رسانههای کرهای گزارش میدهند که الجی در حال برنامهریزی برای ساخت یک کارخانه باتریسازی دیگر در ایالات متحده است، این بار برای تولید مواد کاتدی پیشرفته مانند پیش سازها. آنهایی که وارد تولید کاتد می شوند تقریباً 40 درصد هزینه باتری را تشکیل می دهند، بنابراین LG قصد دارد مواد خام کاتد را به تنهایی تولید کند، زیرا چندین پروژه باتری دیگر در ایالات متحده برای بسته های کامل نیز دارد.
وقتی از ال جی خواسته شد نظر بدهد، تایید کرد که “ملاحظات سرمایه گذاری در مواد کاتدی در آمریکای شمالی در حال انجام است و بحث های نهایی با مشتریان و سازمان های مرتبط در محل، ظرفیت، هزینه سرمایه گذاری، حجم و غیره در حال انجام است.“
الجی علاوه بر اینکه یکی از تامینکنندگان کلیدی باتری تسلا است که به جایزه سلولهای 4680 توجه دارد، برای خدمت به جاهطلبیهای فورد، جنرال موتورز یا فولکسواگن نیز قرارداد دارد. طبق قانون اخیر کاهش تورم، الزامات یارانه ای دولت برای خودروهای برقی، نه تنها مونتاژ خودرو یا باتری، بلکه مواد الکترود نیز باید از ایالات متحده یا کشورهایی که ایالات متحده با آنها قراردادهای تجارت آزاد دارند، تهیه شود تا در تلاشی آشکار برای حذف بزرگترین باتری تامین کننده مواد، چین

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/US-based-EV-battery-projects-multiply-after-the-White-House-subsidy-ask-as-LG-plans-new-Tennessee-cathode-factory-for-GM.668373.0.html
الجی ظاهراً مواد کاتد نیکل بالا را برای خودروهای الکتریکی کارآمد در آنجا تولید خواهد کرد که با تکمیل پروژه کلمبوس تا ۱۲۰ هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت. الجی در حال حاضر یک کارخانه سلولی 2.3 میلیارد دلاری در محل تنسی در حال کار دارد که هدف اصلی آن اجرای قرارداد با جنرال موتورز بر سر باتریهای پلتفرم Ultium EV است و مواد کاتد با نیکل بالا نیز ممکن است به آنجا ختم شود.
سه سازنده بزرگ باتری کره جنوبی – ال جی، سامسونگ و SK On – همگی سرمایه گذاری مشترک باتری با خودروسازان آمریکایی دارند و دیوانه وار به دنبال توسعه پروژه های کارخانه خود در خاک ایالات متحده هستند تا با الزامات فدرال برای دریافت 7500 دلار آمریکا مطابقت داشته باشند. یارانه به ازای هر خودروی الکتریکی جدید که تا سال 2032 کار میکند. طبق گزارشها، آنها حتی شروع به پاکسازی زنجیره تامین خود از مواد خام باتریهایی که از چین تامین میشود، کردهاند، و پروژه برنامهریزی شده کارخانه کاتد الجی به نام کلمبوس گامی بیشتر در این مسیر است.