دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تمامی روشهای دیجیتال مارکتینگ برای همه کسبوکارها مفید نیست، به همین دلیل باید با دانستن تعریف انواع مختلف این شکل از بازاریابی، استراتژیهای آنها و معیارهای ارزیابی نتیجه کمپینها، بهترین گزینهها را برای کسبوکار خود معرفی کنید. اشاره کرد. همچنین انتشار رپورتاژ و مقاله با موضوعات مرتبط در سایتهای پربازدید یا همان بک لینک نیز بخشی از این سئوی Off-page محسوب میشود. قسمت اصلی شما باید نگرانی داشته باشید، تمرکز بر مدیریت و مدیریت تبلیغات و به حداکثر رساندن کلیک از طریق نرخ (CTR) و نرخ تبدیل است. در واقع با کمک هدف اصلی سئو که افزایش مخاطب واقعی سایت است، میتوان میزان فروش یا بهبود نرخ جذب تبلیغات را بیشتر کرد. مستندات و ویدیوهای پرهزینهای که با حمایت برندهای مطرح، جهت بیشتر شناخته شدن در بازار هدف، ساخته میشوند، نمونهای از این نوع محتوا است. هرچند در بازاریابی محتوا از تحتفشار قرار دادن مخاطب برای خرید کالا یا خدمت، خبری نیست؛ اما در اینجا هم معمولاً هدف غایی و اصلی آن است که وی را برای خرید کردن متقاعد کنیم.

میزان استفاده مردم از سرچ گوگل رقمی بسیار بالا است که این نشان دهنده این موضوع است که مردم برای پیدا کردن جواب سوال خود و حتی کالا یا وسیله مورد نیاز خود موتورهای جستجو را انتخاب میکنند. بیشتر جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده دیجیتال مارکتینگ شانار میشوند، نگاه نمیکنند. البته ممکن است این هزینه گاهی کمتر یا بیشتر از این (تا چند دلار برای جستجوهای فارسی هم بشود. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند. اطلاعات مربوط به نرخ کلیک را میتوان در ابزار گوگل سرچ کنسول به دست آورد. پس اگر در سئو حرفه ای نشدید سعی نکنید خودتان دست به سئو کردن سایت بزنید. پس همانطور که اشاره شد، شناخت الگوریتمها و معیارهای سئو برای تمام کسانی که وب سایت دارند و یا میخواهند به عنوان متخصص سئو مشغول به کار شوند، از نان شب واجبتر است.

امروزه قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه های بالا و برتر گوگل بسیار ارزشمند است چرا که یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان به شمار می آید.این فرایند باعث می شود حجم عظیمی از ترافیک های رایگان و طبیعی از سمت موتور های جستجو مانند گوگل به سایت شما هدایت شوند.در این مقاله سعی داریم نگاه کاملی داشته باشیم به تاریخچه سئو از زمان شروع اولین موتور های جستجو تا به امروز. زیرا سئو بیش از آنکه یک علم باشد یا مبتنی بر دانش شکل گرفته باشد، بر اساس تجربه و آزمون و خطا است. امروز دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو قرار ندارند، بلکه موتورهای جستوجو، صفحات را بر اساس مفهوم آنها به مخاطب نمایش میدهند و عبارات مترادف با کلمات کلیدی را نیز درنظر میگیرند. اما در هر صورت، اگر قرار باشد فقط با تبلیغات گوگل که یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی است به جذب کاربر بپردازید، باید ماهیانه هزینه زیادی را صرف کنید.

اغلب افراد در هنگام شروع نوشتن با چالش هایی رو به رو هستند. هر کسب و کار اینترنتی در راستای موفقیت خود باید حتما وب سایت خود سئو و بهینه سازی کند. بنابراین باید برای موفقیت از سئو و مشاوران آن کمک گرفت. این در حالی است که با کار بر روی سئو سایت خود، با یک هزینه کمتر میتوانید به صدر نتایج طبيعی جستجو برسید و از هزینه های خود در طولانی مدت به طور جدی بکاهید. زمانی که هدف خود را به وضوح مشخص کنید آنگاه میتوانید محتواهای خود را در جهت تحقق آن اهداف تولید نمایید. آخرین موضوعی که پاسخهای متخصصان را بررسی میکنیم: تعریف سئو در ارتباط با اهداف بیزینسی است. یکی از اهداف اساسی سئو بهینه سازی سایت ها در کلمات کلیدی تعریف شده میباشد.

