پوشش کامیون لایتنینگ فورد F-150 ضد آب و هوا را در آمازون دریافت کنید
فورد برای دریافت یارانههای فدرال ساخت آمریکا، به فناوری باتریهای EV تسلا مجوز میدهد.
فورد قول داده است که به “رهبر واقعی خودروهای برقی” در آمریکا تبدیل شود و آخرین اعلامیه آن گام بزرگی در این مسیر است زیرا مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه تسلا را به چالش می کشد – محدوده استاندارد مدل 3 و مدل Y. فورد یک کارخانه 3.5 میلیارد دلاری خواهد ساخت. در مارشال، میشیگان، جایی که سلولهای فسفات آهن لیتیوم (LFP) مقرونبهصرفه از نوعی که تسلا در خودروهای ارزانتر خود استفاده میکند، تولید خواهد کرد. این امر فورد را به اولین خودروساز با کارخانههای مستقر در ایالات متحده برای باتریهای نیکل-کبالت-منگنز (NCM) که در خودروهای برقی دوربرد با عملکرد بالا استفاده میشود و سلولهای LFP که وسایل نقلیه روزمره رفت و آمد را با قیمت مقرون به صرفه تامین میکنند، تبدیل میکند.
لایحه قانون کاهش تورم دولت فدرال را وادار می کند که به تولیدکنندگان باتری برای ساخت سلول های باتری آنها و مونتاژ بسته ها در ایالات متحده اعتبار مالیاتی بدهند، بنابراین وقتی سلول های LFP شروع به ورود به بازار کردند، فورد در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت تا از بزرگی عمو سام بهره مند شود. وسایل نقلیه الکتریکی. تسلا همچنین به توسعه باتری 100 گیگاوات ساعتی کارخانه گیگافکتوری نوادا خود چشم دوخته است که به طور بالقوه 3.5 میلیارد دلار یارانه دولتی سالانه برای آن به ارمغان می آورد تا رقابت برای ساخت باتری های ارزان تر در آمریکا با سرعت تمام در جریان باشد.
افزودن باتریهای LFP به خط تولید خودروهای برقی فورد در سال جاری – که با موستانگ Mach-E شروع میشود – و حمایت از کارخانه باتریهای LFP در ایالات متحده، بخشهای کلیدی طرح فورد+ این شرکت است. این به فورد کمک میکند سریعتر مقیاس کند و خودروهای برقی را برای مشتریان در دسترستر و مقرون به صرفهتر کند. باتریهای LFP با استفاده از مواد کمتقاضا و گرانقیمت بسیار بادوام هستند و به انواع نسل بعدی خودروهای سواری و پیکاپهای برقی فورد کمک میکنند. نیروگاه جدید LFP تقریباً 35 گیگاوات ساعت (GWh) به ظرفیت باتری LFP اضافه می کند.
در مورد مزایای شیمیایی باتری LFP، آنها سریعتر شارژ می شوند و می توانند بالای 90٪ بدون هیچ مشکلی شارژ شوند، اما چگالی انرژی کمتری نسبت به سلول های NCM در همان ردپای دارند، بنابراین آنها تا آنجا پیش نمی روند، و ممکن است در هنگام شارژ با مشکل مواجه شوند. سرد با این حال، بزرگترین مزیت این است که آنها از فسفات آهن ارزان و فراوان به جای فلزات کمیاب و گران قیمت مانند سلولهای NCM استفاده میکنند، بعلاوه، شیمی آن در مقایسه با باتریهای EV با عملکرد نیکل، ایمنتر و فرار کمتر است.
علاوه بر این، فورد مجوز فناوری تولید باتری LFP را از CATL، بزرگترین سازنده باتریهای برقی در جهان، که بستههایی را برای خودروهای برد استاندارد تسلا تامین میکند، صادر خواهد کرد. فورد محدودیتهای باتریهای چینی را در قانون کاهش تورم صرفاً با صدور مجوز فناوری LFP و قدرت تولید CATL دور میزند و در عین حال مالکیت کارخانه میشیگان را حفظ میکند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Ford-licenses-Tesla-s-standard-range-EV-battery-tech-to-nab-made-in-America-federal-subsidies.693959.0.html