محدوده استاندارد مدل 3 با باتری LFP ارائه می شود (تصویر: تسلا)
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 597 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
این امر برخی از مضرات باتریهای LFP را در مقایسه با باتریهای نیکل و کبالت که تسلا در خودروهای برقی با برد بلندتر یا عملکرد خود استفاده میکند، یعنی برد کوتاهتر با شارژ، خنثی میکند. برای مثال، یک RWD Tesla Model 3 با باتری بهبود یافته LG LFP، بردی تقریباً شبیه به 356 مایلی مدل 3 LR AWD با همان ردپای باتری دارد.
باتری LFP الجی با 20 درصد چگالی انرژی بالاتر نتایج را در تنظیمات آزمایشگاهی نشان داده است، و تولید آن از سلولهای فعلی CATL گرانتر است، بنابراین مدتی طول میکشد تا به مرحله تولید انبوه برسد. در همین حال، بزرگترین سازنده باتری های برقی جهان ساکت نخواهد ماند زیرا CATL از قبل باتری های فسفات آهن M3P خود را با تراکم انرژی 15 درصد بالاتر برای تولید کنندگان ارسال می کند. با این حال، آنها در ایالات متحده ساخته نمی شوند، و این بر واجد شرایط بودن یارانه قانون کاهش تورم برای وسایل نقلیه ساخته شده با این سلول ها منعکس می شود.