MIUI 14 با نزدیک شدن به تاریخ انتشار شایعات، تبلیغات آزاردهنده و نرم افزارهای مزاحم را حذف می کند.
طبق گزارشی که از چین منتشر شده است، پوشش اندروید شیائومی، MIUI 14، ظاهراً در 19 نوامبر عرضه خواهد شد. تاریخ انتشار MIUI 14 احتمالاً همزمان با عرضه طیف جدیدی از تلفن های هوشمند شیائومی خواهد بود که در این مورد باید محدوده Xiaomi 13 باشد. برخی از ویژگیهای پوشش سفارشی اندروید قبلاً فاش شده است، اما به نظر میرسد تغییرات بزرگ دیگری در راه است که دارندگان تلفنهایی را که از آخرین نرمافزار MIUI پشتیبانی میکنند خوشحال میکند.
سایر تغییرات جزئی MIUI 14 ذکر شده در همان گزارش (از MyDrivers) شامل یک حالت پوشه بزرگ برای کمک به تعامل بین یک دستگاه دستی و یک صفحه نمایش دسکتاپ، و ارتقاءهای متعدد به ابزارهایی مانند ساعت، برنامه هواشناسی و ابزار تقویم است. برخی از سری های اصلی گوشی های هوشمند که انتظار می رود از MIUI 14 (همراه با سری آتی شیائومی 13) پشتیبانی کنند شامل سری شیائومی Mi 11 و Xiaomi 12، سری Redmi K40 و K50 و تلفن های POCO F3 و F4 هستند.
ثانیاً، در چیزی که به نظر میرسد یکی دیگر از تلاشهای شیائومی برای قابل قبولتر کردن دستگاههای پریمیوم خود برای کسانی است که ممکن است در گذشته خریدی را انجام ندادهاند، ظاهراً MIUI 14 بدون bloatware خواهد بود. فراتر از برنامههای خود شیائومی و نرمافزارهای معمولی اندروید/گوگل، تلفنهایی که MIUI 14 روی آنها اجرا میشود، ظاهراً از وجود تعداد زیادی برنامههای شخص ثالث از پیش نصبشده مکررا در امان خواهند بود.
علاقه من به فناوری پس از معرفی یک کامپیوتر خانگی Atari 800XL در اواسط دهه 1980 آغاز شد. من به خصوص از نوشتن در مورد پیشرفت های تکنولوژیکی، شایعات قانع کننده و نشت های جالب مرتبط با فناوری لذت می برم. من دارای مدرک روابط بین الملل و مطالعات استراتژیک هستم و خانواده، خواندن، نوشتن و سفر را از علایق اصلی زندگی خود می دانم. من از سال 2012 با Notebookcheck هستم.
منبع: https://www.notebookcheck.net/MIUI-14-sheds-annoying-ads-and-bothersome-bloatware-as-rumored-release-date-draws-near.667601.0.html
در ابتدا، گزارش شده است که MIUI 14 دارای تبلیغات نخواهد بود. یکی از راههایی که شیائومی توانست به سرعت رشد کند و در عین حال رقابتی باقی بماند، استفاده از تبلیغات در سیستم عامل MIUI خود بود. طرفداران یاد گرفتند که تبلیغات را تحمل کنند زیرا آنها گوشی های هوشمند مقرون به صرفه شیائومی، ردمی و POCO را خریداری می کردند که مشخصات مشابهی را برای دستگاه های بسیار گران تر از رقبای سرشناس ارائه می کردند. با این حال، ظاهراً فضایی برای تبلیغات در MIUI 14 وجود ندارد.