بررسی Noctua NH-D15 و NH-U12A: دو خنک کننده هوای قدرتمند برای همه سوکت های رایج CPU

با این حال، سازگاری کیس باید به عنوان یک محدودیت ذکر شود، زیرا هر دو خنک کننده برج ارتفاع نصب بالایی دارند (165 میلی متر برای NH-D15 و 158 میلی متر برای NH-U12A).

با Noctua NH-D15 و Noctua NH-U12A، دو خنک کننده CPU عالی داریم که می توانند با پردازنده های قدرتمند امروزی کنار بیایند. عملکرد دو خنک کننده تقریباً یکسان است و هیچ یک از آنها نتوانستند مزیت واضحی در آزمایشات ما کسب کنند. ما از عملکرد دو نمونه بررسی در مقایسه با AiO نسبتاً شگفت زده شدیم.

از نظر بصری و احساسی، هیچ نقطه انتقادی وجود ندارد. طرز کار عالی و بی عیب و نقص است. اگرچه انتظار می‌رود این قیمت با قیمتی در حدود 115 یورو در هر دستگاه باشد، زیرا Noctua در کلاس ممتاز مطلق قرار می‌گیرد – می‌توانید با این قیمت یک AiO با رادیاتور 360 میلی‌متری تهیه کنید.

Noctua NH-D15 و Noctua NH-U12A با عملکرد بسیار خوب در آزمایش ما متقاعد می شوند و به هیچ وجه کمتر از AiO 360 میلی متری نیستند.

کاربرانی که اهمیتی به ارتفاع اضافه نمی‌کنند و لزوماً نمی‌خواهند AiO را در سیستم خود نصب کنند، در صورت استفاده از Noctua NH-D15 یا Noctua NH-U12A که هیچ مشکلی در خنک‌کنندگی ندارند، یک خنک‌کننده CPU ساکت دریافت می‌کنند. CPU به طور قابل اعتماد تحت بارهای معمولی بازی.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Noctua-NH-D15-and-NH-U12A-Review-Two-powerful-air-coolers-for-all-common-CPU-sockets.686452.0.html