تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 سری گلکسی اس 23 سامسونگ دارای هسته پردازنده مرکزی Cortex-X3 و پردازنده گرافیکی Adreno است که بسیار سریعتر است.

جهان یخی اشاره می کند که اسنپدراگون 8 نسل 2 که سری گلکسی اس 23 را تامین می کند همچنین دارای پردازنده گرافیکی سریعتر Adreno 740 با کلاک 719 مگاهرتز در مقایسه با واحد 680 مگاهرتز در نسخه معمولی است. اینها باید به گلکسی S23 برتری نه چندان مهمی نسبت به رقبای خود، حتی آنهایی که تراشه مشابهی دارند، بدهد. در حالی که مدیاتک دایمنسیتی 9200 کم کار نیست، اما بنچمارک های اولیه نشان می دهد که همچنان از غول کوالکام عقب مانده است.

من از سن 8 سالگی یک گیمر پرشور رایانه شخصی بودم. اشتیاق من به بازی در نهایت مرا به سمت فناوری عمومی سوق داد و اولین کنسرت نویسندگی خود را در سن 19 سالگی دریافت کردم. من مدرک مهندسی مکانیک دارم و در رشته مهندسی مکانیک کار کرده ام. صنعت تولید و چند نشریه دیگر مانند Wccftech قبل از پیوستن به Notebookcheck در نوامبر 2019. موضوعات مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند، بازی و سخت‌افزار رایانه را پوشش می‌دهم.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Samsung-Galaxy-S23-series-Snapdragon-8-Gen-2-SoC-packs-a-marginally-faster-Cortex-X3-CPU-core-and-Adreno-GPU.669258.0.html

آنیل جایگزین کنید
Anil Replace – نویسنده ارشد فناوری – 1157 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2019
اگرچه کوالکام چند روز پیش به طور رسمی اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرد، اما در این اعلامیه جزئیات مهمی وجود نداشت. لیست های متعدد Geekbench تایید کرده اند که دو نوع SoC وجود دارد، یکی با هسته Cortex-X3 آن با سرعت 3.36 گیگاهرتز و دیگری با سرعت 3.2 گیگاهرتز. به نظر می رسد دومی منحصر به سری گلکسی S23 باشد، در حالی که اولی در کنار دو دستگاه Vivo X90 Pro+ و iQOO 11 Pro دیده شده است.

تبادل توییتر بین Adam Conway از توسعه دهندگان XDA و توسعه دهنده Kuba Wojciechowski، وضعیت گیج کننده اسنپدراگون 8 نسل 2 را روشن می کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 رسمی با کد SM8550-AB شناخته می شود. کوالکام کسی نیست که برچسب “-AB” را به محصولات نسل اول خود اضافه کند، که نشان می دهد این یک تجدید نظر است. Ice Universe می افزاید نسخه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 گلکسی S23 می تواند با کد SM8550-AC شناخته شود.

گفته شد، برچسب “AC”. معمولا رزرو می شود برای نسخه‌های «Plus» به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای، بنابراین تراشه‌ای که Ice Universe به آن اشاره می‌کند می‌تواند SM8550 «اصل» باشد و ویرایش -AB می‌تواند یک فکر بعدی برای افزودن پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی باشد. سپس دوباره، اسنپدراگون 8 نسل 2 از بسیاری جهات اولین در نوع خود است، بنابراین نامگذاری معمولی ممکن است در اینجا قابل اجرا نباشد.

Samsung Galaxy Z Fold4 را در آمازون بخرید