بررسی Xiaomi 12T Pro 5G: گوشی هوشمند با 200 مگاپیکسل و Snapdragon 8+ Gen1 با قیمتی جذاب

همانند مدل قبلی، شیائومی روی دوربین اصلی 12T Pro نیز تمرکز دارد که اکنون به جای 108 مگاپیکسل، 200 مگاپیکسل دارد. با این حال، از نظر دوربین فوق عریض با وضوح پایین، همراه با سنسور سامسونگ (S5K4H7) تغییر چندانی نکرده است: اینجا باید مصالحه کرد. سطح وضوح به ویژه می تواند بهتر باشد.

عکس‌ها در نور روز با سنسور تصویر سامسونگ (ISOCELL HP1) از نظر کنتراست و جزئیات بسیار غنی هستند. سوژه ها کاملاً جالب نمایش داده می شوند و همچنین نسبت به رقبا در معرض شارپنس کمتری پس از عکس قرار می گیرند. با این حال، گوشی هوشمند رده بالای شیائومی هنوز از نظر نوردهی دارای نقص هایی است. علاوه بر این، عکس ها در مناطق سایه کمی دانه دانه هستند.

تصاویر متحرک را می توان تا 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه ضبط کرد – نرخ تازه سازی بالاتر با گزینه UHD (60 فریم در ثانیه) امکان پذیر است. در طول فیلمبرداری 1080p در حال اجرا، می توانید بین لنزهای اصلی و فوق عریض سوئیچ کنید.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Xiaomi-12T-Pro-5G-review-Smartphone-with-200-MP-and-Snapdragon-8-Gen1-at-an-attractive-price.670456.0.html

یکی از نقاط قوت 12T Pro کوتاه بودن زمان انتشار شاتر به لطف ویژگی Ultra Burst است – در اینجا حداکثر 30 عکس در ثانیه می توان گرفت. مدل T شیائومی عملاً هیچ تأخیر شاتر ندارد و بلافاصله به باز شدن شاتر واکنش نشان می دهد. در این رشته، حتی یک Samsung Galaxy S22 Ultra یا Apple iPhone 14 Pro نیز نمی تواند با 12T Pro همراه شود.

در مقایسه با 11T Pro، گوشی هوشمند رده بالای امسال دارای یک دوربین 20 مگاپیکسلی با وضوح بالا در سوراخ پانچ است. کیفیت عکس دوربین جلو با IMX596 سونی در شرایط نوری خوب در حالت عکس بسیار خوب است. وضوح و بازتولید رنگ نیز در 12T Pro چشمگیر است. با این حال، عکس‌های 20 مگاپیکسلی در حالت پرتره چندان قانع‌کننده نیستند، زیرا نوردهی معمولاً کمتر از حد مطلوب است و آسمان بیش از حد نوردهی به نظر می‌رسد.

طبق معمول برای این محدوده قیمت، دوربین اصلی دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال و دیافراگم باز بزرگ f/1.69 است، بنابراین تصاویر در تاریکی به خوبی با فناوری binning پیکسل – حداقل در تئوری – روشن می شوند. 12T Pro سوژه‌ها را در نور کم بسیار ملایم به تصویر می‌کشد و از نظر روشنایی نیز شاهد پتانسیل بهبود هستیم.