بررسی موتورولا Moto G53 5G: گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه با دوربین 120 هرتز و 50 مگاپیکسل

طرفداران موتورولا باید کمی بیشتر صبر کنند تا Moto G53 به طور گسترده در دسترس باشد و قیمت آن به زیر مرز 200 دلار آمریکا برسد.

از سوی دیگر، Moto G53 در بسیاری از زمینه ها دارای جنبه های مثبت است. گوشی هوشمند میان رده مقرون به صرفه دارای ویژگی های خوب، زمان اجرا بسیار طولانی و قابلیت های موقعیت یابی جذاب از جمله GNSS دو بانده است. ما همچنین پیشنهاد نرم افزار ناب، از جمله به روز رسانی های طولانی و ویژگی های امنیتی را دوست داریم.

با این حال، در حال حاضر یک گلکسی A33 5G در همان محدوده قیمتی Moto G53 وجود دارد که با حداکثر چهار نسل ارتقاء سیستم عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی، از نرم‌افزار بسیار طولانی‌تری پشتیبانی می‌کند.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Motorola-Moto-G53-5G-review-Affordable-5G-smartphone-with-120-Hz-and-50-MP-camera.701978.0.html

سوالی که Moto G53 به ناچار مطرح می‌کند این است: آیا پنل‌های +HD هنوز برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده در سال 2023 به‌روز هستند؟ به خصوص که جانشین Moto G52 علاوه بر کاستی در وضوح نمایشگر، از نظر روشنایی و روشنایی صفحه نمایش نیز بدتر است. نگاهی به رقابت مستقیم نشان می‌دهد که یا نمایشگرهای بهتر و بالاتر از همه، نمایشگرهای FullHD+ واضح‌تر در این بازه قیمتی، مانند Poco X4 Pro، یا حداقل قدرتمندتر از Moto G53، مانند Galaxy A23. در زندگی روزمره، پانل 720p Moto G53 قطعا قابل استفاده است، اما فونت تا حدی تاری که با بررسی دقیق تر، به خصوص در برنامه های مبتنی بر متن (مانند مرورگر وب) مشاهده می کنیم، محل انتقاد است.