دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

درب دریچه دسترسی فن کویل پلاستیکی به دوصورتِ کاملا مسدود و گریل دار قابل تولید و عرضه است.نوعِ گریل دارِ آن به خاطر امکان تغذیه‌ی هوای برگشتِ دستگاه فن کویل عرضه می‌شود. استفاده از دریچه خطی برای مدل‌های از فن کویل که نیازمند جریان هوای بازگشت بیشتری هستند استفاده خواهد شد. دریچه زیر فن کویل یک طرفه در زمان نزدیکی قرارگیری فن کویل در گوشه ساختمان یا نزدیک دیوار استفاده شده و با قابلیت‌های ظاهری و رنگی خود به دکوراتیو بودن دریچه بازدید فن کویل خواهد افزود.

دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

دریچه فن کوئل چوبیاز جنس ام دی اف هستند مناسب برای دیوار و کف زمین دارای پوشش پلی یورتان. دریچه زیر فن کویل با انواع متریال ساخته شده ولی به دلیل احتمال نشت آب بهتر است از آلیاژ آلومینیوم یا پلاستیک برای ساخت این نوع دریچه استفاده شود. دریچه های فن کویل مذکور مناسب برای استفاده در سقف می باشد که البته برخی از افراد، این تجهیزات را در دیوارهای ساختمان خود نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

برای طراحیِ ابعاد فریم دریچه دسترسی فن کویل باید به ابعاد داخلیِ کلافِ فلزی یا چوبیِ زیرکارِ دریچه دسترسی فن کویل توجه نماییم.البته ابعاد فریم دریچه دسترسی فن کویل از هر طرف به اندازه‌ی ۵ میل از ابعاد داخلیِ کلاف کوچکتر در نظر گرفته می‌گردد تا در زمان نصب دریچه دسترسی فن کویل بر روی کلاف مشکلی پیش نیاید. عمومی ترین نوع از انواع دریچه زیر فن کویل با جنس آلومینیوم تولید می گردد.مدل های متنوع در زمینه ساخت دریچه زیر فن کویل آلومینیومی و همچنین امکان رنگ پذیری سطوح آن باعث تمایل و رغبت کارفرمایان و مهندسین به استفاده از این نوع دریچه زیر فن کویل در پروژه ها شده است. دریچه بازدید فن کویل به 2 روش کلی پیچ از رو و پیچ از داخل (به شکل پیچ مخفی) نصب می شود. پیچ از داخل نمای بیرونی دریچه را شیک تر و زیباتر می کند اما برای درب های لولایی نمی توان از پیچ از داخل استفاده کرد و باید از حالت پیچ از رو استفاده نمود. قبل از اقدام به نصب دریچه فن کویل باید ابعاد چهارچوب یا داکت اسپلیت را به دست بیاورید و سپس در سقف کاذب یک قاب قرار دهید. برای اینکه نصب به درستی انجام شود و دریچه روی زمین سقوط نکند، باید قاب اصلی روی یک سازه فلزی نصب شود.

دریچه زیر فن کویل چوبی

بیشترین تنوع طرح بر روی درپوش و بدنه از لحاظ رنگ و لعاب در دریچه فن کوئل چوبی بوده و معماران ساختمانی از آن در طراحی محیط داخلی ساختمان‌های شیک و لاکچری بهره خواهند برد. همچنین رنگ پلی یورتان با پوشش پی وی سی از سطح چوبی بدنه این دریچه محافظت خواهد کرد. از دیگر مهمترین و اصلی ترین انواع دریچه فن کویل می توان به مدل پره Z اشاره کرد که پره ها و شیارهای مربوط به این محصولات به شکل حروف انگلیسی Z می باشد که می تواند به بهترین شکل ممکن هوای مکان مورد نظرتان را به سمت دستگاه انتقال داده یا اینکه هوای مطبوع را در جهت خلاف هدایت نماید. رنگ های مربوط به این محصولات نیز سفید و کرمی بوده که شما می توانید با توجه به طراحی و دکوراسیون ساختمان خود، مناسب ترین انواع آن را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

