تسلا قیمت و در دسترس بودن سوپرشارژر را برای سایر خودروهای الکتریکی اعلام می کند، اما نسبت به تجربه کندتر هشدار می دهد

دستورالعمل‌های بخش شارژ تسلا جزئیاتی را نشان می‌دهد که مالکان غیر تسلا چگونه می‌توانند ریوین، شورت بولت، یا هر وسیله نقلیه الکتریکی دیگری را با استفاده از سوپرشارژرهای جدید «مجیک داک» شارژ کنند. برای قفل کردن کانکتور NACS به آداپتور CCS و سپس وصل کردن کل کیت، کافی است برنامه تسلا را دانلود کنید و به بخش «Charge your Non-Tesla» بروید.

نیازی به گفتن نیست که تسلا از مشتریان شبکه شارژ جدید خود می خواهد که یک حساب کاربری در برنامه ایجاد کنند و یک روش پرداخت اضافه کنند، در حالی که قیمت هر کیلووات ساعت به زمان و مکان بستگی دارد. یکی مالک شورت بولت به یک داک جادویی متصل شد و تسلا برای 3 کیلووات ساعت برق از آنها 1.47 دلار آمریکا دریافت کرد که تفاوت چندانی با قیمت خودروهای خود ندارد. چند ماه پیش خود تسلا سرویس اشتراک ماهانه سوپرشارژر را برای سایر خودروهای برقی فاش کرد که احتمالاً پس از تکمیل شدن عرضه، قیمت ها را بیشتر کاهش می دهد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-announces-Supercharger-prices-and-availability-for-other-electric-cars-but-warns-of-a-slower-experience.698353.0.htmlدانیل زلاتف

دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 610 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

تسلا از روز سرمایه گذار برای اعلام افتتاح شبکه سوپرشارژر خود برای سایر خودروهای الکتریکی در ایالات متحده استفاده کرد. سوپرشارژرها و شارژرهای مقصد «انتخاب» تسلا، عمدتاً در منطقه نیویورک، به کانکتورهای ترکیبی NACS/CCS مجهز شده‌اند که به سادگی یک تسلا هستند که روی یک آداپتور CCS متصل شده‌اند.