سئو به بازاریابان کمک میکند تا بهطور ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبهبندی کنند، درحالیکه SEM افزایش ترافیک وبسایت از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است؛ به این صورت که به ازای هر کلیکی که دریافت میکنید باید هزینهای پرداخت کنید. مشاور سئو حرفهای وبسایت و کسب و کار شما را بررسی میکند و در راستای بهبود و تقویت سایت شما نقشه راه مناسب را پیاده میکند تا با خیال راحت به دیگر کارها در کسب و کار خود برسید. این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت میکند و براین اساس مالکیت موتورولا موبیلیتی به گوگل واگذار میشود و با این خرید صاحب ۱۹ هزار کارمند جدید خواهد شد. هنگام بررسی این معیار، باید به ارزشی که مشتری یا لید به کسبوکار شما وارد میکند توجه کنید. فکر میکنم با این مثال تاحدودی به ضرورت سئو پی برده باشید. در راه بهینه کردن این سایت ، هدف ما این است که هر کاربری که این عبارت یا جملاتی با مفاهیم مشابه را تایپ کرده و در پی آن بود ، به ما برسد .

سالها است که سئو و بهینه سازی وبسایتها با اصول سئو را به عنوان یکی از عناصر مهم در موفقیت کسب و کارها میدانند. بازدید بدست آمده از سئو هزینه تبلیغات را ندارد و در واقع از تبلیغات بیشتر بازدهی دارد و در طولانی مدت میتواند اثر آن بر روی سایت باقی بماند. کار اصلی وبسیما رعایت اصول و استانداردهای موتورهای جستجو برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو است. به همین دلیل وبسیما علاوه بر خدمات مشاوره سئو اقدام به برگزاری همایشها و کلاسهایی در زمینه آموزش سئو کرده است. آژانس خلاقیت وبسیما از شرکتهای فعال در زمینه طراحی سایت و سئو است. تمرکز افراد سئو گر به بازدیدهای ارگانیک است، در حالی که بازاریابان دیجیتال امپریال برند به هدف کلی موجودیت شرکت به صورت آنلاین متمرکز هستند که فراتر از سئو است. موتور های جستجو هرگز الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی خود را به صورت عمومی اعلام نمی کنند گرچه برخی از آنها مانند تاثیر گذاری SSL، بک لینک، ساختار مناسب، لینک دهی داخلی، محتوا با کیفیت و …

بنابراین می توان نتیجه گرفت که سئو یک علم نیست، بلکه مفهومی تجربی است و افرادی در آن به موفقیت می رسند که هنر گرفتن رتبه در موتورهای جستجو را یاد گرفته باشند. انجام این کار به شما کمک میکند تا محتوای خود را بر موضوعات مشخصی متمرکز کنید؛ به عنوان مثال، اگر جواهرات گرانقیمتی را میفروشید، شخصیت مشتری شما میتواند افرادی باشد که درآمدی بالاتر از مقدار خاصی در سال دارند. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ میتواند این موقعیت را داشته باشد که در هر جنبه از آن فعالیتی هر چند کوچک داشته باشد. چون به کمک این روش از طریق موتورجستجو اقدام به معرفی سایت به مخاطبان و جذب مشتری میکنیم. حال سوال پیش می آید که منظور از نتایج ارگانیک (Organic) چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست

شما نمی توانید کتابی را پیدا کنید که با مطالعه آن سئو را به طور کامل یاد بگیرید. آنها همچنین میتوانند در بازاریابی دیجیتالی به شکل عمومیتری تخصص پیدا کنند و باز هم به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شناخته شوند. هدف سئو داخلی آن است که محتوای سایت شما را به نحوی بهینه سازی کند که موتور های جستجو به راحتی آن را بخوانند،موضوع صفحات را متوجه شوند و سایت شما را به عنوان یک سایت باکیفیت و قابل اعتماد برای کاربران شناسایی کند. انجام سئو علاوه بر رسیدن به فروش بیشتر، باعث افزایش ترافیک سایت نیز میشود. این یعنی اگر نتیجه اول این جستجو باشید، ۲۴۰۰ کلیک بر روی آدرس شما خواهد شد و ماهیانه ۲۴۰۰ بازدیدکننده (آن هم فقط از همین یک کلمه کلیدی) وارد سایت شما خواهند شد.. یکی از برنامههای استراتژی محتوا در هر کسب و کار، بازاریابی محتوا (Content Marketing) بوده که در این مقاله شما را به صورت کامل با اصول این تعریف و نحوه برنامهریزی آن آشنا خواهیم کرد.

برخی از گزینه های دیگر عبارتند از: Google My Business، eBay و Facebook Messenger و Marketplace. پاسخ به برخی سوالات در زمان تعیین استراتژی و هدف اجرای بازاریابی محتوا برای کسب و کار، بسیار مهم و حیاتی است. واکنشگرا بودن وب سایت جزو مهم ترین عوامل در طراحی سایت است. برآورد تعیین قیمت در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است. برای پیاده کردن سئو بر روی سایت خود احتیاج به فردی دارید که در این زمینه دانش و علم بالایی داشته باشد و در زمینه به روز رسانیهای موتروهای جستجو به روز باشد تا بتواند فرآیند سئو را با داشن روز پیش ببرد. سئوکار از دیگر فعالان در زمینه مشاوره سئو است که ادعا میکند هدفشان قراردادن کلمات کلیدی مورد نظر وبسایتها جزو رتبههای نخست موتورهای جستجو میباشد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ درحقیقت در این نوع بازاریابی افراد را به صورت مستقیم به خرید دعوت نمیکنیم، بلکه با ارائه محتوای مفید، در گرفتن بهترین تصمیم به آنها کمک میکنیم. خدمات سئو گرندیما تعیین استراتژی سئو و گایدلاین، دسترسی مشتری به داشبورد، ارائه گزارش هفتگی به مشتری و حضور مشاور سئو همراه با یک دستیار و… عدم حضور کسب و کار شما در فضای دیجیتال، به معنی از دست دادن جامعه بسیار بزرگی از مخاطبان بالقوه است. بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو (SEO) روندی است که طی آن یک وبسایت را به گونه ای ویرایش یا همان بهنیه سازی می کنند که از آن پس در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود و این رتبه بالا فقط بخاطر اعتبار وبسایت و به حالت طبیعی یا ارگانیک باشد نه تبلیغاتی و با هزینه . پس اینطور نیست که راه حلی برای حذف چنین تقابلهایی وجود نداشته باشد. مثلاً می توانید در این جدول راه های مختلف برای: سئو on-page، سئو off-page، سئو کلاه سیاه، استراتژی محتوا و غیره را قرار دهید.

بازاریابی محتوا

پس از آن استفاده کنید تا این قدرت بتواند در بهینه سازی سایت شما یک تحول عظیم ایجاد کند. پس از خواندن این مقاله، مسیر راه شما در این حرفه روشنتر خواهد شد و میتوانید تصمیمات بهتری برای آیندهٔ شغلی خود بگیرید. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است. در واقع باید با این حقیقت روبرو باشید که رقبای شما حضور پررنگی در اینترنت دارند، پس شما هم باید در این حلقه قرار گرفته تا خود را مطرح نمایید. این تقویم ماهیانه به شما کمک می کند تا به صورت منظم و با حداکثر کارایی از پس مدیریت محتوای خود بربیایید. دارایی دیجیتال مارکتینگ به عبارت ساده تر همان ابزاری است که برای بازاریابی و مارکتینگ از آن استفاده می کنید. سئو ارگانیک به مراتب موفق تر از تبلیغات جستجوی هزینه بر عمل کرده است.

