نیازی نیست برای یک لپ تاپ گیمینگ گران قیمت هزینه کنید

نیازی نیست برای یک لپ تاپ گیمینگ گران قیمت هزینه کنید

هر لپ‌تاپ گیمینگی که هزاران دلار قیمت دارد، باید بتواند جدیدترین و سخت‌ترین بازی‌ها را بدون مشکل و با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. اما برای تهیه یک لپ‌تاپ عالی که قادر به اجرای بازی‌های مورد علاقه‌تان باشد، نیازی به پرداخت بیش از 1500 دلار ندارید، و قیمت بالاتر عملکرد بهتری را تضمین نمی‌کند.

ما در گذشته لپ‌تاپ‌های بازی زیادی را آزمایش کرده‌ایم و در سال 2023 مدل‌هایی را با قیمت 3000 دلار با جدیدترین نسل از پردازنده‌های گرافیکی سری 40 انویدیا و پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل آزمایش کردیم. یافته‌های ما در طول سال‌ها ثابت مانده‌اند: لپ‌تاپ‌های گیمینگ سطح بالا با قوی‌ترین سخت‌افزار هنوز مزایای عملکردی کافی نسبت به گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر ارائه نمی‌دهند. در برخی موارد حتی عملکرد بدتری نیز دارند.

چرا ما لپ تاپ های بازی گران قیمت را توصیه نمی کنیم

شما می توانید به همان اندازه که می توانید برای یک ماشین دست دوم برای یک لپ تاپ گیمینگ گران قیمت خرج کنید. اما احتمالاً نباید این کار را انجام دهید: لپ‌تاپ‌های بازی سرمایه‌گذاری بلندمدت خوبی نیستند. گرافیک و پردازنده آنها معمولاً قابل ارتقا نیست. و همانطور که بازی‌های ویدیویی جدید به بازار می‌آیند و همیشه نیازمند سیستم بالاتری هستند، سخت‌افزار ثابت در لپ‌تاپ شما در نهایت عقب می‌ماند.

در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه، لپ تاپ های بازی گران قیمت باید پردازنده ها و نمایشگرهای بهتری داشته باشند که گرافیک و عملکرد با کیفیت بالاتری تولید کنند. آنها همچنین باید دارای فن و خنک کننده بهتر، بلندگوهای زیباتر و طراحی باریک تر باشند. اما سخت افزار قدرتمند به قدرت زیادی نیاز دارد. قدرت گرما تولید می کند و نیروی بیشتر گرمای بیشتری تولید می کند. در نتیجه، هیچ یک از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمتی که ما آزمایش کردیم، نتوانستند اجزای داخلی یا سطوح خارجی خود را از داغ شدن بیش از حد محافظت کنند. و بسیاری از آنها نرخ فریم یا کیفیت گرافیکی کافی برای توجیه قیمت بالای خود نداشتند.

انتخاب ما برای بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ارزان می‌تواند اکثر جدیدترین عناوین را با تنظیمات متوسط ​​یا بالاتر، با وضوح 1080p، با نرخ فریم بالا و به طور معمول فقط 1000 دلار پخش کند. در برخی از آزمایشات، در واقع عملکرد بهتری نسبت به Razer Blade 15 داشت که گران ترین لپ تاپ مورد ارزیابی ما بود. به عنوان مثال، زمانی که ما دویدیم نگهبانان کهکشان مارول در تنظیمات فوق العاده در هر دو لپ تاپ، انتخاب مقرون به صرفه ما میانگین نرخ فریم بالاتری را نسبت به Blade 15 داشت. همچنین نسبت به مدل های گران قیمتی که آزمایش کردیم خنک تر بود.

این لپ‌تاپ جدیدترین نسل سخت‌افزار را دارد و عملکرد بهتری نسبت به برخی از گران‌ترین مدل‌هایی که آزمایش کرده‌ایم دارد. نرخ فریم عالی را برای گیم پلی روان حفظ می کند و در لمس آرام و خنک می ماند.

چرا باید به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ خود اهمیت دهید؟

هنگامی که اجزای داخلی لپ‌تاپ گرمای زیادی تولید می‌کنند، می‌توانند عملکرد بازی را کاهش دهند و طول عمر دستگاه را کوتاه کنند. و سطوح خارجی داغ می توانند چیزی فراتر از لمس ناراحت کننده باشند. آنها همچنین می توانند با تماس طولانی مدت باعث آسیب بافتی (PDF) و همچنین اریتم آب igne (EAI) شوند که یک بیماری لکه دار و مزمن پوستی است که در موارد نادر با برخی سرطان ها مرتبط است.

در طول آزمایش‌هایمان، دمای داخلی را با استفاده از HWMonitor Pro اندازه‌گیری می‌کنیم و با استفاده از دماسنج مادون قرمز که در نقاط مختلف سطح لپ‌تاپ قرار دارد، دمای خارجی را ثبت می‌کنیم. ما به‌طور خودکار هر لپ‌تاپی را که از حداکثر دمای ایمن برای تماس با پوست یا سخت‌افزار رایانه شخصی فراتر می‌رود، حذف می‌کنیم. و بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط ناسا (PDF)، موسسه ملی استاندارد و فناوری (PDF) و مشخصات عملیاتی Intel، Nvidia و AMD، به محدودیت‌های دمایی زیر پایبند هستیم:

جزء سیستم یا نقطه سطح حداکثر محدودیت دما
CPU 212 درجه فارنهایت
پردازنده گرافیکی 180 درجه فارنهایت
کلیدها و نقاط سطح صفحه کلید 110 درجه فارنهایت
زیرین – سطح پایین 130 درجه فارنهایت

آیا باید لپ تاپ مخصوص بازی بخرید؟

یک لپ‌تاپ گیمینگ به شما این امکان را می‌دهد که بازی‌های ویدیویی را از هر کجای کره زمین انجام دهید. اما، بسته به نیاز شما، ممکن است راه‌حل مناسبی نباشد: حتی باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازی آن‌طور که ما می‌خواهیم قابل حمل نیستند و برای بهره‌وری مناسب نیستند. بسته به نیاز شما، لپ‌تاپ بازی نیز ممکن است به عنوان تنها رایانه‌ای که دارید، غیرعملی باشد.

در مقایسه با هر نوع لپ‌تاپ دیگری که ما توصیه می‌کنیم، لپ‌تاپ‌های بازی طراحی حجیم‌تری دارند. اکثر مدل‌هایی که ما آزمایش می‌کنیم با نمایشگرهای 15 یا 16 اینچی ساخته شده‌اند و معمولاً فضای زیادی را برای استفاده در صندلی‌های استاندارد هواپیما اشغال می‌کنند. ما به ندرت لپ‌تاپ‌هایی را در این دسته می‌بینیم که کمتر از 4 پوند وزن داشته باشند، و همچنین دارای شارژرهای بزرگ و حجیمی هستند که می‌توان آن‌ها را دست و پا گیر کرد.

آنها همچنین برای بهره وری و استفاده معمولی ایده آل نیستند زیرا عمر باتری افتضاحی دارند. به‌طور متوسط، انتخاب‌های ما با یک بار شارژ زمانی که فقط برای کارهای سبک مانند مرور وب استفاده می‌شوند، تقریباً پنج ساعت دوام می‌آورند و بازی‌های ویدیویی لپ‌تاپ را سریع‌تر تخلیه می‌کنند. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که هنگام بازی با باتری، افت نرخ فریم، لکنت و سایر مشکلات عملکردی را مشاهده کنید.

اگر می خواهید بهترین تجربه بازی را داشته باشید و به کامپیوتری که بتوانید با آن سفر کنید نیاز ندارید، بهتر است یک دسکتاپ بازی بخرید یا بسازید. آنها با همان قیمت از لپ‌تاپ‌ها قدرتمندتر هستند و برای برآورده کردن خواسته‌های بازی‌های جدیدتر و هزینه‌برتر، راحت‌تر می‌توان آن‌ها را به روز رسانی کرد. اما توانایی انجام بازی‌ها در هر اتاقی از خانه‌تان، در سفر، یا زمانی که در حال گذراندن وقت در دنیا هستید، قانع‌کننده است – تا زمانی که از پریز برق خیلی دور نباشید. و به همین دلیل است که ما یک لپ تاپ گیمینگ ارزان را برای اکثر افراد توصیه می کنیم.

این مقاله توسط آرتور گیز و کیتلین مک گاری ویرایش شده است.

<
منبع خبر: https://www.nytimes.com/wirecutter/blog/you-dont-need-to-spend-a-lot-on-a-pricey-gaming-laptop/?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=RSS%20Feed

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار