جنگ نظارتی: مایکروسافت سلطه بازار پلی استیشن را پذیرفته و سونی را به انتشار FUD در مورد معامله ۶۹ میلیارد دلاری Activision Blizzard در اتحادیه اروپا سرزنش می کند.

توییت‌های شاو همان چیزی است که برد اسمیت، معاون مایکروسافت و رئیس‌جمهور داشت قبلا نظر داد در مجله ی وال استریت. در مقاله WSJ، برد اسمیت ادعا کرد که برنامه های FTC برای متوقف کردن معامله Activision Blizzard یک “اشتباه بزرگی که «به رقابت، مصرف‌کنندگان و هزاران توسعه‌دهنده بازی آسیب می‌زند“.

مایکروسافت و سونی از زمانی که غول ردموند برنامه های خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد، دقیقاً با هم مذاکره نکرده اند. اخیراً، هر دو شرکت به دلایل خاص خود، برای یکپارچگی با رگولاتورها رقابت می کنند.

در حال حاضر، دقیقاً مشخص نیست که سونی چگونه می‌خواهد به این موضوع با اتحادیه اروپا برخورد کند. مایکروسافت بارها ادعا کرده است ندای وظیفه به دنبال خواهد داشت ماین کرافتردپاها و در سراسر پلتفرم ها در دسترس خواهد بود.

او همچنین تکرار کرد که ساختن ندای وظیفه موجود در پلی استیشن خواهد بود “از نظر اقتصادی غیر منطقیو این دلیلی است که مایکروسافت برای ساخت هر کدام از آنها قراردادی 10 ساله به سونی پیشنهاد داده است ندای وظیفه در همان روزی که روی ایکس باکس عرضه می‌شود، نسخه پلی‌استیشن در دسترس است.

مایکروسافت اخیراً تعهد خود را برای آوردن دوباره تکرار کرده است ندای وظیفه به کنسول‌های فعلی و آینده نینتندو و در عین حال به ارائه پشتیبانی چند پلتفرمی برای بازی‌هایی مانند Fallout 76، The Elder Scrolls Online، و ماین کرافت.

فرانک ایکس شاو از مایکروسافت در توییتر در یک سری توییت گفت که “هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد“.

هر دو کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) و سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در مورد مسائل احتمالی ضد انحصار با ادغام Microsoft-Activision اظهار نظر کردند. مایکروسافت به CMA بریتانیا گفت که سونی نیز عناوین محبوبی مانند بازسازی Final Fantasy VII (FF7R) فاینال فانتزی شانزدهم (FFXVI)، خونی، و سایلنت هیل 2 ریمستر از آمدن به ایکس باکس

Xbox Series X را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Regulatory-Warfare-Microsoft-concedes-PlayStation-s-market-dominance-blames-Sony-for-spreading-FUD-about-US-69-billion-Activision-Blizzard-deal-in-the-EU.688188.0.html

اسمیت احساس کرد که این معامله برای مایکروسافت مهم است تا بتواند با شرکت هایی مانند سونی و نینتندو رقابت کند. بازی‌های موبایل با چندین خرید درون‌برنامه‌ای همراه هستند و گوگل و اپل بخش قابل توجهی از این درآمد را از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوطه خود به دست می‌آورند. مایکروسافت هنوز پوسته ای در این بازی ندارد.

مایکروسافت بارها اعلام کرده است که انگیزه اصلی خرید اکتیویژن به دلیل محبوبیت زیاد بازی‌های موبایلی مانند دستیابی به جایگاهی در بازار بازی‌های موبایلی بوده است. World of Warcraft و Candy Crush اما نه برای عناوین AAA مانند ندای وظیفه فی نفسه

جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت هفته گذشته با مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا دیدار کرد. اگرچه این جلسه پشت درهای بسته برگزار شد، منابع آشنا به موضوع می گویند که رایان در مورد پیشنهاد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد صحبت کرده است.

شاو تایید کرد که مایکروسافت به سونی یک قرارداد 10 ساله پیشنهاد داده است تا به آنها برابری کند. پاسخ سونی به این موضوع مشخص نیست، اما به نظر می رسد که هر دو شرکت نتوانسته اند به تفاهم برسند.

ما به صراحت گفته‌ایم که به سونی یک قرارداد 10 ساله پیشنهاد داده‌ایم تا به آنها در زمان‌بندی، محتوا، ویژگی‌ها، کیفیت، قابلیت پخش و هر جنبه دیگری از بازی برابری کنیم.

هدف ما این است که بازی‌های Call of Duty و دیگر بازی‌ها را – همانطور که با Minecraft انجام دادیم – به افراد بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم تا بتوانند آن‌ها را در هر کجا و هر طور که می‌خواهند بازی کنند.

ما همچنین گفته‌ایم که خوشحالیم که این امر را از طریق یک قرارداد، توافق‌نامه‌های نظارتی یا ابزارهای دیگر قابل اجرا کنیم.»

شاو همچنین اعتراف کرد که سونی رهبر بازار کنسول است و جلوگیری از دسترسی به ندای وظیفه در پلی استیشن

FTC نگران است که مایکروسافت یک بار دیگر انحصاری رایانه های شخصی ایکس باکس و ویندوز را با عناوین Activision Blizzard درست مانند بازی های Bethesda Softworks مانند بازی های Bethesda Softworks اعمال کند. استارفیلد و ردفال.

سونی رهبر بازار کنسول است و منطق تجاری ما را به چالش می کشد تا گیمرهای PlayStation را از اکوسیستم Call of Duty حذف کنیم.

مایکروسافت با این جلسه خیلی راحت نیست، به ویژه با گزارش های رسانه ای که ادعا می کنند سونی در تلاش است تا تنظیم کننده ها در بروکسل را تحت تاثیر قرار دهد تا مخالفت کنند. سونی ظاهرا نگران است که مایکروسافت ممکن است برابری پلی استیشن را با توجه به محبوبیت Activision ارائه ندهد. ندای وظیفه حق امتیاز.