نمونه های بازسازی: سفری از بازسازی خانه های کوچک تا ویلایی

طراحی ویلا نیم پیلوت در شمال کشور برای ویلاهایی در نظر گرفته می شود که متراژ بنای آن ها کم در نظر گرفته شده باشد که قیمت مناسبتری داشته باشند و باید بدانید که این طرح بسیار رایج است. یکی از مهمترین قسمت هایی که در طراحی ویلا مدرن کلاسیک یا ویلای لاکچری در شمال وجود دارد، طراحی سالن ناهارخوری است. یکی دیگر از قسمت های مهم در طراحی ویلا، طراحی آشپزخانه است. یکی از انواع خانه، خانه دوبلکس است. نور جنوب بهترین نور است که در فضای خانه میتواند وجود داشته باشد و با توجه به سایه و انعکاسی که ایجاد میکند اجازه میدهد تا با حجمها بازی شود و منظره زیبایی را ایجاد میکند. کابینت ها باید با توجه به عملکردی که دارند در ابعاد و اندازه های مناسب طراحی و ساخته شوند . طراحی ویلا دوبلکس نسبت به ویلا های یک طبقه دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد.

خانه هایی که مطابق این سبک ساخته شده اند دارای اتاق های بزرگ، سقف های گنبدی شکل و پنجره های بزرگ هستند. در مواردی که ممکن است شما یک پروژه بازسازی ویلا داشته باشید هم میتوانید با حذف یا ایجاد شکاف دیوارها و استفاده از بازشوهای شیشه ای نور از طبیعت را وارد ویلا کنید و نکته مثبتی که در بازسازی ویلا وجود دارد همین است که میتوانید با خلاقیت و اصول طراحی داخلی به راحتی کاربری اتاقها، سالنها و سایر فضاها را در یک چارچوب کلی که همان اسکلت اصلی سازه است، تغییر دهید و مطابق ایده آل خود کنید. یک ویلای ایدهآل از کنار هم قرار گرفتن فضاهای کوچک که همگی مطابق با استانداردهای شما هستند بوجود میآید. روابط فضاهای داخلی ساختمان و دسترسیها و رابطه آنها با یکدیگر در طراحی مسکونی بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون داخلی که بهعنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شدهاست، بهینهسازی فضاهای داخلی ساختمان بهمنظور انجام فعالیتهای روزمره یعنی زندکی و کار است. طراحی معماری بی نظیر و دکوراسیون های شیک و متفاوت در درون برخی از منازل آن ها را به زیباترین خانه های دنیا معروف کرده است.

خانه ویلایی دایرهای بعدی که خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد در کشور خودمان قرار دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های سبک مدرن اشاره خواهیم کرد. بهتر است برای سرویس بهداشتی و حمام با طرح های مدرن، از کاشی سرامیکی، نمای شیشهای، کابینت هایی به رنگ روشن استفاده کرد. استفاده از آینه باعث می شوند فضای شما بزرگ تر، روشن تر و زنده تر شود. خورشید از شرق طلوع میکند و هنگامیکه در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد فضاهایی را روشن میکند که معمولاً صبحگاهان مورد استفاده قرار میگیرد. اصطلاح “طراحی خانه مدرن” معمولاً به یک سبک معماری بسیار متمایز از خانه اشاره دارد که از اوایل دهه 1900 تا 1950 ساخته شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سبک از طراحی منزل برای خانه های بزرگ و ویلایی بیشتر کار برد داشته و برای خانه های کوچک تر جالب نخواهد بود.

افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی روح و بی نشاطی می دانند و به این باور اشتباه اعتقاد دارند که رنگ سفید در دکوراسیون خانه به معنی نبود هیچگونه شادابی در طراحی دکوراسیون خانه است. اکثر المان های موجود در فضای زیر به رنگ سفید هستند و کنتراستی بی نظیر با بالشتک های سبزآبی پیدا کرده اند. برای ساخت اکثر ویلا ها بتن و آجر موارد پرکاربردی هستند، اما برای ساخت نمای ویلا مخصوصاً، شما نیاز به استفاده از مصالح دیگری مثل سنگ، شیشه، ترموود، سرامیک و غیره دارید، وابسته به سبک انتخابی خود برای ویلا. در اکثر ویلاهای مدرن، نمای بیرونی و بخش های زیادی از ویلا با شیشه ساخته میشود. ما در دفتر معماری ایماژ طراحی ویلا دوبلکس را به افرادی پیشنهاد میکنیم که نیاز به فضا های زیادی دارند و در محدوده زمین قادر به پاسخ به تمامی فضا ها نمیباشند. افراد زیادی ویلاها را تنها به این دلیل انتخاب می کنند که از نعمت استخر در فضای سبز بهره ببرند.

