هواوی شایعه بازگشت تراشه های Kirin در سال 2023 را رد کرد


چیپس Kirin: برای همیشه رفته؟  (منبع: هواوی)
چیپس Kirin: برای همیشه رفته؟ (منبع: هواوی)

سری پردازنده های Kirin هوآوی زمانی رقیب اصلی سری SoC موبایل اسنپدراگون کوالکام بود، به خصوص در رده های بالاتر. با این حال، آنها توسط دولت ایالات متحده تحریم شده اند. شایعاتی مبنی بر بازگشت آنها در سال 2023 وجود دارد. با این حال، گزارش شده است که OEM آنها را به عنوان اخبار جعلی رد کرده است.

کسب و کار دستگاه های تلفن همراه هوآوی با قرار گرفتن در لیست سیاه دولت ایالات متحده توسط OEM، به ویژه به دلیل ناتوانی در تجهیز گوشی های هوشمند خود به خط تولید SoC های Kirin، ضربه مهلکی خورد. سیلیکون ممکن است در داخل ساخته شده باشد، اما همچنان به فناوری شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی وابسته است که از تحریم‌های منع همکاری با هواوی پیروی می‌کنند.

این شرایط مانع از نشت‌های ادعایی مبنی بر حذف پردازنده‌های Kirin جدید که قرار است در سال 2023 عرضه شود، نشد. آنها ممکن است آخرین تجهیزات هواوی را افزایش داده باشند، که ممکن است در حال حاضر به نسخه‌های ضعیفی مانند 710A کاهش یابد.

با این حال، حساب کاربری Weibo اخبار فناوری همه هوا اکنون ادعا می کند که هواوی به سوالات خود در مورد این شایعات پاسخ داده و آنها را “اخبار نادرستو تکذیب تولید تراشه های جدید Kirin.

ممکن است همینطور باشد، زیرا سری های P50 و Mate 50 سابقه انتقال به چیپست های سری 8 کوالکام اسنپدراگون را ایجاد کرده اند، و جایگزین های داخلی ممکن است در این مرحله با باتری جدید CATL اشتباه گرفته شوند.

Huawei Watch GT 3 را بخرید آمازون

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Huawei-debunks-rumors-of-the-return-of-Kirin-chips-in-2023.667040.0.html