پروژه های باتری EV مستقر در ایالات متحده پس از درخواست یارانه کاخ سفید چند برابر می شود زیرا ال جی در حال برنامه ریزی کارخانه جدید کاتد تنسی برای جنرال موتورز است.


منبع: https://www.notebookcheck.net/US-based-EV-battery-projects-multiply-after-the-White-House-subsidy-ask-as-LG-plans-new-Tennessee-cathode-factory-for-GM.668373.0.html

ال‌جی ظاهراً مواد کاتد نیکل بالا را برای خودروهای الکتریکی کارآمد در آنجا تولید خواهد کرد که با تکمیل پروژه کلمبوس تا ۱۲۰ هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت. ال‌جی در حال حاضر یک کارخانه سلولی 2.3 میلیارد دلاری در محل تنسی در حال کار دارد که هدف اصلی آن اجرای قرارداد با جنرال موتورز بر سر باتری‌های پلت‌فرم Ultium EV است و مواد کاتد با نیکل بالا نیز ممکن است به آنجا ختم شود.

سه سازنده بزرگ باتری کره جنوبی – ال جی، سامسونگ و SK On – همگی سرمایه گذاری مشترک باتری با خودروسازان آمریکایی دارند و دیوانه وار به دنبال توسعه پروژه های کارخانه خود در خاک ایالات متحده هستند تا با الزامات فدرال برای دریافت 7500 دلار آمریکا مطابقت داشته باشند. یارانه به ازای هر خودروی الکتریکی جدید که تا سال 2032 کار می‌کند. طبق گزارش‌ها، آنها حتی شروع به پاکسازی زنجیره تامین خود از مواد خام باتری‌هایی که از چین تامین می‌شود، کرده‌اند، و پروژه برنامه‌ریزی شده کارخانه کاتد ال‌جی به نام کلمبوس گامی بیشتر در این مسیر است.