دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس!

از هنر و فن میباشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. برای داشتن بهترین طراحی نیاز است از متخصصین این رشته کمک بگیرید. در خانههای40 متری که از حد معمول کوچکتر هستند، ایجاد یک تعادل بصری و استفاده از فضای موجود برای داشتن زندگی راحت و بدون دغدغه بیشتر از سبک دکوراسیون و استفاده از وسایل مدرن مهم است. الگوهای راه راه پهن به صورت افقی روی دیوارها میتوانند از لحاظ بصری فضای کوچک شما را بزرگتر نشان دهند. بهره گیری از مبلمان کرم رنگ در کنار برده هایی با ترکیب رنگ سفید قهوه ای یک تعادل بصری ایجاد نموده است.

در مورد طراحی نما باید توجه داشته باشید که نوع متریال و سبک نما را با توجه به اقلیم منطقه انتخاب کنید. سال ها تجربه کار و درگیری با پروژه های مختلف تجربیاتی را در اختیار آنها می گذارد تا بتوانند برای طراحی یک اثر معماری راه های متنوع و مخصوص به خود داشته باشد. که در متراژ های بزرگ تر حتما یک اتاق با این شرایط در نظر گرفته می شود، که کمد لباس در این اتاق بزرگ تر از دیگر اتاق خواب ها است و در صورت امکان سرویس بهداشتی مجزا دارد. مبل برای روشن تر شدن فضا به رنگ سفید انتخاب شده که با یک فرم منحنی و سیال، احساس راحتی را در فضا به وجود آورده است. از آنجا که ویلاها معمولا برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها در نظر گرفته می شوند لازم است با توجه به نیاز افراد فضاهای لازم برای اتاق بازی و فضاهای تفریحی و امکانات ورزشی و استخر و غیره در نظر گرفته شود. همانطور که همه میدانیم رنگ روشن برای بزرگتر و دلباز نشان دادن فضا به کار میرود.استفاده از رنگ های روشن در فضاهای کوچک باعث بازتاب نور شده و فضا بزرگتر به نظر می آید. طراحی ویلا تریبلکس در واقع جزء طراحی های لوکس و گرانقیمت محسوب میشود؛ اما از آنجایی که امکان ایجاد فضا و طبقات بیشتری را فراهم می کند از محبوبیت زیادی برخوردار است .

همهی ما تصور میکنیم که برای چیدمان مبلمان و میزهای عسلی باید از فرمول خاصی پیروی کنیم؛ اما آیا بهتر نیست که به کاربردی بودن آنها فکر کنیم؟ از این عنصر طبیعی بسیار زیبا برای گرمی و صمیمیت بیشتر در منازل بهتر است استفاده کرد. اتاق نشیمن با یک عدد مبل راحتی بسیار شیک ال شکل بهمراه لامپ زمینی خمیده و بزرگ بسیار زیبا جلوه می کند. دوبلکس بودن یک ساختمان مسکونی یک مزیت بزرگ است چرا که جداسازی فضاها به بهترین نحو انجام میشود و دغدغههایی که عموما درباره تداخل فضاها و از بین رفتن حریم آنها وجود دارد، در ساختمانهای دوبلکس موجود نیست. اینکه این طراحی کاربردی باشد و تا حد زیادی نیازهای ساکنین آن را برطرف کند از جمله مواردیست که باید در طراحی ساختمان مسکونی مد نظر قرار بگیرد. معمولا با توجه به اینکه پلن اولیه ساختمان به چه شکل است و در چه منطقه ای از نظر شرایط آب و هوایی ساخته می شود، از ترکیبی از این مواد اولیه برای ساخت آن استفاده می شود. در ویلاهای مدرن به دلیل بلند بودن سقف چیدمان فضا باید به گونه ایی انجام شود که فضا بیش از حد خالی به نظر نرسد و با تکنیک هایی مثل نصب تابلو و تزیینات بر روی دیوار بر جذابیت فضا افزوده شود.

