همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

آسانسور دستگاهی است که برای جابجایی افراد و هم چنین بار بین طبقات مختلف در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و …. در واقع آسانسور را می توان اتاقک یا کابین متحرکی دانست که با استفاده از نیرویی که از طریق سیم های فلزی یا جک ها به آن وارد می شود، کار می کند. این نیرو توسط موتوری الکتریکی یا هیدرولیکی تولید می شود که از نظر ساختار باهم تفاوت دارند. برای انجام فرمان های توقف یا حرکت که به شکل خودکار در آسانسور انجام می شود از تابلو فرمان استفاده می شود.

یکی از اجزای سیستم آسانسور، ریل های راهنما است که وظیفه دارد کابین آسانسور و وزنه تعادل را دائما جابجا کند. این ریل ها جنس بسیار محکمی دارد تا از این طریق توانایی تحمل نیروهای ایجاد شده از بارهای داخل کابین و ترمزهای ایمنی را داشته باشد. نوع و ابعاد درب ها بر اساس نیازهای افراد و فضای ساختمان طراحی و ساخته می شود. برای مشخص کردن ابعاد درب ها به نوع آسانسور و چاله آن توجه می شود. آسانسور شیشه ای نوعی آسانسور مسافربری است که در و دیواره‌های شیشه‌ای دارند. آن‌ها می‌توانند در هر شرایطی که یک بالابر معمولی مسافربر استفاده می‌شود مورد استفاده قرار گیرد، اما به عنوان یک جایگزین شیک‌تر عرضه می‌شوند.

براق کننده استیل آسانسور |فروشگاه قطعات آسانسور |

زمانی که درب باز می شود، به صورت مجزا و تک تک جمع می شوند و در فضای داخلی دیوار قرار می گیرند. شرح کامل مراحل نصب آسانسور که در بالا آمده است را می توانید در مقاله تعرفه نصب آسانسور مطالعه نمایید تا بتوانید به هنگام نصب آسانسور به کلیه جوانب آن احاطه داشته باشید و با چالش های کمتری در این زمینه رو به رو شوید. زمین آن در شهر صنعتی ساوه و دفتر فروش آن در تهران مصادره می‌شود و وزارت بازرگانی عهده‌دار اداره آن می‌شود. کارفرمایان و مهندسین مشاور گرامی لطفا قبل از طراحی با مدیر طراحی و مهندسی شرکت ایمن آسانبر لیان تماس حاصل فرماید.

به طور خلاصه با فشردن دکمه اضطراری آسانسور، برق سیستم قطع شده و دستگاه در هنگام بروز خطر به حالت امن تغییر وضعیت می‌دهد. عبارت ” اولین آسانسور مسافربر” در هتلی به نام نیویورک سیتی در سال ۱۸۵۷ نصب شد و سرانجام در دهه ۱۸۷۰ این تکنولوژی به ساختمان های اداری راه یافت که باعث رشد و پیشرفت تجارت شد. همانطور که در متن و طبق توضیحات گفته شد بهترین گزینه برای ساختمان های با ترافیک بالا و بلند آسانسورهای کششی هستند، این آسانسورهای سریع تر هستند و جوابگوی تعداد بالای مسافران هستند. این مدل از کابین آسانسور در مجموعه رایا آسانسور با ورق 430 وارداتی طراحی می شود. از ویژگی های این مدل از کابین آسانسور مقاومت در برابر فشار و ضربه ، کیفیت و استحکام بالا ، مقاومت در برابر زنگ زدگی ، زیبایی و جلوه ای بی نظیر را می توان نام برد.

بیمه و استاندارد های آسانسور

این سیستم ایمنی اضطراری یا همان پاراشوت آسانسور، هنگام سرعت بیش از حد استاندارد کابین فعال شده و از حوادث ناگوار پیشگیری می‌کند. یکی از مهمترین نکات خرید ترمز اضطراری، رعاست تناسب وزن و سرعت کابین است. پیچ و لاستیک زیر موتور آسانسور عاملی مؤثر در کاهش لرزش موتور و افزایش عمر مفید آن محسوب می‌شوند. استفاده از لاستیک‌ها علاوه بر رفع ناهمواری‌های زیر موتور، کارایی آن را نیز افزایش می‌دهد. تعویض به‌موقع لاستیک زیر موتور در کاهش لرزه‌های کابین آسانسور و سروصدای موتور مؤثر است.

معمولاً دکمه های توضیح داده شده در آسانسورهای ساختمان‌ها و فروشگاه‌های تجاری به کار برده می‌شوند. آسانسورها بیست برابر ایمن تر از پله برقی ها هستند و از نظر آماری امن ترین راه برای سفر هستند. باعث حرکت کابین میشود.برای اینکه راحت تر متوجه طریقه حرکت کابین بشوید مدل های مختلف آسانسور های کششی را یک به یک توضیح خواهیم داد. به صورت روزانه و هفتگی اجزای مهم آسانسور کارگاهی را مورد بازدید قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه ایراد از حمل افراد توسط دستگاه خودداری نمایید. امروزه از آسانسور کارگاهی در صنعت هایی همچون ساختمان سازی، ساخت تونل و پل، پروژه های استخراج نفت و گاز، صنعت کشتی سازی، دودکش ها و بویلرها، استخراج معادن و صنایع وابسته، کارخانجات فولاد و برج های رادیویی و دکل ها استفاده می گردد.

موتورهای گیربکس به فلایویل جهت نصب نیاز داشته ولی موتورهای گیرلس نیازی به این قطعه ندارند. مناسب برای ساختمان هایی که فضای کافی را برای تاسیس موتورخانه ندارند. آسانسور خدماتی برای حمل مسافر طراحی نمی‌شود، بلکه معمولا کالای برخی از آن‌ها را حمل می‌کند. این بدان معنی است که این آسانسورها مجبور نیستند همان استانداردهای مورد نیاز برای آسانسور مسافربری را فراهم کنند. انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که می توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف برای اهداف متفاوتی به کار برد.

  • میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق بوسیله سیم پیچ‌های استاتور، سیم پیچ‌های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در می‌آید؛ بنابراین در این آسانسورها اجزایی نظیر وزنه تعادل، کابل فولادی، موتورخانه و …
  • در عین حال آگاه باشید که روغن کاری به میزان خوردگی و اصطکاک سیم بکسل بستگی دارد.
  • دکمه اضطراری آسانسور که در مدار فرمان قرار داده می‌شود برای قطع کامل برق سیستم در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باعث از کار افتادن آسانسور و ایستادن کابین می‌شود.
  • در این رابطه شرکت هیرو آسانسور مراحل سه گانه طراحی آسانسور را با تکیه بر دانش روز دنیا و توسط پرسنل و مهندسان متخصص و توانمند انجام می دهد که باعث بالا بودن سطح کیفیت سیستم های تولیدی این شرکت شده است.
  • تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های کلیک کنید ترافیکی و….

سپس بر مبنای جداول ابعاد و سایزهایی که طبق مقررات EN81 و توصیه های استاندارد ISO پیش بینی شده است، مناسب ترین ابعاد و سایزهای انتخاب و کار طراحی آن ها انجام می شود. امروزه برندها و شرکت های متعددی سیستم های آسانسور را تولید و به بازار عرضه می کنند. در صورتی که شما نیاز به نصب و راه اندازی سیستم آسانسور در ساختمان خود را دارید باید به نکات و مواردی توجه کنید تا انتخاب و خریدی مطمئن داشته باشید. زیرا در غیر این صورت در استفاده از سیستم خریداری شده با مشکلات جدی مواجه می شوید. علاوه بر قیمت، نصب و راه اندازی آسانسورها هم از نظر هزینه با یکدیگر تفاوت دارد.

همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

کارشناسان هیرو در اولین فرصت، به تمامی سوالات شما درباره طراحی و نصب آسانسور پاسخگو خواهند بود. بالابرها یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که اصلی ترین نقش آن نیز جا به جایی افراد بین طبقات مختلف می باشد. برای خرید آسانسور در وهله نخست باید نوع نیاز شما به آسانسور مشخص شود. به طوری که ابعاد ساختمان، محل قرار گرفتن آن، حفر چاهک و … از جمله مواردی است که باید در وضعیت کلی ساختمان در نظر گرفته شود. بالابرها برای اینکه بتوانند از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار باشد، بایستی به شکل ادواری مورد سرویس قرار بگیرند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار