انویدیا از پلتفرم محاسباتی DGX GH200 AI برای جانشینان ChatGPT و سرویس ACE for Games برای NPC های فوق واقعی رونمایی کرد.

به گفته Mark Lohmeyer، معاون Compute در Google Cloud، “مقیاس جدید NVLink و حافظه مشترک سوپرتراشه‌های گریس هاپر، گلوگاه‌های کلیدی در هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ را برطرف می‌کند و ما مشتاقانه منتظر بررسی قابلیت‌های آن برای Google Cloud و ابتکارات هوش مصنوعی مولدمان هستیم.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، Avatar Cloud Engine جدید انویدیا (ACE) برای بازی‌ها از سرویس انیمیشن Omniverse Audio2Face استفاده می‌کند که می‌تواند حالت چهره یک شخصیت بازی را در زمان واقعی با توجه به آهنگ گفتاری که ریوا به آن اختصاص داده است، تغییر دهد. ویژگی‌های Audio2Face Omniverse را می‌توان به Unreal Engine 5 وصل کرد و امکان دستکاری ساده چهره شخصیت‌های MetaHuman را توسط توسعه دهندگان بازی فراهم می‌کند.

به‌جای کدنویسی سخت‌گیرانه شخصیت‌های پس‌زمینه، توسعه‌دهندگان بازی این گزینه را خواهند داشت که از طریق مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی جدید، آنها را با گفتار مناسب، انیمیشن زبان بدن و رفتار مکالمه سریع و آسان تقویت کنند.

علاوه بر سخت‌افزار هوش مصنوعی، انویدیا تعدادی سرویس را نیز برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند به کد موجود خود از طریق هوش مصنوعی ارزان‌قیمت اضافه کنند، رونمایی کرد. به عنوان مثال، موتور ابری آواتار (ACE) جدید برای بازی‌ها، «یک سرویس ریخته گری مدل AI سفارشی که بازی ها را با آوردن هوش به شخصیت های غیرقابل بازی (NPC) از طریق تعاملات زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی متحول می کند.

با توجه به اینکه هوش مصنوعی در شهر مطرح است و سهام در بین تمام سازندگان تراشه به لطف تقاضای سیری ناپذیر برای سیلیکون تخصصی خود، بالاترین سهم را دارد، انویدیا روی ارزش های ارزش گذاری تقریباً 1 تریلیون دلاری خود متکی نیست. از مرحله نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان، مدیر عامل انویدیا، هوانگ، تعدادی از محصولات و خدمات جدید را اعلام کرد که از این روند بیشتر استفاده می کنند.

کارت گرافیک ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 Gaming را در آمازون دریافت کنید