ویلاهای مدرن به دلیل داشتن بازشوها و پنجره های بزرگ از نورخوبی برخوردار هستند ولی در ویلاهای کلاسیک استفاده از نورمصنوعی و نورپردازی فضا اهمیت زیادی دارد. من، مادر و پدرم سعی داشتیم در دکوراسیون داخلی خانه طرحی را بوجود بیاوریم که علاوه بر داشتن علاقه های خودمان با کمترین هزینه انجام شود. بنابراین در تابستان سرمای بیشتری در خانه باقی می ماند و خنکی فضا از طریق درزهای احتمالی خارج نمی شود و در زمستان هم سرما از بیرون به داخل خانه وارد نمی شود. هیچ متریالی مانند چوب نمی تواند گرما و صمیمت را وارد دکوراسیون اتاق خواب کند و از سردی و کم بودن انرژی در فضای اتاق خواب بکاهد. تغییر چیدمان در فضای داخلی ویلاهای مدرن به راحتی قابل انجام است و باعث تحمیل هزینههای زیادی نمی شود. به نوعی از ساختار داخلی ساختمان اطلاق میشود که بین بخش های مختلف خانه اختلاف سطح وجود داشته باشد و برای دسترسی به بعضی از قسمت های خانه نیاز به بالا و پایین رفتن از پله ها و تغییر طبقات باشد. البته با تحولات و پیشرفتی که اخیرا در صنعت طراحی دکوراسیون داخلی شکل گرفته است میتوان شکل داخلی خانه غیر دوبلکس را با ایجاد اختلاف سطح در حد سه یا چهار پله به یک خانه نیمه دوبلکس تبدیل کرد.

در این مقاله (شماره ۱) به ویژگی های کلی سبک سنتی ایرانی و معرفی برخی المان ها و عناصر تشکیل دهنده این سبک اشاره می کنیم و در مقاله شمار ه ۲ به توضیحات کلی و جزیی طراحی داخل خانه ایرانی تکمیلی پرداخته ایم. موفقیت یک ایده دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی و مدرن مستلزم این است که تمامی فضاهای خانه مورد استفاده قرار بگیرند و هیچ نقطهای از آن بلا استفاده باقی نماند. یکی از اصول طراحی پلان ساختمان مسکونی که برخی از افراد به آن توجهی نمیکنند نور خانه است. اما نکتهای که باید به آن توجه شود این است که در صورت انتخاب یک سبک خاص برای طراحی ویلا همه قسمتهای ویلا را باید مطابق با همان سبک طراحی کنید.

با این حال، ما چند پیشنهاد برایتان داریم که می توانند برای زیباتر و عملکردی تر کردن قهوه خانه تان مفید باشند. همانطور که به آن اشاره شد، بسیار مهم است که گرما و سرما در خانه حالت متعادلی داشته باشد و مهم تر اینکه هدر نرود. نکته قابل توجه درباره نور طبیعی این است که نور طبیعی برای روحیه افراد داخل خانه بسیار اهمیت دارد. بنابراین می توانند کاربرد بسیار مناسبی در ساختمان مسکونی داشته باشند. دکوراسیون داخلی ویلا باید با توجه به سبک طراحی پلان و نمای ساختمان انجام شود همچنین تجهیزات و لوازم را مطابق با سبک ویلا انتخاب کنید.نورپردازی عامل مهمی در طراحی ویلاست . بنابراین بهتر است در طراحی ساختمان مسکونی به دکوراسیون داخلی آن نیز توجه شود. مشخص بودن این موارد در پلان ساختمان مسکونی میتواند به ساخت بهتر آن و برآورد هزینه ها بسیار تاثیرگذار باشد.

به طور کلی، تجهیز ساختمان به مجموعه ای که به منظور افزایش کارایی و بهره وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکنین آن طراحی و اجرا میگردند، هوشمند سازی ساختمان نامیده میشود. طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان از زرق و برق و تزئینات فراوانی برخوردار است. اگر ساختمان نمایی زیبا و جدید داشته باشد به ارزش و بهای آن افزوده می شود. معمولاً طراحان داخلی و مجریان بازسازی قبل از شروع کار خود یک عکس از فضا تهیه می کنند و پس از اتمام کار مجددا از همان نقطه در فضا یک عکس جدید تهیه می کنند. پلاستیک ارزان و سبک است و به راحتی می تواند تعویض شود. اما از سوی دیگر پلاستیک قابل اشتعال است و با توجه به اینکه قابل بازیافت نیست برای طبیعت مضر است. اما تنها نکته نامطلوب درباره آجر، سنگین بودن آن است که معمولا در ساختمان های بلند نیاز به فونداسیون بسیار عمیق و قوی تر دارد. کشوهای کم عمقِ زیر میز، محل نگهداری وسایل ضروری و کشوهای عمیقی که سمت چب تعبیه شده، محل نگهداری پوشه و وسایل بزرگ تر هستند.

