تسلا قیمت و در دسترس بودن سوپرشارژر را برای سایر خودروهای الکتریکی اعلام می کند، اما نسبت به تجربه کندتر هشدار می دهد
دستورالعملهای بخش شارژ تسلا جزئیاتی را نشان میدهد که مالکان غیر تسلا چگونه میتوانند ریوین، شورت بولت، یا هر وسیله نقلیه الکتریکی دیگری را با استفاده از سوپرشارژرهای جدید «مجیک داک» شارژ کنند. برای قفل کردن کانکتور NACS به آداپتور CCS و سپس وصل کردن کل کیت، کافی است برنامه تسلا را دانلود کنید و به بخش «Charge your Non-Tesla» بروید.
نیازی به گفتن نیست که تسلا از مشتریان شبکه شارژ جدید خود می خواهد که یک حساب کاربری در برنامه ایجاد کنند و یک روش پرداخت اضافه کنند، در حالی که قیمت هر کیلووات ساعت به زمان و مکان بستگی دارد. یکی مالک شورت بولت به یک داک جادویی متصل شد و تسلا برای 3 کیلووات ساعت برق از آنها 1.47 دلار آمریکا دریافت کرد که تفاوت چندانی با قیمت خودروهای خود ندارد. چند ماه پیش خود تسلا سرویس اشتراک ماهانه سوپرشارژر را برای سایر خودروهای برقی فاش کرد که احتمالاً پس از تکمیل شدن عرضه، قیمت ها را بیشتر کاهش می دهد.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 610 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
تسلا از روز سرمایه گذار برای اعلام افتتاح شبکه سوپرشارژر خود برای سایر خودروهای الکتریکی در ایالات متحده استفاده کرد. سوپرشارژرها و شارژرهای مقصد «انتخاب» تسلا، عمدتاً در منطقه نیویورک، به کانکتورهای ترکیبی NACS/CCS مجهز شدهاند که به سادگی یک تسلا هستند که روی یک آداپتور CCS متصل شدهاند.
تسلا هشدار می دهد که زمان شروع شارژ ممکن است تا دو دقیقه طول بکشد تا این درخواست اعتبار سنجی شود که تجربه را برای مالکان غیر تسلا کند می کند. با توجه به اینکه شبکه سوپرشارژر تسلا گستردهترین و گستردهترین شبکه در ایالات متحده است، صاحبان سایر برندهای خودروهای برقی احتمالاً با کمال میل با این ناراحتی کنار میآیند. متأسفانه، ممکن است در مقایسه با آنچه که صاحبان تسلا از آن استفاده میکنند، بحثهایی در مورد پارکینگ در سوپرشارژرها وجود داشته باشد، زیرا سایر مارکهای EV دارای محلهای درگاه شارژ متفاوت هستند.
با این حال، Chevy Bolt مجبور شد دو نقطه را بگیرد زیرا درگاه آن در سمت چپ جلو قرار دارد، که می تواند در آینده چالشی ایجاد کند. شاید بهعنوان انتقالی از اپلیکیشن اروپایی، تسلا هشدار میدهد که سعی نکنید مورب پارک نکنید و مکانهای سوپرشارژر بیشتری را بیش از حد مورد نیاز نگیرید، اما باید دید که این توصیه در عمل در ایالات متحده چگونه اعمال خواهد شد.