دریچه ام دی اف قاب روی کار برای بازدید و تعمیرات فن کویل زیر دستگاه نصب میشود و با هم سطح شدن با سطح کار زیبایی کار را دو چندان میکند.این مدل دریچه از بهترین ام دی اف ها ساخته می‌شود .و به صورت بازشوی وزنی و مگنتی تولید میشود. گوشه زنی با زاویه ۴۵ درجه صورت می پذیرد تا اضلاع کاملاً قائمه باشند. در این مرحله جای پیچ ها را روی فریم تعبیه می کنیم، زیرا پس از رنگ آمیزی دریچه زیر فن کویل نباید به آن آسیب و خراشی وارد شود. دریچه زیر فن کویل خطی نیز یکی دیگر از انواع دریچه زیر فن کویل می باشد.

دریچه کناف ام دی اف

البته زمان ماندن در کوره نیز نباید بیش از حد لازم باشد؛ زیرا ممکن است کدر شدن رنگ روی دریچه را باعث شود. برای ساخت این دریپه زیر فن کویل ابتدا حفره ی مورد نظر را به صورت صفر به صفر اندازه می زنیم . باید توجه داشت که هنگام اندازه گیری نباید بادخوری در نظر گرفته شود . در هنگام ساخت توسط تولید کننده نیم سانت از هر بُعد بادخور لحاظ خواهد شد .

به علاوه، قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل کاملا مناسب و نصب آن ها راحت و سریع است. علاوه بر این، می توان به دریچه های زیر فن کویل توری و فیلتر هم اضافه کرد. درج شیارهای پله‌ای شکل بر روی درب دریچه موجب تامین هوای مورد نیاز تجهیزات فن کویل خواهد شد. در صورتی که نیازمند هوای بیشتری برای کارکرد صحیح فن کویل باشید امکان استفاده از شیارهای پلکانی (گل مانند) در دو سمت درپوش دریچه را خواهید داشت. اتصال در حالت لولایی یا وزنه‌ای نیز به سلیقه مشتری مرتبط بوده و حالت دریچه گل سقفی فن کویل برای ادارات بسیار مناسب است. دریچه بازدید دوطرفه خطی فن کویل از دو سمت مخالف هوای بازگشتی جهت افزایش راندمان کاری فن کویل را تامین خواهد نمود.

بعد از ساخت در دریچه زیر فن کویل دو گل سقفی تمام سطوح این محصول به رنگ پودری الکترواستاتیک آغشته شده و درون کوره دریچه زیر فن کویل قرار می گیرد. رنگ کوره ای الکترو استاتیک این امکان را به شما می دهد تا متناسب با محیط کد رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از اینکه دریچه زیر فن کویل از درون کوره خارج شد میتوان آن را با مشمای حباب دار بسته بندی کرد تا از هرگونه آسیب و صدمه در امان بماند. پس از اندازه گیری ابعاد شروع به ساخت و برش اضلاع فریم دریچه زیر فن کویل می نماییم. گوشه های فریم باید کاملاً به صورت ۴۵ درجه گوش زنی شود تا قاب کاملاً گونیا و قائمه باشد. حال در این مرحله به ساخت درب دریچه زیر فن کویل دو گل سقفی وزنه ای می پردازیم.

  • البته می توانید برای کسب راهنمایی و مشاوره بیشتر در خصوص خرید این تجهیزات، با همکاران متخصص ما از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود در تماس باشید.
  • دریچه های فن کویل مشبک یکی از قدیمی ترین انواع دریچه های مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع می باشد که برگشت هوا را بدون هیچ زحمتی به دستگاه منتقل می کند.
  • جنس فریم قاب دریچه فن کویل گریل خور یا پانچی از جنس آلومینیوم و یا آهن می باشد ورق پانچ این نوع دریچه نیز از جنس آلومینیوم و یا آهن قابل ساخت می باشد .
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار