افزایش قیمت مدل Y جدید به ادعاهای اعتبار مالیاتی تسلا اعتبار می بخشد

به دنبال افزایش قیمت اولیه 500 دلاری مدل Y که ایلان ماسک گفت منعکس کننده افزایش تقاضا است که ناشی از کاهش شدید 31 درصدی (با یارانه) در ژانویه است، تسلا اکنون قیمت مدل Y LR را 1500 دلار دیگر افزایش داد. با این حال، این افزایش اخیر ارتباط زیادی با 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال آمریکا برای خودروهای الکتریکی جدید دارد که در سال جاری آغاز شد.

با افزایش 500 دلاری قبلی، مدل Y LR اکنون گران‌تر از پس از جنگ قیمتی است که تسلا در ماه گذشته توسط دو گرند شروع کرد و ایلان ماسک در سابقه خود می‌گوید که تسلا ممکن است همچنان قیمت‌ها را در واکنش به تغییرات افزایش دهد. تقاضا “تاکنون در ژانویه، قوی‌ترین سفارش‌ها را نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ خود شاهد بوده‌ایم. ما در حال حاضر شاهد سفارشات تقریباً دو برابر نرخ تولید هستیم. بنابراین سخت است بگوییم که دو برابر نرخ تولید ادامه خواهد داشت، اما سفارشات بالاست. و ما در واقع قیمت مدل Y را در پاسخ به آن کمی افزایش دادیمماسک گفت، نشان می دهد که تسلا ممکن است با کاهش قیمت انجام شود.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید

دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 576 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

ظاهراً امسال نیز تلاش خواهد کرد تا حاشیه سود رشک برانگیز خود را حفظ کند، در حالی که بیشتر هدف مقرون به صرفه بودن خودروهای برقی به طرح یارانه دولت واگذار خواهد شد. این ممکن است خبر خوبی برای فولکس‌واگن و سایر خودروسازان باشد که گفته‌اند فعلاً از جنگ قیمت خودروهای الکتریکی تسلا کنار می‌روند.

ماه گذشته، تسلا گفت که کاهش شدید قیمت خودروهایش به دنبال کاهش هزینه‌های تولید است، اما همچنین قرار است تا حد امکان خودروها را تحت سقف قیمت وزارت خزانه‌داری برای دریافت یارانه فدرال قرار دهد که 80000 دلار آمریکا برای خودروهای شاسی‌بلند مانند مدل است. Y و 55000 دلار برای یک سدان معمولی مانند مدل 3. با این حال، قبل از جمعه، خزانه داری مدل Y 5 نفره را به عنوان یک نوع متقاطع به حساب آورد و آستانه قیمت شاسی بلند را به آن افزایش نداد، بلکه آن را یکجا جمع کرد. با سقف قیمت مدل 3.

هنگامی که وزارت خزانه داری بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه اکنون استفاده از استاندارد CAFE EPA را برای طبقه بندی دسته بندی متوقف کرده است و نه تنها تسلا مدل Y 5 صندلی، بلکه موستانگ Mach-E یا کادیلاک لیریک را نیز به عنوان SUV در نظر می گیرد، تسلا این کار را نکرد. یک ضربه را رد کنید و بلافاصله قیمت ها را به شرح زیر افزایش دهید:

  • مدل Y Long Range: 54,990 دلار (+ 1,500 دلار)
  • عملکرد مدل Y: 57990 دلار (+1000 دلار)