اپل 19 میلیون دلار در برزیل به دلیل فروش گوشی های بدون شارژر جریمه می شود

در یک تصمیم بدشانسی برای اپل که در 13 اکتبر صادر شد، این شرکت معادل 19 میلیون دلار آمریکا جریمه شد و دادگاه همچنین حکم داد که تمام آیفون های جدیدی که در برزیل فروخته می شوند باید با شارژر باتری عرضه شوند. این شکایت توسط انجمن وام گیرندگان، مصرف کنندگان و مالیات دهندگان تنظیم شد و توسط دادگاه ایالتی سائوپائولو رسیدگی شد.

به گفته اپل، تصمیم به فروش گوشی های هوشمند بدون شارژر با هدف کاهش انتشار کربن گرفته شده است، اما دادگاه آن را غیر از این دید. بدیهی است که متهم به توجیه «ابتکار سبز»، خرید الزامی آداپتورهای شارژر را که قبلاً همراه با محصول عرضه شده بود، به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند.» رای دادگاه را می خواند.

کودروت نیستور
Codrut Nistor – نویسنده ارشد فناوری – 5662 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2013
این تنها نتیجه فصل اول این نبرد حقوقی است و احتمالاً در آینده بیشتر در مورد آن خواهیم شنید، زیرا اپل از حق تجدید نظر در تصمیم فوق استفاده خواهد کرد.

در سال 2020، اپل خط تولید آیفون 12 را معرفی کرد و از آن زمان، تمام آیفون های جدید بدون شارژر همراه عرضه شدند. قانون برزیل از آن زمان این شرکت را در تیررس خود قرار داده بود و دیروز، حکمی صادر شده است و برای اپل خوب به نظر نمی رسد. با این حال، غول فناوری ایالات متحده حق اعتراض به این تصمیم را دارد و قبلاً تأیید کرده است که این تصمیم را انجام خواهد داد.

در اوایل دوران مدرسه، از نوشتن و داستان ساختن متنفر بودم. یک دهه بعد، شروع به لذت بردن از آن کردم. از آن زمان، من چند مقاله آفلاین منتشر کردم و سپس به فضای آنلاین نقل مکان کردم، جایی که در وب‌سایت‌های بزرگی که از سال 2021 هنوز آنلاین هستند، مانند Softpedia، Brothersoft، Download3000 مشارکت کردم، اما همچنین برای چندین وبلاگ که ناپدید شده‌اند، نوشتم. در طول سال ها. من از سال 2013 با خدمه Notebookcheck سوار شده ام و قصد ندارم به این زودی آن را ترک کنم. عاشق کیبوردهای مکانیکی خوب، صدای وینیل و نوار، اما همچنین گوشی‌های هوشمند، سرویس‌های پخش و هنر دیجیتال.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-receives-US-19-million-fine-in-Brazil-for-selling-phones-without-a-charger.661960.0.html

Apple iPhone 12 Pro (256 GB Pacific Blue، قفل نشده، پریمیوم تمدید شده) را در آمازون بخرید