بررسی هواوی FreeBuds 5i – هدفون داخل گوشی مقرون به صرفه با LDAC

FreeBuds 5i برای تماس های تلفنی مناسب است. دو میکروفون یکپارچه ضبط صدای تمیزی را ارائه می دهند و الگوریتم DNN نویزهای جزئی و افراد اطراف را خنثی می کند. هدفون هوآوی افزودنی مناسب برای دفتر کار خانگی است، اما در دفاتر باز یا در ترافیک به محدودیت‌های خود می‌رسد.

در واقع، صدا تا حد زیادی می تواند متقاعد کننده باشد. FreeBuds 5i این را به روشی بسیار متمایز بیان می کند، حتی اگر صدای بلند بسیار بیشتر از خواهر و برادرهای پایین تر آنها باشد. به خصوص رفتار نویز به خوبی توسط هواوی کنترل می شود که ANC غیرفعال است و از اتصال LDAC استفاده می شود و عملاً قابل شنیدن نیست. در استفاده روزمره، گهگاه عمق بیشتری را در پخش موسیقی از دست می دهیم و صدا در فیلم های اکشن وقتی واقعاً جغجغه می کند، تأثیر کاملاً تمیزی بر جای نمی گذارد. با این حال، با توجه به محدوده قیمت، عملکرد خوبی است. عملکرد مکث خودکار برای محتوای رسانه هنگام برداشتن هدفون نیز عملی است.

FreeBuds 5i هواوی از کدک LDAC با وضوح بالا برای بلوتوث پشتیبانی می کند و می خواهد محتوای صوتی را با وضوح بالاتری که ممکن است به گیرنده منتقل کند. البته این فقط با دستگاه های اندرویدی امکان پذیر است. نه مایکروسافت و نه اپل به صورت بومی از کدک سونی پشتیبانی نمی کنند. در عین حال، محدوده فرکانس درایورها تا 40000 هرتز افزایش یافته است که نوید یک تجربه صدای خوب در برگه مشخصات را می دهد.

سر و صدای محیط در حال حاضر با محافظ غیرفعال هدفون های داخل گوش تا حدودی خفه شده است. ANC هیبریدی می تواند دوباره این را به صورت شنیداری بهبود بخشد. با این حال، به خصوص در محیط‌های ساکت‌تر، گاهی اوقات مجبور می‌شوید بین صدای زمزمه یخچال یا صدای فن یا صدای حذف فعال نویز یکی را انتخاب کنید.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Huawei-FreeBuds-5i-review-Affordable-in-ear-headphones-with-LDAC.686621.0.html