انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

به منظور کنترل و مدیریت صحیح فرآیندهای صنعتی انواع PLC به وسیله شرکت های معتبر و شناخته شده در اقصی نقاط دنیا تولید و در اختیار صنعتگران و واحدهای تولیدی و کارخانجات قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع پی ال سی و برندهای آن پرداخته و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. اگر می خواهید به صورت حرفه ای نحوه کار با پی ال سی را یاد بگیرید توصیه می کنیم در دوره آموزش پی ال سی برق گستران ثبت نام کنید. پی ال سی کامپکت نسبت به مینی پی ال سی ها اندازه ای بزرگتر داشته و تمامی اجزای آن از ورودی و خروجی ها گرفته تا پردازنده و منبع تغذیه درون یک جعبه یا باکس قرار گرفته اند. تعداد ورودی ها و خروجی های موجود در این نوع از پی ال سی ها تا 300 عدد می باشد و استفاده از آن در پروژه هایی که چندان بزرگ نیستند مناسب می باشد.

در لغت اصیل هرمزگان کالنجی به معنای رعد و برق آسمانی است؛ ما در کالنجی سعی میکنیم در حوزه برق شما را به یک متخصص تبدیل کنیم و در این مسیر کنار شما هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۸۸۷۵۴۲۰۹ | ۰۲۱۸۸۵۱۰۷۶۷ | ۰۹۳۸۸۹۴۰۲۹۴ تماس حاصل نمایید و یا فرم را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان با شما تماس حاصل نمایند. این سیستم ها به صورت ریداندانت بوده و خواص PLC های ایمن در برابر خطا را نیز دارا می باشند. اگر CPU اصلی به هر دلیلی دچار توقف شود، CPU رزرو وارد عمل شده و ادامه پردازش برنامه را انجام می دهد.

طریقه نصب رله کنترل آمپر شیوا امواج

در ضمن نحوه قرار گیری ماژول های آنالوگ، دیجیتال، کارت های دما و غیره بسیار مهم بوده و هر چیدمانی قابل قبول نیست. این شرکت قدیمی پی ال سی های گوناگونی را متناسب با نوع نیاز و نحوه کاربری تولید و عرضه می نماید. در پروژه های هوشمندسازی ساختمان و همچنین اتوماسیون کارخانه ها از پی ال سی کامپکت استفاده می کنند. در پی ال سی های برند زیمنس این دستگاه را با نام s7-200 می شناسند. شرکت های سازنده مینی پی ال سی نام های مختلفی را به آن نسبت می دهند. پی ال سی ها دارای طول عمر بالایی بوده و استهلاک مکانیکی نداشته و نیازی به سرویس و تعمیرات دوره ای نیز نخواهند داشت.

پی ال سی زیمنس سری S7-1500

به منظور آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی های پوش باتن اشنایدر الکتریک این جا کلیک کنید. بخش پردازشگر با توجه به ورودی ها و برنامه ها، پاسخها و خروجی های لازم را می سازد. این نوع کنترلر از ترکیب موازی سه کنترلر تناسبی، انتگرالی و مشتق گیر ایجاد می شود و متداول ترین نوع کنترلر در صنایع می باشد. کنترلر PI ترکیبی از کنترلر تناسبی و انتگرالی است که به صورت موازی به هم متصل شده اند. این کنترلر اگر به طور صحیح طراحی شود، مزایای هر دو نوع کنترلر انتگرالی و تناسبی را خواهد داشت.

این دستگاه جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل کرده و در فرکانس و ولتاژ خروجی تغییر ایجاد می کند. در یک فرآیند سنتی غیراتوماتیک، اپراتورها با استفاده از دانش و تجربه خود و با توجه به سیگنال های ورودی، فرامین لازم را به فرآیند اعمال می کنند. اما در یک سیستم اتوماتیک، بخش کنترل کننده، فرامین کنترل را مطابق برنامه نوشته شده صادر می کند.

هستند را ساپورت کند.

با استفاده از پی ال سی حجم تابلوهای فرمان بسیار کاهش می یابد و باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها خواهد گشت. پی ال سی دارای محبوبیت های زیادی در سراسر جهان می باشد و بسیاری از صنایع بدون وجود آن پیشرفت نخواهند کرد. اما دلیل محبوبیت پی ال سی چیست؟ مزایای بی شماری که برای این کامپیوترهای صنعتی وجود دارد باعث شده تا استقبال بسیاری از آن شده و صنعت های مختلف دنیا از قابلیت های آن استفاده نمایند. مزیت های استفاده از پی ال سی ها بسیار زیاد است و همین امر سبب ایجاد محبوبیت زیاد آن ها شده است. ما می توانیم به جرئت بگوییم که پی ال سی ها کامپیوتر های پیشرفته دیجیتال صعنتی یا حتی چیزی بالا تر از ان ها هستند.

به علت ورودی و خروجی های متعدد می توان جایگزین پی ال سی S7300 شود. دارد و در صورت نیاز به هرگونه ورودی و خروجی آنالوگ بیشتر می بایست از کارت های اکسپنشن استفاده شود. همچنین این PLC از نوع کامپکت بوده و توانایی این را دارد که از سمت راست تا 11 عدد ماژول دیجیتال و ماژول آنالوگ که شامل (ورودی و خروجی آنالوگ، ماژول دما، ماژول لودسل و …) هستند را ساپورت کند. این مجموعه یکی از وظایف اصلی خود را افزایش دانش اتوماسیون و برق صنعتی کشور و کوتاه کردن دست واردکننده گان این عرصه می داند. در همین راستا اقدام به ساخت فیلم های آموزشی رایگان، فایل های آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی مختلف با هزینه های مناسب کرده. همچنین تصمیم به تشکیل گروه مجازی گرفته ایم که به جرات می توان گفت کمتر سوالی در آن بدون جواب می ماند.

انواع پی ال سی PLC و ساختار آن الیکا پلاس

یک کنترل کننده منطقی است که می توان توسط آن فرایند کنترل را توسط برنامه تعریف و ایجاد نمود. در سیستم های غیر اتوماتیک، بخش پردازش را اپراتورها انجام میدهند. اپراتور با مشاهده وضعیت فرآیند، به طور دستی فرامین لازم را به فرآیند اعمال می کند.

انواع پی ال سی

لازم به ذکر است که چندین خط تولید صنعتی از جمله کمپرسورخانه صنعتی ، سیرکولیشن آب ، کنترل سطح آب مخزن و… در محموعه وجود دارد که شما در انتهای دوره باید آنها را راه اندازی کنید. علیرغم اندازه کوچک، این سری پی ال سی در واقع قادر به انجام بسیاری از کارهای پیشرفته است، که یک دلیل دیگر خوب بودن این PLC برای مبتدیان است. شما به غیر از جست‌و‌جو در برنامه‌نویسی plc لوگو، می‌توانید مفاهیم پیشرفته‌تری مانند سیگنال‌های آنالوگ، کنترلر PID، ثبت اطلاعات و برنامه‌نویسی HMI را درک کنید. حتی می‌توانید کنترل‌کننده منطقی را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. سری 300 پی ال سی های S7 کمپانی زیمنس، یکی از پرکاربردترین plcهای کنونی در دنیا است. این سری از plcها به صورت ماژولار هستند که این ماژولها به سادگی قابل توسعه بوده و متنوع نیز هستند.

  • این سیستم که به سیستم ریداندانت موسوم است، دارای دو عدد CPU است که یکی از آنها وظیفه پردازش برنامه را برعهده داشته و دیگری به عنوان پشتیبان در کنار CPU اصلی قرار گرفته است.
  • برنامه ریزی PLC های S7-200 توسط نرم افزار Step7 MicroWin انجام می گیرد.
  • اپراتور با مشاهده وضعیت فرآیند، به طور دستی فرامین لازم را به فرآیند اعمال می کند.
  • پاورمتر به منظور اندازه گیری و محاسبه توان، انرژی، توان اکتیو، توان راکتیو، ضریب توان یا Power Factor، جریان و ولتاژ طراحی و تولید شده است.

برای رفع این اشکال مدارهای فرمان الکترونیکی ساخته شد، ولی با وجود این هنگامی که تغییری در روند یا عملکرد ماشین صورت می گیرد، لازم است تغییرات بسیاری در سخت افزار سیستم کنترل داده شود. با استفاده از PLC تغییر در روند یا عملکرد ماشین به آسانی صورت می پذیرد، زیرا دیگر لازم نیست سیم کشی ها و سخت افزار سیستم کنترل تغییر کند و تنها کافی است چند سطر برنامه نوشت و به PLC ارسال کرد تا کنترل مورد نظر تحقق یابد. شرکت مطرح و معتبر زیمنس کنترل کننده های کاربردی و گوناگونی را به منظور برآورده ساختن نیازهای اصلی واحدهای صنعتی و تولیدی و حتی ساختمانی، تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. کنترلرهای s در پنج مدل CPU1215C , CPU1214C , CPU1212C , قیمت plc CPU1211C و CPU1217C ارائه شده اند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار