سازنده جیپ کارخانه Cherokee را به دلیل هزینه های بالای تولید خودروهای برقی تعطیل می کند زیرا ممکن است برای باز کردن قفل صندلی های گرم شونده شارژ شود.

معاون UAW هنوز فکر می‌کند که با توجه به تمام یارانه‌های فدرال و ایالتی که Stellantis دریافت می‌کند، باید کارخانه را با تغییر کاربری نجات داد. “انتقال به برق نیز فرصت هایی را برای محصول جدید ایجاد می کند. شرکت هایی مانند Stellantis میلیاردها مشوق دولتی برای انتقال به انرژی پاک دریافت می کنند. این یک توهین به همه مالیات دهندگان است که آنها این پول را در جوامع ما سرمایه گذاری نمی کنندآنها استدلال می کنند. سناتور ایالتی Stadelman بر این عقیده است که Stellantis همچنان ممکن است به جای بستن آن، کارخانه را تغییر کاربری دهد.ما چندین لایحه را تصویب کردیم، از جمله یکی دو هفته پیش، دور دوم مشوق ها، و آخرین دور مربوط به کارخانه های موجود بود.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Jeep-maker-to-close-Cherokee-plant-citing-high-EV-production-costs-as-it-may-charge-to-unlock-heated-seats.674403.0.htmlدانیل زلاتف

دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 502 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

شرکت مادر نام تجاری جیپ – Stellantis – اعلام کرد که کارخانه قدیمی خود را در Belvidere، IN به عنوان بخشی از یک ابتکار بازسازی با هدف جبران خسارت می بندد.افزایش هزینه های مربوط به برقی شدن بازار خودروکارلوس تاوارس، مدیرعامل این خودروساز اغلب به این موضوع اشاره می‌کند که هزینه ساخت خودروهای برقی تا 50 درصد بیشتر از خودروهای جایگزین با موتورهای احتراق داخلی است، با این حال Stellantis باید مطمئن شود که انتقال EV خودروهایی را تولید می‌کند که هنوز هم برای خریداران معمولی مقرون به صرفه هستند.

ما معتقدیم که Stellantis در بیکاری این کارخانه که از سال 1965 سودهایی را برای شرکت به همراه داشته است، به شدت اشتباه کرده است. عدم تخصیص محصول جدید به کارخانه هایی مانند Belvidere غیرقابل قبول است. اعلام تعطیلی تنها چند هفته پس از تعطیلات نیز بی‌رحمی به کمک‌های اعضای ما از UAW Locals 1268 و 1761 است. ما با این اعلامیه مقابله خواهیم کرد.

این قفل‌های نرم‌افزاری تقریباً بحث‌برانگیز هستند و در برخی از ایالت‌ها پیشنهادهایی برای ممنوعیت کامل این عمل وجود دارد، بنابراین باید دید که Stellantis تا چه اندازه از مفهوم ریز تراکنش‌های ویژه بر حسب تقاضا در خودروهای الکتریکی آینده خود استفاده خواهد کرد که بسیار تلاش می‌کند. برای کاهش هزینه های تولید

تحلیلگران بر این عقیده هستند که اگر خودروساز در حال ساخت کارخانه‌های اضافی با خودروهای الکتریکی باشد، کارخانه‌های قدیمی‌تر و کمتر کارآمد آن که برای این هدف مناسب نیستند، واقعاً باید از بین بروند. “با داشتن یک کارخانه مونتاژ بسیار کمتر از ظرفیت آن، هزینه سربار قابل توجهی در ارتباط با آن وجود دارد… به دلیل خودروهای برقی تغییر بازار وجود دارد.“سام ابولسمید، محقق صنعت خودروهای الکتریکی برای Guidehouse می‌گوید. فروش جیپ چروکی مونتاژ شده در کارخانه Belvidere تقریباً 60 درصد در 9 ماه اول سال کاهش یافته است، و این باعث می‌شود که مدیر اجرایی اظهار نظر کند که کارخانه عملیاتی نشده است. خیلی اوقات، اما زمانی که چروکی ها را ساخت،ما مجموعه ای از جمعیت را داریم که هنوز خودرو را دوست دارند

در کارخانه Belvidere 1350 شغل از کارگران حقوق بگیر و ساعتی وجود دارد و Stellantis این موضوع را به نشست بزرگی که با اتحادیه کارگران اتومبیل متحد در سال آینده برنامه ریزی کرده است اضافه خواهد کرد که هدف آن بررسی روابط آنها به عنوان استراتژی برق رسانی 2030 خود را دنبال می کند. نیازی به گفتن نیست، ری کری، رئیس UAW نسبت به بسته شدن ناراضی است:

Stellantis برای جبران برخی از هزینه‌های استراتژی برق‌رسانی‌اش، ممکن است در حال آماده شدن برای اجرای مفهوم جدید ریزتراکنش‌های ویژه بر حسب تقاضا باشد، جایی که برای باز کردن اسب بخار اضافی، صندلی‌های گرم‌کن یا تجهیزات رسانه‌ای مختلف هزینه پرداخت می‌کنید. قبلاً Dodge Charger EV مدل 2023 را معرفی کرده بود که ممکن است پلتفرمی را با رم الکتریکی که در CES نشان می دهد مشترک باشد، و حرکت به سمت تراکنش های کوچک ممکن است در عصر EV با شارژ ظرفیت یدک کش اضافی RAM نیز تشدید شود.

شارژر 50A ChargePoint Home Flex EV را در آمازون دریافت کنید