پردازنده نسل اول گوشی هوشمند OPPO در مسیر راه اندازی در سال 2024 است


The MariSilicon X. (منبع: OPPO)
The MariSilicon X. (منبع: OPPO)

گزارش شده است که OPPO در هدف خود برای توسعه پردازنده برنامه های کاربردی خود برای دستگاه های تلفن همراه موفق بوده است. بنابراین، این شرکت ممکن است آماده عرضه گوشی‌های هوشمند با این چیپ‌ست شخص اول در چند سال آینده باشد. این پیشرفت، OEM اندروید را با تعداد انگشت شماری دیگر مانند گوگل با سیلیکون Tensor همتراز می کند.

OPPO اخیراً با رونمایی از MariSilicon Y به عنوان دنباله‌ای از X افتتاحیه خود، ادعا کرده است که اهداف تراشه‌های شخص اولش یک لحظه در حال انجام نیست.

در حالی که این 2 محصول به ترتیب یک پردازنده صوتی اختصاصی و یک پردازشگر سیگنال تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، جانشین آنها ممکن است یک پردازنده برنامه کامل (یا AP) باشد، در امتداد همان خطوط چیپست Axx Bionic یا Tensor.

شایعه شده است که OEM این چیپست را برای کنترل اولین گوشی هوشمند خود تا سال 2024 آماده خواهد کرد. در حال حاضر، افشاگر معروف جهان یخی این جدول زمانی را در آخرین پست خود در این زمینه تکرار کرده است. بنا بر گزارش ها، OPPO “هزاران نفر” را برای این منظور استخدام کرده است.

این گزارش به گمانه‌زنی‌هایی منجر شده است که نسل اول AP می‌تواند در بازار خود رقابت کند، زیرا بر روی گره 3 نانومتری (nm) TSMC ساخته می‌شود، عمدتاً زیرا MariSilicon X یک تراشه 6 نانومتری از همان منبع است.

ممکن است معماری منبع باز جدید و منبع باز Dimensity 5G از MediaTek (یکی دیگر از شرکت های طراحی تراشه اغلب وابسته به TSMC) را به اضافه ISP ها و سایر مؤلفه هایی که می توانند تا آن زمان در داخل خود باشند، ادغام کند یا خیر.

بر این اساس، OPPO می تواند در 2 سال آینده آماده پیوستن به سایرین مانند سامسونگ، اپل یا گوگل باشد.

پیکسل 7 را بخرید آمازون

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/OPPO-first-gen-smartphone-grade-processor-on-track-to-launch-in-2024.677499.0.html