شایعه تاسف بار AMD RDNA 3 refresh حاکی از آن است که تمام SKUهای RDNA 3+ RX 7000 کنسرو شده اند

علاوه بر این، Navi 33 و Navi 32 میان رده به نظر می رسد که تحت تاثیر قرار نگرفته اند زیرا کارت ها در راه هستند.

بر اساس افشاگر، AMD تمام SKUهای RDNA 3+ را به دلیل شکست در رسیدن به اهداف عملکرد و کارایی، محفوظ کرده است. افشاکننده ادامه می‌دهد که RDNA 3+ «همه پلت‌فرم‌های بد» است. All_The_Watts قبلاً پیشنهاد کرده بود که RDNA 3+ “اصلاح کامل واقعی” خواهد بود زیرا پرچم‌دار Navi 31 که در RX 7900 XT/XTX و میان‌رده Navi 33 وجود دارد از اشکالات سخت‌افزاری یکسانی رنج می‌برد که تیم رد تا زمانی که آن را کشف نکرده بود قادر به کشف آنها نبود. دیر طبق گزارش‌ها، Navi 32 و Phoenix APU به خوبی کار می‌کردند زیرا AMD موفق به تعمیر پردازنده‌های گرافیکی شده بود.

کمتر از دو ماه از عرضه اولین بردهای RDNA 3 می گذرد. بنابراین، هنوز خیلی زود است که با قطعیت در مورد سرنوشت پردازنده‌های گرافیکی تجدیدنظر شده RDNA 3 صحبت کنیم. به این ترتیب، تنها زمان نشان می دهد که آیا AMD واقعاً تصمیم گرفته است کارت های RDNA 3+ را به طور کلی حذف کند یا خیر.

در نهایت، پل پیشنهاد می کند که AMD می توانست به دلیل کمبود منابع مهندسی، به روز رسانی RDNA 3 را متوقف کند. ظاهراً این شرکت تصمیم گرفته است که منابع را در محصولات دیگری مانند APUهای Phoenix Point و همچنین معماری گرافیکی RDNA 4 که قرار است یک “تلاش عظیم” باشد، سرریز کند.

لغو رفرش RDNA 3 می تواند واقعی باشد، همانطور که پل از آن خبر داد RedGamingTech همچنین گزارش های مشابهی را از برخی منابع خود شنیده است. عجیب است، برخی از منابع Paul معتقدند که به‌روزرسانی RDNA 3 هنوز در حال انجام است، اما مدتی طول می‌کشد تا بردها منتشر شوند.

خرید XFX Speedster MERC310 AMD Radeon RX 7900XT Ultra Gaming در آمازون

فواد مرتضی – نویسنده فنی – 337 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021