طبق گزارش‌ها، CPU MTL-S دسکتاپ Intel Meteor Lake به عنوان یک SKU موبایل MTL-P همراه با 64 iGPU GT1 اتحادیه اروپا عرضه می‌شود.

در نهایت، با فرض اینکه اینتل پردازنده‌های دسکتاپ Meteor Lake را کنار گذاشته است، ما شاهد نسل جدیدی از پردازنده‌های اینتل نخواهیم بود تا احتمالاً H2 2024، یعنی زمانی که 15هفتم تراشه های ژنرال Arrow Lake قرار است وارد شوند. هر چه که به پایان برسد، فقط مطمئن شوید که گزارش را با احتیاط انجام دهید زیرا ممکن است در نهایت شاهد SKUهای MTL-S باشیم.

فواد مرتضی
فواد مرتضی – نویسنده فنی – 368 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

علاوه بر این، افشاگر OneRaichu در اوایل این ماه گزارش داد که اینتل در حال شلیک به هدف بازده 1.5 برابر برای Meteor Lake در مقابل Raptor Lake است. اکنون، افشاکننده نشان می‌دهد که MTL-S دسکتاپ لغو شده است و MTL-S به عنوان یک SKU موبایل روشنایی روز را خواهد دید.

علاوه بر این، OneRaichu همچنین ادعا می کند که GT1 iGPU MTL-S دارای 64 واحد اجرایی (EU) خواهد بود. پیش از این، فاش کننده گزارش داده بود که iGPU MTL-S 128 EU 2 برابر سریعتر از Iris Xe iGPU اتحادیه اروپا 96 خواهد بود. بنابراین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که 64 EU GT1 نسبت به گرافیک فعلی Iris Xe بهبود عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد.

بر اساس افشاگر، “محصول MTL-S وجود دارد” به شکل یک تراشه موبایل MTL-P. ظاهراً تعداد هسته‌ها مانند 14 هسته‌های شایعه شده باقی می‌ماند (6 هسته P Redwood Cove + 8 هسته E Crestmont) و طبق گزارش‌ها، پیکربندی در تراشه‌های متوسط/پایین، احتمالاً SKUهای Core i5/i7 ارائه خواهد شد. .

14 آینده اینتلهفتم پردازنده‌های Meteor Lake قرار است در سه‌ماهه چهارم سال 2023 پوشش خود را از دست بدهند. تا کنون، افشاگری‌ها ادعا کرده‌اند که توسعه پردازنده‌های دسکتاپ Meteor Lake (MTL-S) طبق برنامه پیش نمی‌رود و منجر به لغو تولید پرچم‌دار 24 هسته‌ای می‌شود. (8 هسته P + 16 هسته E) و 22 هسته (8 هسته P + 16 هسته E) SKU. همچنین شایعه شده بود که پیکربندی موبایل 14 هسته ای (6 هسته P + 8 هسته E) می تواند به عنوان بهترین تراشه دسکتاپ MTL-S عمل کند.

Intel Core i5-13400F را در آمازون بخرید