نمونه اولیه واحد شیائومی 13 دارای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با فناوری پیشرفته باتری حالت جامد است.

شیائومی اکنون فناوری باتری حالت جامد خود را که در حساب کاربری Weibo خود در مورد آن صحبت کرده است، به نمایش گذاشته است. ظاهراً، این شرکت با برخی از باتری‌های نمونه اولیه خود به چگالی انرژی 1000 Wh/L دست یافته است که در حال حاضر چگالی قابل توجهی نسبت به باتری‌های درجه یک مصرف‌کننده دارد. در عمل، باتری حالت جامد شیائومی به شیائومی 13 این امکان را می دهد که ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی را با همان اندازه بسته بندی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی در واحدهای خرده فروشی ارائه دهد.

شیائومی از فناوری باتری نسل بعدی خود رونمایی کرده است، آنر و نسخه چینی Magic5 Pro. اتفاقاً تنها چند روز از معرفی فناوری HyperCharge 300 واتی شیائومی می گذرد که به وات تبلیغ شده 300 وات خود نرسیده است. با این حال، این فناوری توانست یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی را تنها در 5 دقیقه شارژ کند که به طور قابل توجهی سریعتر از استانداردهای معمولی شارژ گوشی های هوشمند است.

قبل از نوشتن و ترجمه برای Notebookcheck، برای شرکت های مختلفی از جمله Apple و Neowin کار می کردم. من لیسانس تاریخ و سیاست بین المللی از دانشگاه لیدز دارم که از آن زمان به مدرک حقوق تبدیل شده ام. از چت کردن در توییتر یا Notebookchat خوشحالم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Prototype-Xiaomi-13-unit-offers-6-000-mAh-battery-with-breakthrough-solid-state-battery-technology.699324.0.htmlالکس آلدرسون

الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 7481 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

به طور خلاصه، نمونه اولیه باتری حالت جامد، ظرفیت 33 درصدی را نسبت به باتری‌های لیتیوم یون فعلی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شیائومی ادعا می کند که باتری حالت جامد آن نسبت به جایگزین های لیتیوم یون ایمن تر است و خطر اتصال کوتاه و آتش سوزی ناشی از سوراخ شدن را ندارد. علاوه بر این، شیائومی ادعا می کند که این فناوری تا 20٪ انرژی بیشتری نسبت به باتری های لیتیوم یونی در سرمای شدید مانند -20 درجه سانتیگراد ارائه می دهد. متاسفانه شیائومی هنوز آماده تولید انبوه این باتری ها نیست. در عوض، احتمالاً چند سال دیگر طول خواهد کشید تا شرکت‌هایی مانند شیائومی به باتری‌های حالت جامد در مجموعه‌های خود بپردازند.