اینکه پنجره ها در کدام نقطه از خانه قرار بگیرند و چه فضایی را به خودشان اختصاص دهند از جمله مواردی هستند که باید در طراحی نقشه ساختمان مسکونی در نظر گرفته شود. سادگی: در یک فضا هرچه تزئینات کمتر باشن و وسایل سادهتر انتخاب بشن، کمتر جلب توجه ایجاد میشه و فضا بزرگتر به نظر میرسه. شما میتوانید از مادربزرگهایتان وسایل قدیمیشان را قرض بگیرید. در اتاق خواب ها به اندازه کافی کمد دیواری بسازید تا برای قرار دادن وسایل تان جای کافی داشته باشید. با انتخاب شیشه درست و نصب کیپ تا کیپ آن در پنجره ها می توان تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی داخل خانه جلوگیری کرد. اما شیشه ها نیز می توانند مزایایی را برای یک ساختمان به همراه داشته باشند که اگر بخواهد به آن در اصول معماری ساختمان مسکونی توجه شود می توان هم در مصرف انرژی صرفه جویی کرد هم به زیبایی یک ساختمان اضافه کرد. طراحی ویلا مدرن نیز طرفداران خاص خود را دارد و با وجودی که از قدمت زیادی برخوردار نیست؛ اما امروزه در طراحی ویلا از این سبک، فراوان استفاده می شود. فرش ها ،مبلمان ، تابلوهای نصب شده بر روی دیوار، سرستون های طراحی شده در نما، همه جا ازاین نظم و تقارن برخوردار است .

جای دادن کاربری های گوناگون، چیدمان مبلمان و در نظر گرفتن مسیرهای حرکتی و رفت و آمد صحیح تنها بخشی از مساله هاییست که باید به دقت و به نحو کاملا صحیح حل شوند. برای تزئین منزل خود می توانید داخل شیشه های کلوش را با چیزهای مختلفی از جمله شن پر کرده و در قسمت هیا مختلف خانهی خود قرار دهید. اما در طراحی پلان های ویلایی، با توجه به اینکه فضای اطراف نیز به ویلا اختصاص دارد، به راحتی میتوان حتی بخشی از دیوا ها را به طور کامل شیشه ای در نظر گرفته یا پنجره های بزرگ برای اتاق ها انتخاب کرد.

در سبک سنتی ایرانی بیشتر پارچه ها رنگ های مات دارند و خیلی از آنها الگو های گلدار یا طرح های ویژهای دارند که معمولاً داماس و بته جقه ای جز طرح های پرطرفدار در پارچه های سبک سنتی ایرانی است که معمولاً این پارچه ها جنس های غنی و الیاف گرانقیمت دارند که یا ترمه یا ابریشم یا مخمل می باشند و هزینه نسبتا بالایی برای خرید و استفاده از آن ها مورد نیاز است و طراحان داخلی توجه ویژهای به این پارچه ها دارند. به موقعیت پنجره ها و نورگیرها توجه شود و مطابق با اقلیم منطقه بهترین جایگزاری انجام شود.نحوه و محل قرار گیری پلان ویلا نیز خیلی مهم است . بهتر است از مبلمان های بزرگ و با ارتفاع کم ( مانند انواع مبلمان های مدرن ) و تک رنگ استفاده کنید و کفپوش ها، پرده، کمد دیواری و تزئینات در رنگ های مشابه بهم انتخاب شوند تا فضا هماهنگ تر شده و در نتیجه وسیع تر به نظر بیاید. همچنین برای صمیمی تر به نظر رسیدن فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه از گلدان های زیبا و شیکی استفاده شده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار