پروژه تراشه وای فای اپل به نفع توسعه پردازنده های آیفون و مک نسل بعدی کنار گذاشته شد


وای فای جدید آیفون به این زودی ها دیگر اپل را دریافت نخواهد کرد.  (منبع: اپل)
وای فای آیفون جدید دیگر به این زودی اپل نخواهد داشت. (منبع: اپل)

طبق گزارش‌ها، اپل برنامه‌ریزی کرده بود تا دستگاه‌های آیفون 16 یا 17 را با تراشه‌های وای‌فای داخلی خود عرضه کند تا با پردازنده‌های اختصاصی نسل بعدی خود عرضه شوند. با این حال، به گفته یک تحلیلگر صنعت پیشرو، این آرزوها به همان سمتی رفته است که غول کوپرتینویی رویاهای باند پایه 5G سفارشی این غول کوپرتینویی را در سر می پروراند. در همین حال، فشار غیرعادی بالا برای ساخت جانشینان A16 Bionic و سری M2 به جای آن افزایش می یابد.

به گفته منابع صنعتی، اپل ماموریت دارد تا حد امکان سیلیکون موجود در دستگاه های خود – به ویژه آیفون هایش – را در داخل خود تولید کند. این رویه جدید ظاهرا (احتمالاً بر اساس عملکرد خوب سری M برای مک تا کنون) ممکن است به همان اندازه که باعث ایجاد اختلال در مشاغلی مانند کوالکام می شود، به سخت افزار OEM همخوانی داشته باشد.

با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت‌های چیپست‌های تلفن همراه می‌توانند دوباره راحت باشند، زیرا طبق گزارش‌ها اپل اکنون از برنامه‌های خود برای راه‌حل‌های اختصاصی Wi-Fi مانند مودم‌های 5G خود دست کشیده است.

تحلیلگر محترم اوراق بهادار مینگ چی کو اشاره می کند که OEM برنامه ریزی کرده بود که آنها را به عنوان آیفون های نسل بعدی ارتقاء یافته به Wi-Fi 6E یا 7 معرفی کند. با این حال، تولید آنها در حال حاضر گرسنه است.منابعبه لطف اولویت بالاتر پردازنده های پرچمدار جدید مبتنی بر فرآیندهای پیشرفته 3 نانومتری (nm) و تمام مشکلاتی که تاکنون به همراه داشته است.

علاوه بر این، به نظر می رسد که استفاده از بلوتوث بر روی همان تراشه شخص اول – که برای اهداف آیفون ضروری است – حتی برای شرکتی مانند غول کوپرتینویی بسیار دشوار بود.

پس از آن، ممکن است تامین کننده Broadcom راحت شود، زیرا سری 16 اکنون طبق معمول قرار است با تراشه های بی سیم خود عرضه شود.

آیفون 14 (تجدید شده) آمده است آمازون

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-Wi-Fi-chip-project-shelved-in-favor-of-next-gen-iPhone-and-Mac-processor-development.688105.0.html