گزارش‌ها تخمین می‌زنند که سهم بازار لپ‌تاپ مبتنی بر بازو در سال‌های آینده افزایش می‌یابد و در سال 2023 می‌تواند به 13.9 درصد برسد.


فناوری اصلی Arm' شاهد افزایش پذیرش در نوت بوک ها است.  (منبع تصویر: Trusted Reviews)
فناوری هسته Arm’s شاهد افزایش پذیرش در نوت بوک ها است. (منبع تصویر: Trusted Reviews)

پیش‌بینی‌های سال 2023 عمدتاً مبتنی بر موفقیت اپل با مک‌بوک‌های مجهز به ام‌اس و تا حدی کمتر بر ارتقای عملکرد قابل‌توجهی است که سیستم‌های Windows-on-Arm دارای تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام هستند. کروم‌بوک‌ها نیز نقشی دارند، اما نه چندان مهم.

بر اساس برآوردهای DigiTime با تکیه بر داده های جمع آوری شده از منابع مختلف، سهم بازار نوت بوک مبتنی بر Arm در چند سال آینده به طور پیوسته افزایش خواهد یافت. تنها در سال 2020، محموله‌های لپ‌تاپ مجهز به بازوی تنها 1.4 درصد از بازار گسترده‌تر نوت‌بوک را تشکیل می‌داد، اما تا پایان سال 2022، تخمین زده می‌شود که این سهم به 12.7 درصد افزایش یابد و پیش‌بینی‌های سال 2023 افزایش بیشتری را به 13.9 درصد نشان دهد. این امر کروم بوک ها و نوت بوک های اپل را در نظر می گیرد، اما این افزایش را می توان به افزایش قابل توجه عملکرد سیستم های Windows-on-Arm کوالکام در مدت زمان نسبتاً کوتاه نسبت داد.

اینتل همچنان بر بخش نوت‌بوک‌ها تسلط دارد، اما سهم بازار آن در سال‌های گذشته به کاهش (63.9 درصد برآورد شده برای سال 2023) ادامه داد. از سوی دیگر، سهم AMD نیز به طور پیوسته افزایش یافت و انتظار می رود در سال 2023 به مرز 24 درصد برسد.

در طول همه‌گیری، زمانی که دولت‌ها خریدهای گسترده‌ای را برای بخش آموزش آغاز کردند و کار از راه دور نیز در اولویت قرار گرفت، کروم‌بوک‌های مبتنی بر Arm شاهد افزایش شدید سهم بازار بودند، اما امسال با کاهش همه‌گیری، این روند به شدت کاهش یافت. تا سال 2023، بازار کروم بوک تنها شاهد رشد تک رقمی از طریق فروش دستگاه های برتر در بازار شرکتی خواهد بود.

در همین حال، اپل تمام مدل‌های مک‌بوک خود را به پردازنده‌های M مبتنی بر Arm تغییر داد، حرکتی که به شرکت فرصتی برای تصاحب سهم بیشتری از بازار داد، که از 0.5 درصد در سال 2019 به 11.8 درصد در سال 2022 افزایش یافت. پردازنده های M که به سرعت در حال تکامل هستند ثابت می کنند که معماری ARM می تواند به خوبی تنظیم شود تا جایگزین رقابتی برای راه حل های x86 اینتل و AMD باشد.

لپ تاپ مک بوک ایر 2022 اپل با پردازنده M2 را در آمازون بخرید

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Reports-estimate-that-Arm-based-laptop-market-share-is-to-increase-in-coming-years-could-reach-13-9-in-2023.667359.0.html