اپل به جمع‌آوری اطلاعات کاربران آیفون بدون توجه به تنظیمات حریم خصوصی، ادعای شکایت‌ها ادامه می‌دهد

سام مدلی
سام مدلی – نویسنده ارشد فناوری – 1196 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2016

این شکایت بر اساس ادعاهای اخیر محققان امنیتی در Mysk است. محققان ادعا می‌کنند که گزینه‌های حفظ حریم خصوصی کاربر هیچ مانعی برای جلوگیری از ادامه پیگیری استفاده از اپلیکیشن‌های سهام توسط اپل نمی‌کند. به عبارت دیگر، اپل ترجیح کاربران را برای حفظ حریم خصوصی در مورد برنامه‌های استوک نادیده می‌گیرد و هر ضربه یا اسکرول، مدت زمانی که کاربران به آنچه روی صفحه نمایششان است نگاه می‌کنند و سایر داده‌های مربوط به کاربران منحصر به فرد اثر انگشت را ردیابی می‌کند.

اپل به خود می بالد که به کاربران کنترل کاملی بر حریم خصوصی آنها در آیفون و آیپد می دهد. یکی از کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ‌تر این شرکت، از امنیت اطلاعات کاربر در iOS حمایت می‌کند. با این حال، اگر ادعاهای یک دادخواست جدید درست باشد، اپل به ادعای خود مبنی بر احترام به حریم خصوصی کاربر عمل نمی کند.

در حالی که این خبر نگران کننده است، در حال حاضر فقط یک ادعا است. محققان شواهدی ارائه کرده‌اند، اما ادعای آنها توسط کارشناسان امنیتی یا تحلیلگران دیگر تایید نشده است. شکایت فقط در مراحل اولیه است، بنابراین تشخیص اینکه آیا ادعاها معتبر هستند یا نه و آیا اپل قوانین حریم خصوصی را در اقدامات خود نقض کرده است یا خیر، به عهده قاضی خواهد بود.

من تمام عمرم یک متخصص کامپیوتر بودم. پس از فارغ التحصیلی از کالج در رشته ریاضیات، چند سال قبل از اینکه به عنوان مدیر پایگاه داده مشغول به کار شوم، در امور مالی و بانکی کار کردم. من در اکتبر 2016 کار با Notebookcheck را شروع کردم و از نوشتن اخبار و نقدها لذت بردم. من همچنین برای سایر رسانه‌ها از جمله UltrabookReview و GeeksWorldWide، با تمرکز بر راهنمایی مصرف‌کننده و بازی‌های ویدیویی، نوشته‌ام. حوزه های مورد علاقه من شامل جنبه تجاری فناوری، بازی های قدیمی، لینوکس و ابزارهای نوآورانه است. وقتی روی وسایل الکترونیکی نمی نویسم یا با دستگاهی کار نمی کنم، یا بیرون با خانواده ام هستم، از یک بازی ویدیویی ده ساله لذت می برم، یا درام یا پیانو می نوازم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-continues-to-collect-iPhone-user-data-regardless-of-privacy-settings-lawsuit-alleges.668687.0.htmlاین شکایت که توسط الیوت لیبمن ساکن نیویورک تنظیم شده است، ادعا می کند که اپل به ردیابی اطلاعات کاربران در برنامه های موجود در آیفون ادامه می دهد. (برنامه‌های استوک برنامه‌هایی هستند که به‌طور پیش‌فرض روی آیفون نصب می‌شوند، مانند نقشه‌ها، اپ استور و موارد دیگر.) در اصل، این طرح ادعا می‌کند که گزینه‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند تلفن‌هایشان از اشتراک‌گذاری داده‌های تجزیه و تحلیل دستگاه جلوگیری کنند، از ردیابی داده‌ها توسط برنامه‌ها جلوگیری می‌کند. و موارد دیگر حداقل تا آنجا که به برنامه های از پیش نصب شده مربوط می شود بی معنی هستند.

یک محافظ صفحه نمایش شیشه ای رنگی برای iPhone 14 Pro در آمازون بخرید.