تسلا مدل Y با قطار آمتراک برخورد کرد و راننده ای که می خواست از گذرگاه عبور کند سالم فرار کرد.

شاهدان می گویند که راننده مدل Y سعی کرد بازوی مانع در حال سقوط را حرکت دهد و سپس قبل از اینکه قطار آمتراک در حال حرکت به آن برسد، هنگام وقوع حادثه، گذرگاه را طی کند. با این حال، او تنها با جراحات جزئی موفق به فرار نسبتا سالم شد که ممکن است گواهی بر رتبه بندی ایمنی کلی خودروی الکتریکی تسلا باشد.

آوارهای قطار مدل Y به چندین خودروی دیگر در مجاورت آسیب رساند که یکی از آنها در واقع توسط یک EMT که اولین بار در صحنه حضور داشت تا به راننده کمک اضطراری کند، رانده شد. خوشبختانه، نه او، نه مسافران قطار آمتراک، و نه آنهایی که در خودروهایی که با قطعاتی از مدل Y برخورد کردند، آسیب جدی ندیدند.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 456 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

با وجود داشتن کیسه هوای جانبی کمتر نسبت به مدل Y ساخت شانگهای، یک واحد آمریکایی با قطار آمتراک در حال حرکت در سانتا کلارا برخورد کرد و راننده توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد. چیزی که به نظر می‌رسد بخشی از زیرشاخه همراه با بسته باتری و موتور است، با عقب افتادن تسلا به یک طرف پرتاب شد و بقیه شاسی و سپرها با باز شدن همه کیسه‌های هوا در اطراف پراکنده شدند.

اخیراً، مدل Y در تست‌های رتبه‌بندی ایمنی خودرو Euro NCAP بهترین امتیاز را کسب کرده است، زیرا امتیاز قابل توجه 97٪ را در رده حفاظت از سرنشین بزرگسال به دست آورده است که نشان می‌دهد آدمک‌ها در انبوهی از ایربگ‌های باز شده، از جمله کیسه‌های هوا در سمت دیگر، پیله شده‌اند. صندلی راننده که مدل های آمریکایی فاقد آن هستند. مرکز ثقل پایین به دلیل کفی پر از باتری نیز به جلوگیری از واژگونی کمک می کند و جدا شدن زیرانداز که در ویدیوی پس از تصادف زیر مشاهده می کنید، نمونه ای از این موارد است.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-Model-Y-hit-by-Amtrak-train-as-driver-who-tried-to-run-the-crossing-escapes-unscathed.667004.0.html

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید