بررسی لپ تاپ Schenker Vision 16 Pro – اولترابوک سبک وزن 16 اینچی با RTX 3070 Ti

متأسفانه، مدل جدید 16 اینچی دارای نقاط ضعفی نیز با مدل کوچکتر 14 اینچی Vision 14 است، از جمله لولاهای صفحه نمایش کمی لرزان و پیکربندی آنتن که از آخرین شبکه های 6 گیگاهرتزی (Wi-Fi 6E) پشتیبانی نمی کند. دمای سطح و صدای فن نیز زمانی که واقعاً به سخت افزار فشار می آورید (مثلاً در حین بازی) بالا است، اما گرما باید از شاسی باریک خارج شود.

مزایای بیشتری مانند گزینه های نگهداری خوب وجود دارد، زیرا می توانید ماژول Wi-Fi را تغییر دهید و به دو اسلات SODIMM و همچنین دو اسلات M.2-2280 برای SSD دسترسی داشته باشید. ما همچنین دستگاه های ورودی، به خصوص تاچ پد غول پیکر را دوست داریم. پنل WQHD با فرکانس 240 هرتز بیشتر برای گیمرها طراحی شده است، اما فقط وسعت sRGB را پوشش می دهد و حتی پس از کالیبراسیون خودمان هنوز هم برخی انحرافات رنگی وجود دارد. با توجه به طبقه بندی چند رسانه ای و قیمت بالا، بهتر بود گزینه ای برای نمایشگر دیگری تهیه کنید. کیفیت تصویر ذهنی صفحه مات همچنان بسیار خوب است و هیچ سوسو زدن PWM وجود ندارد.

Schenker مفهوم Vision 14 را با Vision 16 Pro جدید ادامه می دهد و یک لپ تاپ سبک وزن 16 اینچی با ابعاد جمع و جور ارائه می دهد که همچنین پورت ها و قطعات قدرتمند زیادی را ارائه می دهد. مدل‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی سریع مانند GeForce RTX 3070 Ti عملکرد گرافیکی بسیار بیشتری را در مقایسه با اکثر لپ‌تاپ‌های چندرسانه‌ای دیگر ارائه می‌کنند که معمولاً به RTX 3050 Ti یا 3060 محدود می‌شوند. بار کاری پایدار، که با توجه به شاسی باریک و سبک، امری بدیهی نیست.

ویژن 16 پرو بسیار سبک تر و در عین حال قدرتمندتر از رقبای فوری است. بسته به سناریوی استفاده، جایگزین‌های بهتری مانند MacBook Pro 16 با نمایشگر Mini-LED برتر و عملکرد نامحدود در مصرف باتری وجود خواهد داشت (اما باید مدل گران‌تر M1 Max را برای عملکرد GPU قابل مقایسه در نظر بگیرید). Schenker در مقایسه با لپ‌تاپ‌های سبک وزن مخصوص بازی مانند Lenovo Legion Slim 7 یا لپ‌تاپ چندرسانه‌ای HP Envy 16، عملکرد کلی بسیار خوبی دارد.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Schenker-Vision-16-Pro-Laptop-Review-Lightweight-16-inch-Ultrabook-with-RTX-3070-Ti.670849.0.html

Schenker Vision 16 Pro یک بسته کلی بسیار متقاعد کننده ارائه می دهد که ترکیبی از بدنه 16 اینچی جمع و جور و سبک وزن با گزینه های نگهداری خوب، پورت های فراوان و قطعات قدرتمند است.