مهاجرت ماده قسمت 1: برای تازه واردان بدون پیچیدگی، اما برای خانه های هوشمند قدیمی با موانعی

برای کاربران HomeKit مهم است که بدانند: فقط به این دلیل که دستگاه‌های جداگانه به Matter سوئیچ می‌شوند، به این معنا نیست که دستگاه‌های قدیمی اکنون دیگر کار نمی‌کنند. آنها بخشی از خانه هوشمند باقی می مانند. آنها فقط فاقد مسیر ارتباطی از طریق ماده هستند. همین امر در مورد آمازون و گوگل نیز صادق است. بنابراین دلیلی برای ترس از خراب شدن ناگهانی بخشی از خانه هوشمند در جریان مهاجرت وجود ندارد.

پیشاپیش: مهاجرت گیج کننده خواهد بود، اما لزوماً پیچیده نیست. از سوی دیگر، اگر شما با Matter تازه کار هستید، به سختی مجبور خواهید بود با جزئیات سر و کار داشته باشید – همانطور که استاندارد ایجاب می کند.

در نتیجه، دستگاه‌های Zigbee با دستگاه‌های DECT-ULE در شبکه محلی از طریق چندین مترجم هماهنگ می‌شوند. تا به حال، این به سختی قابل تصور بود. اما در سال 2023 به واقعیت تبدیل خواهد شد.

نتیجه: همه چیز واقعاً تا سال 2023 پیش نخواهد رفت

در زمینه رویداد CSA، این ممکن است تعجب آور باشد، زیرا این اتحاد ارتباطات باز و استفاده مداوم از همه دستگاه های قدیمی را تبلیغ می کند. با این حال، تفسیر سامسونگ بدیهی است که با آنچه اتحاد اجازه می دهد مغایرت ندارد، در غیر این صورت SmartThings به سختی در آمستردام در سایت حضور داشت. با این حال، در مقایسه با رقابت، این به طرز شگفت آوری محدود کننده است.

در یک پست وبلاگ مفصل برای توسعه دهندگان، آمازون قول داده است که 17 دستگاه اکو را در سال جاری به روز کند. با این حال، آمازون گفت که سخت افزار بسیار قدیمی در میان آنها نخواهد بود. جالب اینجاست که لیست دقیقی در مستندات Matter یافت نمی شود. در سایت، آمازون فقط گفت که اولین Echo Dot پشتیبانی نخواهد شد. The Verge دارد یک لیست دقیق تر. قدیمی ترین Echo Dot که پشتیبانی می شود متعلق به نسل سوم است که در سال 2018 ظاهر شد.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Matter-migration-part-1-Uncomplicated-for-newcomers-but-with-hurdles-for-old-smarthomes.669541.0.html

در دنیای الکسای گوگل و آمازون، همه چیز تا حدودی متفاوت است. در اینجا، کنترل از طریق ابر حفظ می شود، اما فقط به عنوان یک سطح افزونگی استفاده می شود. به عبارت دیگر، اگر ارتباط از طریق Matter کار نمی کند، همانطور که Signify وعده داده است، از مسیر از طریق ابر استفاده می شود. در اصل، Matter یک پروتکل خانه هوشمند محلی است که اتصال ابری را فراهم نمی کند.

گوگل و الکسا ناگهان بدون اینترنت کار می کنند

با این حال، دستگاه‌ها فقط می‌توانند Matter صحبت کنند. پس از آن HomeKit دیگر کار نخواهد کرد. کاهش مجدد نیز دیگر امکان پذیر نیست. این یک مانع جالب برای بازار دست دوم است، زیرا شما نمی توانید از بیرون تشخیص دهید که کدام فریمور روی دستگاه ها نصب شده است.

این همچنین باید به عنوان یک راهنمای تقریبی برای دستگاه های آینده کمک کند. در سه ماهه اول، لیست باید به 30 برسد و همچنین شامل سیستم های مش Eero باشد.

با این وجود، Matter احتمالاً در سال آینده مشتریان جدید را خشنود خواهد کرد. آن‌ها می‌توانند به‌طور خاص به دنبال سخت‌افزار Matter باشند و مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف را که قبلاً در خانه هوشمند با یکدیگر ارتباط نداشتند، به خانه‌های خود بیاورند. اگر CSA و اعضای آن به وعده‌های خود عمل کنند، مشکلی نخواهد بود. هیچ مقایسه ای با آنچه که کاربران خانه های هوشمند در حال حاضر به آن عادت دارند، وجود ندارد، به خصوص در هنگام جستجو و نصب راه حل ها در سراسر مرزهای سازنده.

این اتحاد همچنین به نوآوری بیشتر و قیمت های پایین تر در این زمینه امیدوار است. استارت‌آپ‌های کوچک می‌توانند محصولات Matter را ارائه دهند و باید کار نسبتا کمی برای قابلیت همکاری انجام دهند. در همان زمان، فروشندگان احتمالاً زمان سختی برای ایمن کردن حباب فناوری خود خواهند داشت. بعید است که عدم قابلیت Matter نقطه فروش یک دستگاه یا سیستم در آینده باشد. در مواجهه با اتحادی متشکل از 300 عضو، این مسیر دشواری برای آینده خواهد بود.

با این حال، مسیر این دنیای جدید احتمالاً توسط اولین پذیرندگان خانه های هوشمند هموار خواهد شد. دلیلش این است که این مشتری سخت افزاری برای آزمایش در ابتدا دارد. سخت افزار قدیمی که خوشبختانه با Matter منسوخ نمی شود، به دستگاه های جدید دیگر متصل می شود و راه حل های نرم افزاری که با آن امکانات انجام می شود، آزمایش می شود. به خصوص در این زمینه هنوز هم ناهماهنگی هایی اینجا و آنجا در گفتگو با چندین شرکت وجود داشت.

سامسونگ با SmartThings مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت بسیار واضح اعلام کرد که برخلاف سایر شرکت ها، عملکرد پل را ارائه نمی دهند. هاب SmartThings می تواند از ماده استفاده کند، اما اکوسیستم را به این شکل باز نمی کند. به گفته سامسونگ، شما باید به استفاده از برنامه SmartThings یا افتتاحیه موجود از طریق گوگل و آمازون به عنوان یک سرویس ابری ادامه دهید.

این ما را به نتیجه اولیه می‌رساند، زیرا این‌ها هنوز اجراهای خشک هستند و در بهترین حالت می‌توان آزمایش را با سخت‌افزار بتا انجام داد. اما جهت گیری درست است، زیرا اکثر شرکت های حاضر در آمستردام در مورد این باز بودن جدید بسیار واضح بودند. البته سناریوهای ارائه شده در اینجا نمی توانند همه موارد را پوشش دهند. تنها کسری از حدود 300 عضو CSA حضور داشتند و حتی تعداد کمتری از آنها غرفه ای با تظاهرات داشتند.