون خاص خود را می طلبد.در چیدمان آن مکان نیز ظرافت ها و نکاتی را در نظر گرفت،زیرا هیچ دو مکانی نمی تواند واکنش مساوی و مشابهی داشته باشد. بهتر است فضای پذیرش مطب در جایگاهی طراحی شود که پرسنل بتوانند کنترل و دید مناسبی بر روی سالن انتظار ، رفت و آمدها و درب های ورودی و خروجی داشته باشند .طراحی پیشخوان پذیرش نیز با توجه به کاربری مطب و نوع خدمات مطب به طور انحصاری طراحی شود .کانتر پذیرش علاوه بر رنگ و ظاهر مناسب باید استانداردهای لازم را نیز داشته باشدوبه عنوان مثال ، فضایی برای رفت و آمد پرسنل ،ارتفاع کانتر ، محلی برای یادداشت کردن و پر کردن فرم های مربوطه و .. از جمله استانداردهای لازم برای طراحی کانتر می باشد .

یکی از مسئله های بسیار مهم در زمینه طراحی و دکوراسیون ، اجرای دکوراسیون مطب زنان و و مطب مامایی است زیرا مراجعه کنندگان اصولا افرادی پر از استرس و تنش هستند و هنگامی که به مطب مراجعه میکنند باید فضایی آرامشبخش برای آنان در نظر گرفته شود تا حسی خوب و آرامش بخش به آنها منتقل شود. دکوراسیون مطب پزشکان میتواند با استفاده از عکسها، رنگهای آرامشبخش و مبلمانهای راحت،از میزان استرس بیماران بکاهد. پس فراموش نکنید که حس و حال مراجعین شما در میزان مراجعه مجدد آنها به مطب تاثیرگذار است ، ما در ایرانادکور دکوراسیون داخلی مطب شیراز و جنوب ایران را برای شما عزیزان طراحی و اجرا می کنیم ، با ما در ارتباط باشید.

به این ترتیب از نتیجهی کار رضایت کامل را خواهید داشت. سعی نموده تا گامی کوچک در جهت بهبود فضای زندگی و افزایش رضایت مندی آن ها از زندگی در داخل ساختمان و خارج از ساختمان خود ایجاد نماید. سعی کردیم در این مطلب نکات ضروری را به شما یادآوری کنیم تا با دید بهتری اقدام به قیمت تجهیزات دندانپزشکی و طراحی مطب خود نمایید. تاکنون،به چهار ایده برای طراحی مطب پزشکان اشاره کردیم؛راهکارهای ایجاد حس اعتماد و توانایی ارتباط برقرار کردن را بیان کردیم. 2-یک پیشنهاد دیگر برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکان یا اتاق انتظار ،انتخاب آثار هنری یا چیدمانی است که انعکاسی از علایق، سرگرمیها و روحیات پزشک باشد.دکوراسیون منحصربهفرد و جذاب ایجاد شده بر طبق شخصیت و ذهنیات پزشک، همچنین کمک میکند بیماران در سطح عمیقتری با پزشک خود ارتباط برقرار کنند. هیچ چیز به اندازهی نور بر روی بدن و ذهن ما تأثیر نمیگذارد. این مقدار فضا به ما فضایی برای گسترش بدون نیاز به جابجایی می دهد و به ما امکان می دهد تا بسیاری از ۷ نکته پلان را که در ادامه به اشتراک می گذاریم، اجرا کنیم.

بسیاری از مراکز درمانی برای افزایش روحیه و از بین بردن فضای بی روح مراکز خود علاوه بر استفاده از پنجره های بیمارستانی که پنجره ها قدی هستند تصاویری زیبا و آرامش بخش از طبیعت مثل جنگل ها و رودخانه را در مراکز خود نصب می کنند تا طبیعت را وارد بخش های خود کنند. استفاده از پلان باز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی و به طور کلی در مراکز درمانی باعث میشود که محیط روشنتر و دلبازتر به نظر بیاید. به کاربردن مبلمان راحتی به جای مبلمان اداری فضای داخلی مطب دنج تر و خودمانی تر می شود و امکان تعامل بین بیماران به وجود می آید. با توجه به در نظر گرفتن چیدمان های متفاوت، می تواند فضای مطب را به یک فضای خانه تبدیل کنند و از این جهت بتواند تعامل بیشتری با مراجعهکنندگان و افرادی که به مطب مراجعه می کنند، داشته باشند. مراجعهکنندگان کلینیک از یک فضای درمانی انتظار تمیزی، تهویه خوب و آرامش را دارند. هزینه های طراحی به چه عواملی بستگی دارند؟ کفپوش های مناسب اتاق عمل اپوکسی و ونیل (vinyl) است این کفپوش دارای خاصیت آنتی باکتریال است و به راحتی تمیز می شوند.

افراد از بدو ورود به کلینیک، میتوانند میزان کارآمدی فضا، مجهز بودن و شکل روابط آن را تشخیص دهند. با گسترش و پیشرفت علوم پزشکی، نیاز پزشکان و متخصصان مربوطه به داشتن یک کلینیک مجهز و در عین حال زیبا و چشمنواز نیز افزایش یافته است. نورپردازی مصنوعی نیز از الزامات طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک محسوب میشود. به همین خاطر همیشه از مشورت روانشناسان و طراحان دکوراسیون داخلی ایدههای منحصربهفردی بیرون میآید که میتوان از آنها برای طراحی مطب و کلینیک روانشناسی کمک گرفت. در طراحی مطب مامایی باید توجه بسیار زیادی نمود زیرا مراجعه کنندگان مادرانی هستند که منتظر به دنیا آمدن فرزندان خود می باشند و باید از استرس و دلهره دور باشند به همین دلیل باید با طراحی مناسب این مطب حس آرامش را برای آنها ایجاد کرد. مثلا، در روزهای گرم تابستان، افراد نمی توانند گرمای هوا را تحمل کنند و به مطب هایی با تهویه مطبوع می روند، گرمایش در زمستان نیز همینطور است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار