در این میان، تمام آن توان محاسباتی مورد نیاز برای ارائه محاسبات پیچیده ورودی خام که از طرفین حسی آن به دست می آید، خودروهای الکتریکی را به “بزرگترین دستگاه جمع آوری اطلاعات موجود استاگرچه این ممکن است برای افرادی که به حریم خصوصی فکر می کنند ترسناک به نظر برسد، اما آلمان یکی از سختگیرانه ترین تدابیر امنیتی را نیز دارد، و این یکی از دلایلی است که قوانین مربوط به رانندگی خودران بسیار پیچیده است:
پیش از این، فولکس واگن اعلام کرده بود که روی یک سیستم پرداختی شرط میبندد که در آن سرویس خودران فقط در صورت نیاز و استفاده، به جای اشتراک یا فروش مستقیم تسلا شارژ میشود، بنابراین باید دید که مدل پرداخت چه کسی خواهد بود. محبوب تر شدن
مدیرعامل فولکسواگن هشدار داد که اثبات مفهوم آسان نیست. در حالی که مشخص نشده است که آیا فناوری خودران این شرکت علاوه بر دوربین، به LiDAR نیز متکی است،هزینه از [testing] ماشین هنوز هم ممنوع است زیرا مقدار کمی از آن ساخته می شودآقای شفر گفت. “او می خواهد فولکس واگن در رانندگی خودران پیشتاز اولیه باشد زیرا موانع نظارتی بسیار زیاد است. یک خودروساز باید نشان دهد که سیستمش برتر از انسان است، به علاوه قوانین از کشوری به کشور دیگر به شدت متفاوت است، بنابراین یک تازه وارد برای رقابت با راهحلهای تثبیتشدهتر، به سختی تمام مراحل را پشت سر میگذارد.
در سال 2020، فولکسواگن 2.6 میلیارد دلار در استارتآپ هوش مصنوعی Argo که توسط مدیر سابق سختافزار سیستمهای رانندگی خودکار گوگل تأسیس شد، سرمایهگذاری کرد. با این حال، توسعه راهحلهای خودران سطح 4/5 Argo نمیتواند به سرمایهگذاران خودروساز قدیمیاش که به زمان سریعتری برای بازار نیاز دارند، البته در سطوح پایینتری از خودمختاری، خدمت کند. به همین دلیل است که Argo متعاقباً بین حامیان خود مانند فورد و فولکسواگن منحل شد، در حالی که سازنده خودروهای آلمانی توسعه فناوری خودران خود را در داخل شرکت نرمافزاری زیرمجموعه خود Cariad آورد.
فولکس واگن یکی از رقبای اصلی تسلا است و برخی تحلیلگران پیشبینی میکنند که در سال 2024 از نظر سهم بازار از شرکت ایلان ماسک پیشی خواهد گرفت. راه حل زمانی که به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت می تواند انجام دهد.
شما باید روی آن تمرکز کنید و به همین دلیل است که ما در CV سخت فشار می آوریم [Commercial Vehicles] تقسیم، زیرا به محض وقوع، استخرها و فرصتهای سود را باز میکند. من نمی گویم برنده همه چیز را می گیرد، اما این یک بازی است که باید زودتر در آن حضور داشته باشید. شما نمی توانید صبر کنید و سپس سریع به جلو بروید، به همین دلیل است که ما کاملاً روی آن تمرکز می کنیم.
در حالی که مدیر عامل سابق فولکس واگن بر این عقیده بود که سطح 3 خودران به تجهیزات راداری نیاز دارد، برخلاف نظر ایلان ماسک، این کار فقط با دوربین های تسلا ویژن قابل انجام است، جانشین آن اکنون می گوید که فولکس واگن های خودمختار در سال 2030 منظره معمولی خواهند بود. آقای توماس شافر افزود که خودروهای آزمایشی گران قیمت این شرکت در حال حاضر در خیابانهای مونیخ و هامبورگ در حال جستوجو هستند و تا سال 2025 یک ناوگان تجاری سواری مستقل تجاری از خودروهای الکتریکی VW ID Buzz در آنجا وجود خواهد داشت.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Electric-cars-to-become-the-biggest-data-collection-device-by-2030-when-self-driving-will-be-common-says-VW-CEO.670483.0.html