برای این کار باید ببینید که زمینه کاری شما برای کدام دسته از افراد جذاب تر و از آن مهمتر، برای چه کسانی مورد نیاز است. بنابراین ، “نقش های بازاریابی دیجیتال” برای انجام وظایف مختلف از جمله طراحی کمپین های تبلیغاتی ، توسعه محتوای مناسب برای مشاغل ، جلب توجه مشتریان از طریق کانال های مختلف رسانه های اجتماعی و نظارت بر روند مشتری در وب سایت تعیین شده است. سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهنیه سازی سایت و یا اپلیکیشن برای موتور های جستجو می باشد.اما اصولا سئو چه مفهومی دارد و چرا برای موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت است.امروزه باتوجه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی،کسب و کار ها رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته اند و برای توسعه فضای بازاریابی اینترنتی،به درک مفهوم سئو بسیار نیاز داریم.

ابتدا اصول را بیاموزید، بعد به سراغ بخشهای مختلف سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئوی محتوایی بروید. در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. امروزه اکثر سایتهای فعال به دنبال استفاده از خدمات به روز سئو هستند و در این راه خود را به روز نگه میدارند. هر گاه بخواهم سئو را برای افرادی که با آن آشنایی ندارند توضیح دهم، چنین میگویم: من تغییراتی در وبسایت بیزینسها و بازاریابی ها ایجاد میکنم تا به آن ها کمک کنم که اگر کاربری در موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال محصول و خدماتی خاصی میگردد، آن وبسایتها برای آن کاربر نمایش داده شود. بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) در واقع استفاده از اینترنت برای معرفی و تبلیغ محصول است که تقریباً از دو دهه پیش با عنوان زیرمجموعهای از مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات پا به دنیای تکنولوژی گذاشته است.

را با داشن روز پیش ببرد.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور های جستجو با روش های غیر اخلاقی نیست. الگوریتم های بهینه سازی الگوریتم هایی هستند که در محیط های ناشناخته به دنبال پیدا کردن جواب هستند. هدف اصلی این کتاب در واقع این است که به شما بگوید افراد پیام های مصنوعی و ساختگی را می شناسند و دوست ندارند و در ادامه به این موضوع اشاره می نماید که زیاد دنبال کمال گرایی نباشید و به جای آن صداقت را جایگزین کمالگرایی نمایید تا بتوانید با مشتریان خود یک رابطه ی دو سر منفعت را برقرار نمایید. آنهایی که صاحب کسب و کار هستند می دانند که اگر در هر شهر 100 بازاریاب تمام وقت هم داشته باشند باز نقاطی از شهر باقی می ماند که ممکن است بازاریابان نتوانند به آنجا سر بزنند و آنجا را پرزنت کنند. استفاده از تجربه در کنار مهارت در کارهای مربوط به سئو یکی از فاکتورهای اصلی در به نتیجه رسیدن فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه است.

اگر برای هر یک از این عبارات بیشترین impressions را دریافت کرده آید ولی تعداد کلیک های آن مناسب نیست، به این معنی است که شما پتانسیل زیادی برای کسب ترافیک این عبارت دارید. مانند ستاره هایی که در امتیازدهی به محصولات نمایش داده می شود و همان امتیاز در کنار لینک موجود در SERP به نمایش در می آید یا هم وقتی در صفحه نتایج جستجو لینک یک ویدیو نمایش داده میشود، تصویری بعنوان پیشنمایش آن فیلم، نمایش داده می شود که اینها به کمک ریچ اسنیپت به موتورهای جستجو تفهیم می شوند. تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که PPC نیز نامیده میشود، روشی برای جذب کاربر و یکی از انواع تبلیغات عملکردی است. با مشاهده لیست نتایج تصمیم میگیرد که بر روی کدام یک از آنها کلیک کند.

دیجیتال مارکتینگ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار