عرضه RX 7900 XTX و RX 7900 XT به دلیل مشکلات نرم افزاری و تأخیر در ارسال، ناچیز گزارش شده است.


عرضه پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی انویدیا دقیقاً آن چیزی نبوده است که بسیاری انتظارش را داشتند. به عنوان مثال، یافتن RTX 4090 FE با دلار 1600 دلاری در MSRP سخت است و RTX 4080 گران قیمت نسبت قیمت/عملکرد ضعیفی را نشان می‌دهد و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که ارتقاء معناداری نسبت به نسخه قبلی خود داشته باشد. به نظر می رسد مرحله برای AMD برای پس گرفتن بخشی از سهم بازار از Team Green آماده شده است.

RX 7900 XT و RX 7900 XTX آینده AMD به طور قابل توجهی ارزان تر از پیشنهادات Team Green هستند. تیم رد ادعا کرده است که RX 7900 XTX یک رقیب مستقیم برای RTX 4080 با عملکردی 1.7 برابر بیشتر از RX 6950 XT در 4K است. بنابراین، پردازنده‌های گرافیکی RDNA 3 می‌توانند جایگزین مناسبی برای کارت‌های Nvidia RTX 40 باشند، مشروط بر اینکه بتوانید آنها را در MSRP پیدا کنید.

متأسفانه، دستیابی به RX 7900 XT و RX 7900 XTX برای مصرف کنندگان بسیار دشوار است، چه رسد به اینکه در MSRP در صورت جدیدترین نسخه گزارش از igor’sLab درست است.

طبق منابع igor’sLab، مجموعاً 10000 کارت مرجع RX 7900 XT/XTX راهی بازار EMEA خواهند شد. از این 10000 برد، 3000 برد صرفاً برای فروشگاه های آلمانی رزرو شده است که بقیه مناطق EMEA را با عرضه نسبتاً محدود 7000 GPU ترک می کنند. انتظار می‌رود که AMD ابتدا طرح‌های مرجع بردهای RDNA 3 را قبل از اینکه کارت‌های AIB راهی بازار شوند، منتشر کند.

حال، سوال این است: چرا موجودی کم در یک راه‌اندازی که می‌تواند به دلیل پایین آوردن رقبا، تغییر دهنده بازی برای شرکت باشد؟

Igor’sLab ادعا می کند که عرضه محدود می تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری مانند BIOS و مشکلات درایور باشد. ادعا می شود نشت حافظه در درایورها باعث عملکرد بالقوه بد و حتی یخ زدن GPU می شود. اگر درست باشد، این مسائل می تواند عملکرد ضعیف Geekbench اولیه RX 7900 XTX را توضیح دهد.

همچنین احتمال تاخیر در تحویل وجود دارد. طبق igor’sLab، یک “شریک انحصاری بزرگ” فقط می‌تواند تحویل تابلوها را بسیار نزدیک به انتشار آغاز کند و ممکن است یک هفته از زمان راه‌اندازی برای در دسترس بودن واقعی طول بکشد. یکی دیگر از شرکای AMD نگرانی های مشابهی را ابراز می کند و نشان می دهد که محصولات آن تا ژانویه قابل خرید نخواهد بود. VideoCardz حاکی از که جدای از مسائل نرم افزاری ذکر شده، تاخیر در حمل و نقل ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از کووید مانند تعطیلی کارخانه ها باشد.

در نهایت، به نظر می رسد که هیچ مدل مرجع RX 7900 XT/XTX برای سرزمین اصلی چین وجود نخواهد داشت. طبق گزارش ها، مدل های AIB در زمان عرضه کارت ها در 14 دسامبر جایگزین مدل های مرجع در کشور خواهند شد. به نظر می رسد دلیل این پیشرفت شگفت انگیز تنش های تایوان و چین باشد.

مثل همیشه، این گزارش‌ها تایید نشده‌اند و ممکن است کاملاً غیرفعال باشند. بنابراین، بهتر است در اینجا کمی احتیاط کنید.

XFX Speedster MERC319 RX 6950XT را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/RX-7900-XTX-and-RX-7900-XT-launch-supply-reportedly-paltry-due-to-software-issues-and-shipment-delays.673125.0.html