کاهش دو رقمی قیمت CPU Intel Alder Lake می تواند Core i3-12100F را به قیمتی زیر 90 دلار تبدیل کند.

با فرض دقیق بودن گزارش دیجی‌تایمز، این سوال پیش می‌آید: چرا اینتل در نظر دارد قیمت پردازنده‌های Alder Lake را کاهش دهد؟ پاسخ ممکن است در گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال 2022 که اعتراف می کند تاسف برانگیز باشد، وجود داشته باشد که نشان می دهد شرکت با کاهش درآمد خالص از 19.9 میلیارد دلار به 8 میلیارد دلار، درآمد 20 درصدی را تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌شود که سه ماهه اول 2023 از نظر درآمد بدتر باشد. بنابراین، کاهش نرخ شایعه ممکن است راهی برای تحریک تقاضای CPU مصرف کننده باشد.

باید دید که آیا اینتل واقعاً قیمت Alder Lake را کاهش می دهد یا خیر و در صورت کاهش، تا چه حد. به یاد داشته باشید، ارقام ذکر شده در اینجا نشان دهنده RCP هستند و نه قیمت های واقعی مصرف کننده. بنابراین، کاربران ممکن است نرخ های بالاتر/پایین تر را در خرده فروشان ببینند.

طبق گزارش ها، اینتل تصمیم گرفته است که قیمت ۱۲ را کاهش دهدهفتم طبق گزارش DigitTimes، تراشه های Alder Lake Gen. اگر درست باشد، این دومین بار در سال 2023 خواهد بود که اینتل نرخ پردازنده‌های نسل آخر خود را تغییر می‌دهد، زیرا این شرکت قیمت پیشنهادی مشتری (RCP) Alder Lake را تا حدود 10 درصد افزایش داده است. ژانویه. عجیب اینکه افزایش قیمت حدود 12 مورد بودهفتم CPUهای نسل حتی بیشتر از 13 قیمت دارندهفتم پردازنده های ژنرال Raptor Lake کاهش قیمت ادعا شده باعث کاهش قابل توجه RCPها خواهد شد.

جالب‌تر اینکه، اگر کاهش ۲۰ درصدی قیمت به پردازنده‌های پایین‌رده Core i3 برسد، می‌تواند پردازنده‌های تراشه‌ها را برای ساخت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر کند. به عنوان مثال، Core i3-12100/F که قیمت های قبل از افزایش قیمت به ترتیب 122 و 97 دلار آمریکا بود احتمالاً به 107 دلار و 86 دلار کاهش می یابد.

من فواد هستم، یک همکار در حوزه فناوری. به عنوان یک علاقه مند به فناوری، رابطه من با فناوری به سال های کودکی من برمی گردد. دریافت اولین رایانه شخصی اینتل پنتیوم 4 من شروع سفری بود که در نهایت مرا به Notebookcheck آورد. در نهایت، من از سال 2018 برای رسانه های فناوری می نویسم. از پروژه های کوچک بی نام گرفته تا رهبران صنعت، با تعدادی از نشریات فناوری کار کرده ام.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Double-digit-Intel-Alder-Lake-CPU-price-cut-could-make-the-Core-i3-12100F-a-sub-US-90-bargain.689172.0.html

Intel Core i5-12600KF را در آمازون بخرید