شایعه شده است که مدیاتک از پردازنده گرافیکی Nvidia AI در SoC گوشی هوشمند پرچمدار آینده ادغام می کند

گرافیک گوشی هوشمند Nvidia به زودی؟  (منبع تصویر: فراندروید)
گرافیک گوشی هوشمند Nvidia به زودی؟ (منبع تصویر: فراندروید)

جدا از جنبه GPU، تراشه مدیاتک از عملکرد هوش مصنوعی تقویت شده نیز بهره خواهد برد. در حال حاضر، پیاده سازی هوش مصنوعی مدیاتک در پرچمدار Dimensity 9200 از آنچه که توسط کوالکام با اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه شده است عقب مانده است. اگر مدیاتک بتواند حتی کوچکترین مزیت عملکردی نسبت به راه حل های پرچمدار کوالکام داشته باشد، برندهای گوشی های هوشمند بیشتری آن را جذاب تر می دانند. از SoC های Dimensity استفاده کنید و به MediaTek کمک کنید تا بخش برتر را نیز تسخیر کند.

هوش مصنوعی در حال شکل گیری است تا یک کاتالیزور عالی برای بسیاری از مشاغل، از جمله انویدیا تا کنون. تیم گرین در طول سال 2022 با مشکلات مالی روبرو بوده است، اما این شرکت امیدوار است با تطبیق بیشتر راه حل های سخت افزاری خود برای تقویت قدرت محاسباتی هوش مصنوعی، اوضاع را تغییر دهد. این استراتژی جدید در درجه اول بر روی دیتاسنتر و پیشنهادات مبتنی بر ابر انویدیا تأثیر می گذارد، اما ممکن است به محصولات مصرفی مانند پردازنده های گرافیکی بازی نیز سرایت کند. کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند با قدرت استنتاج هوش مصنوعی ارائه شده توسط هسته‌های Tensor که در چند نسل گذشته در پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX ادغام شده‌اند، آزمایش کنند، اما به نظر می‌رسد که کاربران گوشی‌های هوشمند ممکن است به زودی بتوانند از فناوری‌های مشابه بهره ببرند، همانطور که منابع صنعتی نزدیک به DigiTimes پیشنهاد می‌کنند. که پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا را می‌توان در چیپست‌های موبایل پرچم‌دار 2024 مدیاتک ادغام کرد.

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

این یک فرصت عالی برای اثبات این است که معماری‌های GPU دسکتاپ را می‌توان با SoCهای گوشی‌های هوشمند تطبیق داد. AMD و سامسونگ موفقیت مشابهی را با Exynos 2200 SoC که یک پردازنده گرافیکی RDNA 2 را ادغام می‌کند، امتحان کردند، اما عملکرد در مقایسه با اسنپدراگون کوالکام یا پیاده‌سازی‌های اپل بایونیک ضعیف بود. باید دید که آیا انویدیا می‌تواند معماری پیچیده‌ای مانند Ada Lovelace را تغییر دهد و آن را کوچک‌سازی کند تا نسبت به راه‌حل‌های رقیب دستاوردهای عملکردی معناداری داشته باشد.

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/MediaTek-rumored-to-integrate-Nvidia-AI-GPU-in-upcoming-flagship-smartphone-SoC.697053.0.html