در ویلاهایی که طراح، اتاق خواب را در سطحی بالاتر طراحی می کند و برای ورود به اتاق خواب پله مد نظر دارد، علاوه بر شیک و مدرن تر شدن نمای داخلی، حس امنیت و آرامش بیشتری به این اتاق می بخشد. چوب آکاژو در مناطق استوایی رشد می کند و چوبی افریقایی به شمار می رود که دارای بافت و رنگی بسیار مدرن است و در کارهای روز دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. خانه هایی که همگی دارای نمایی سنتی اما فضای داخلی مدرن هستند. چیدمان گیاهان آپارتمانی در گوشه و کنار خانه هم، یکی از المان های دکوراسیون داخلی است که میتوان از آن استفاده کرد؛ گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی، طراوت و تازگی و شادابی را نیز وارد فضای خانه می ­کنند. روتختی های زیبا و شیک یکی از مهم ترین وسایل در درون اتاق خواب های زیبا هستند و هماهنگی و مطابقت طرح و رنگ روتختی با سایر وسایل اتاق خواب باعث شده است که هارمونی متفاوتی در درون فضای اتاق خواب بوجود آید. ویلاهای مدرن به دلیل راحتی که برای ساکنان آن فراهم می کنند همچنین بسیار شیک و لوکس می باشند و هر فضای آن زیبا می باشد.

به عنوان مثال می توانید گلدانی زیبا اما میناکاری شده را بر روی یک میز در پهلوی مبلمان طراحی ویلا دوبلکس کوچک جای دهید. یا به عنوان مثال اگه میخوایم که یکی از پله های طبقات بالا در یک خانه دوبلکس رو جابجا کنیم، باید دقت کنیم که این پله متصل به دیوار باربر که وزن ساختمان رو تحمل میکنه نباشن، برای همین توصیه ما این هست که در بازسازی خانه های ویلایی که تغییراتی در حوزه دیوارها صورت می گیره، حتما از مهندس سازه مشورت گرفته بشه، مخصوصا زمانی که نیاز داریم تا جابجایی دیوار صورت بگیره. به عنوان مثال تقارن که در سبک کلاسیک از ویژگی های اصلی طراحی به شمار می آید، به تعادل و تناسب تغییر شکل پیدا می کند. گاهی اوقات حجم اصلی کار در تعمیر و تعویض تاسیسات ویلا قرار دارد. طراحی نیم دوبلکس انواع مختلفی دارد که در یکی از این نوع ها، طراح می تواند با ظرافت یک اختلاف سطح دو الی سه پله ای پلهای ایجاد نماید تا فضای نشمین را کمی پایین تر از سطح دیگر بخش های ساختمان قرار دهد و با این کار جلوه زیباتری در اتاق نشیمن ایجاد کند.

طراحی داخلی این منطقه نیز متاثر از فرهنگ عربی شکوهمند و مجلل و معماری اسلامی است. شاهد باشید. برای دیزاین منزل خود به سبک خاورمیانه لازم است از هنر و نقش های اسلامی و سنتی بهره ببرید که البته شکوه و تجمل و گرما و انرژی را به فضا ببخشد. نیز متفاوت است. این اصل در دکوراسیون خاورمیانه نیز به خوبی مشهود و حائز اهمیت می باشد که برای انجام آن باید دقت لازم صورت گیرد تا محیطی جذاب و خیره کننده ایجاد شود. از جلوه و زیبایی پنجره ها که بگذریم؛ توجه به ابعاد و اندازه پنجره ها هم حائز اهمیت است. با توجه به فضایی که در ویلا قرار دارد، میتوان مساحت حمام و سرویس بهداشتی را گسترش داد. از طرفی ویلاهای مدرن پلان باز هستند و شما میتوانید در آینده آنها را تا جایی که میخواهید گسترش دهید. خوب نخست لازم است که طرح اولیه یا پلان ویلا به پایان برسد. ویلا یعنی آرامش، یعنی راهی برای گریز از دل مشغولیها و دغدغههای آزاردهنده، ویلا مکانی است دلچسب و فضایی است عجین شده با تمام حسهای خوب. در در برخی از سبک های طراحی هم فضایی برای وسایل ورزشی یا ذخیره سازی لوازم در نظر گرفته میشود.

