بررسی Microsoft Surface Pro 9 ARM – ARM قابل تبدیل بالا ناامید کننده است

با وجود سازگاری بهبود یافته با برنامه های 64 بیتی، Surface Pro 9 با پردازنده ARM هنوز یک دستگاه ویندوزی کامل نیست، زیرا همه برنامه ها سازگار نیستند. خواسته هایی که کاربران با برچسب Surface “Pro” متصل می شوند را برآورده نمی کند.

مدل ARM همچنین دارای کیس ثابت، صفحه نمایش خوب و بلندگوهای خوب است. به خودی خود دستگاه خوبی است، اما با توجه به قیمت بالا، ما برای توصیه مدل ARM در مقایسه با نسخه اینتل سرفیس پرو 9 مشکل داریم. البته SP9 با SoC کوالکام نیز مناسب است. کارهای ساده، اما این برای اپل آی‌پد پرو 12.9 نیز صدق می‌کند، که تقریباً در همه زمینه‌ها با M2 SoC خود مزایایی دارد.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Microsoft-Surface-Pro-9-ARM-review-The-high-end-ARM-convertible-disappoints.699137.0.html

ما فکر می‌کنیم که اکنون ارائه مدل ARM با برچسب Surface Pro 9 اشتباه است. با این کار، مایکروسافت محصول مشابهی را پیشنهاد می‌کند، اما این به سادگی در عملکرد روزمره صدق نمی‌کند (علیرغم قیمت بالاتر آن در مقایسه با Core- مدل i5).

مدل ARM مایکروسافت سرفیس پرو 9 دو مزیت واضح در مقایسه با نسخه اینتل ارائه می دهد. اولین مزیت خنک کننده غیرفعال است که عملکرد همیشه بی صدا کانورتیبل را تضمین می کند. از طرفی این را هم باید بگوییم که عملکرد در مجموع در سطح پایینی قرار دارد. مزیت دوم مودم یکپارچه 5G است، اما ما همچنین بسیار متأسفانه می دانیم که مایکروسافت مشتریان را مجبور می کند نسخه ARM را در اینجا دریافت کنند، با ارائه نکردن مدل اینتل با LTE/5G مانند گذشته.

به طور کلی، مطمئناً دلیل خوبی برای وجود سرفیس پرو با پردازنده ARM وجود دارد و به لطف شبیه‌سازی ۶۴ بیتی بهبود یافته، اکنون برنامه‌های بسیار بیشتری می‌توانند اجرا شوند. با این حال، هنوز یک جایگزین کامل برای مدل های دارای پردازنده x86 نیست. در کار روزمره، دستگاه به سادگی سریع نیست، و حتی در حین انجام کارهای ساده، لکنت یا تاخیرهای کوچکتر همچنان وجود دارد. کسانی که انتظار عملکرد یک مک بوک اپل با ARM SoC را دارند قطعا در اینجا ناامید خواهند شد. در این زمینه، ما همچنین فکر می کنیم که تصمیم مایکروسافت برای ارائه نسخه ARM اکنون به سادگی به عنوان سرفیس پرو 9 مشکل ساز است. علاوه بر این، اگر مشتریان یک مودم LTE/5G یکپارچه می خواهند، مجبور به دریافت مدل ARM می شوند.