اسپانیایی ها همیشه دکوراسیون را به عنوان یکی از عناصر مهم زندگی در نظر گرفته اند. برای ساخت این ویلاها از مصالح سادهای مانند بتن و آهن استفاده شده است و مجهز به تمام عناصر راحتی ویلا میباشند. البته امروزه از عناصر مانند برکه مصنوعی و یا آبنما نیز در ساختمانهای ویلایی استفاده میشود. امروزه در طراحی نقشه ساختمان ، حساسیت زیادی به خرج می دهند و همین موضوع سبب شده که تعداد ویلاهای لوکس و مدرن روز به روز افزایش پیدا کند. اما امروزه معمولاً انتظار میرود که برای باز و بستهشدن درب از بازوی مکانیکی استفاده شود و امنیت آن نیز در سطح بالایی باشد. یعنی معمولاً ویلاهای مدرن هزینههای مشخصی دارند و بهراحتی میتوانید به جهت جلوگیری از صرف هزینه اضافه و سودجویی شرکتهای طراح، بند به بند هزینهها را بادقت کنکاش نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع دیگر مدل راه پله خارجی و داخلی و مشاهده تصاویری از طراحی خانه دوبلکس می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. آشپزخانه قلب تپنده در درون هر خانه ای است به همین دلیل در طراحی دکوراسیون هر خانه ای به آن اهمیت زیادی داده می شود. یادتان باشد که نور نقش مهمی د زیبایی فضای داخلی ویلا دارد و برای ویلاهای با متراژ بالا این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتخاب مبلمان باید از نظر فضا و جانمایی با فضای داخلی ویلا همخوانی داشته باشند در غیر این صورت موجب کوچک نشان دادن و کاهش زیبایی فضای نشیمن خواهد شد. در خانه دوبلکس گلستانه در، ترکیب “در گلستانه” سهراب ‫ـ تصور ما از فضا ـ و “دومینوی” لوکوربوزیه ـ الگوی مسکن ساده، سریع، مقرون به صرفه و البته بالقوه مینیمال ـ شد مامن روزهای آرامش ما. البته این موارد در قرارداد طراحی ویلا درج خواهد شد. هرچه یک ویلا، زیباتر طراحی شده باشد، هنگام فروش، مشتریان بهتری را به خود جلب میکند. در هنگام شب نورپردازی کمبود نور را جبران کرده و تاریکی را به واسطه یک روشنایی زیبا و مناسب برطرف می کند. دکوراسیون داخلی این مکان باید با رنگهایی همراه باشد که هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری ایجاد کند.

حکاکی های بسیار پیچیده ای بر دیوار بیرونی، استفاده از پرده های زیبا، وسایل دکوری و آثار هنری، مبلمان هایی با دیزاین های لوکس و معاصر، پارتیشن های چوبی، راه پله مارپیچی چوبی و هماهنگی کامل بین رنگ ها، از ویژگی های سبک ترکیه ای است. بعلت هزینه های ساخت و اجرای بالا هر کسی بدنبال این پله ها نمی رود و این فرصتی است برای کسانی که می خواهند دکوری متفاوت برای منزلشان داشته باشند. و نمی توان تمام رنگ ها را به طور همزمان در یک طراحی استفاده کرد. قفسه بندی در آشپزخانه، حمام و دستشویی، اتاق خواب، نشیمن و هر فضایی که در طراحی داخلی در نظر گرفته شده است از علاقمندی های طراحان می باشد که بسته به نوع طراحی جنس قفسه نیز انتخاب می شود. راه پله های گرد به دلیل طراحی و فرم زیبایی که دارند، بسیار محبوب و مورد استقبال طراحان داخلی می باشند که در انواع بلند، باریک و در جنس و طرح های مختلف برای فضا های کوچک و بزرگ طراحی می شوند، در ادامه شما را به تماشای مدلهای زیبایی از انواع راه پله گرد و مارپیچ دعوت می نماییم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار