راهنمای کامل خرید لپ تاپ برای مصارف مختلف؛ پادکست

تاثیر هارد دیسک روی سرعت سیستم به قدری بالاست که حتی اگه شما Cpu ضعیفی داشته باشید با داشتن هارد پرسرعت (SSD) ، بیشترین سرعت و روانی سیستم رو تجربه می سایت aryalaptop کنید. نکته دیگه ای که توی عملکرد لپ تاپ واقعا تاثیر گذاره (به عینه با چشمام دیدم) خنک نگه داشتن پردازنده هاست. برای مثال لپ تاپ شما پورت usb3 نداره ولی از اکسپرس کارت پشتیبانی میکنه ، شما میتونید با خرید اکسپرس کارت usb3 ، ورژن 3 پورت usb رو به لپ تاپتون اضافه کنید یا با اکسپرس کارت دیگه ای می توان مموری کارت های موبایل رو به لپ تاپ متصل کرد. باتری KU533AA هشت سلولی با توان 73 Wh با قیمت 80 یورو. باتری HSTNN-LB0T هشت سلولی با توان 68 Wh روی لپ تاپ به صورت پیشفرض. شارژر لپ تاپ hp 8540w هم مثله باتری این لپ تاپ متنوعه ، 3 مدل شارژر برای این لپ تاپ ارائه شده که توان های خروجی مختلفی دارن. سلام. خواهش میکنم. خوشحالیم که توضیحات و راهنمایی های مسترنکست برای شما هم مفید بوده است. لطفا راهنمایی میکنید که برای کارطراحی صدا تا سقف ١٥ میلیون چه لپتاپی میشه خرید؟ من اول نمی دونستم که لپ تاپ elitebook 8540w میکروفون داره و رفتم از دیجی کالا میکروفون جداگونه ای خریدم و به لپ تاپم وصل کردم و دیدم وصل نمیشه و چیزی ضبط نمی کنه ، برای تولید محتوا و ضبط پادکست و ویدیو نیاز داشتم ، بعد که فهمیدم لپ تاپ میکروفون داره ، با خوشحالی تمام رفتم تستش کنم ، دیدم اونم اصلا صدا رو ضبط نمیکنه تازه پورت صدا لپ تاپمم هم کار نمی کرد و نمی تونستم هندزفری وصل کنم به لپ تاپ تا با صدای کم اهنگ گوش بدم 🙁 نمی دونم چجوری شد که رفتم درایور صدا و میکرفون لپ تاپ رو از طریق سایت خود اچ پی آپدیت کردم بعدش معجزه شد ، پورت میکروفون و هدفون کار میکرد که هیچ ، خود میکروفون داخلی لپ تاپ هم صدا رو خیلی با کیفیت ضبط میکرد.

پیشنهاد گجت استوک به شما اینه که یدونه SSD و یدونه HDD داشته باشین ، اس اس دی رو به بخش اصلی لپ تاپ (پورت sata که باید حتما پشت لپ تاپ رو باز کنید ) متصل کنید و هارد رو از طریق کدی جای دی وی دی رایتر لپ تاپتون قرار بدین به این صورت که سیستم عامل دلخواه خودتون (ویندوز ، لینوکس ، مک و …) و نرم افزار ها و بازی هاتون رو روی SSD نصب کنین و فایل های آرشیو ، اهنگ ها ، ویدیو ها و … اگر جای هارد لپ تاپ ، SSD نصب کنید ، سرعت و قدرت لپ تاپتون باز بیشتر میشه ، اگه لپ تاپتون 8 گیگ رم داشته باشه خیلی بهتر برنامه ها و بازی ها رو اجرا میکنه و اگه لپ تاپ شما پردازشگر چهار هسته ای داشته باشه میتونه با لپ تاپ های نسل 3 هم تو زمینه پردازشی رقابت کنه. برای ضبط کردن پادکست های با کیفیت ، ساخت فیلم های اموزشی و تولید محتوا نیاز به میکروفون دارین البته لپ تاپ ها خودشون هم میکروفون با کیفیتی دارن و میتونید ازشون استفاده ببرید.

استفاده از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 به همراه ۶ گیگابایت GDDR5 موجب شده است که بتوانید بدون تاخیر از برنامه ­های مورد نیاز خود استفاده نمایید. با اینکار سرعت لپ تاپ شما حداقل 4 برابر زیاد میشه و لپ تاپ شما تو کمتر از 20 ثانیه کاملا بوت میشه و دیگه شاهد هیچ هنگی و تاخیر در اجرای برنامه ها و سیستم عامل خودتون نخواهید بود. این سیستم طرح کنترلی دارد و صفحه نمایش مسطح آن میتواند به صورت خمیده درآید. ببینید قوی ترین کنسول بازی دنیا رو سونی ساخته (ps4) که از AMD استفاده می کنه و در همین لپ تاپ هم از این سیستم استفاده میشه و بسیار جواب گو هست بیشتر بازی های به روز رو با کیفیت متوسط رو به بالا اجرا می کنه.

کنار کیبورد لپ تاپ ، تاچ پد Touchpad لمسی با 3 دکمه قرار داده شده ، دکمه راست که راست کلیک هست دکمه چپ هم دکمه کلیک کردنه و دکمه وسط هم دکمه ای برای اسکرول کردنه و با نگه داشتن اون و حرکت انگشت روی تاچ پد میتونید اسکرول کنید هر چند که خود صفحه لمسی تاچ پد هم بخش اسکرول کردن رو داره. علاوه بر تاچ پد، Pointstick هم در قسمت پایین دکمه Space کیبورد لپ تاپ 8540 elitebook ، قرار داده شده . از طرف دیگر وزن کمی هم دارد و اندازه آن هم آنقدری نیست که برای حمل و نقل کردن آن به مشکل برخورید. آیا اطلاعاتتان در مورد لپ تاپ ایسر کافی نیست؟ لپ تاپ مورد تست، قویترین پردازشگر دو هسته ای مدل i7-620M با 8 گیگ رم و 1 گیگ گرافیک NVIDIA Quadro FX 880M رو داره ، گرچه قوی ترین کانفیگ سخت افزاری hp8540w نیست ولی امتیاز های قابل قبولی رو در بنچمارک ها گرفته برای مثال بنچمارک Cinebench R10 64bit مقدار امتیاز 4242 برای تک هسته cpu و امتیاز 9399 برای تمام ظرفیت هسته ای cpu رو به دست اورده که میزان قابل قبولیه. به طور ساده، هرچه رم یک لپ تاپ بیشتر باشد سرعت آن لپ تاپ بیشتر است و برنامههای بیشتری را میتواند همزمان اجرا کند.

این مدل لپتاپ با پردازندهCore i3 سری U و قیمت تقریبی ۴۰۰ دلار، یک انتخابی مناسب برای کاربران اقتصادی به شمار می­آید. پردازندش از سری Core i7 نسل 10 هستش و تقریبا هیچ عملیاتی وجود نداره که نتونه از پسش بربیاد. هر لپ تاپی علاوه بر داشتن یه سری ویژگی های مشترکی که با هم دارن ، در یک سری آپشن ها و امکانات با هم فرق دارن. VGA-out هم قادره تا حداکثر رزولوشن 2048×1536 با نرخ رفرش تصویر 75Hz و رزولوشن پایین تر با حداکثر نرخ رفرش 100 Hz پشتیبانی کنه. من یادمه بازی پابجی رو با شبیه ساز روی همین مدل لپ تاپ بازی میکردم بعد چند دقیقه بازی کردن لپ تاپم یهو خاموش شد، دیدم که لپ تاپم به شدت داغ شده بود جوری که دستمو وقتی جلو هیت سینک لپ تاپم گذاشتم از شدت داغی، دستم سوخت ، بعد که دما CPU رو چک کردم دما رو 115 درجه سانتی گراد و دما گرافیک به 100 درجه رسیده بود. مدل های مختلفی از لپ تاپ Dell XPS وجود دارد که برای سال 2020 ، پردازنده های نسل 10 اینتل Core i5 یا i7 و صفحه نمایش بدون حاشیه “Infinity Edge” استفاده شده است، به این معنی که Dell XPS 13 (2020) یک عملکرد درخشان داشته است.

نهایت سرعت انتقال داده از این پورت (Micro SD: 1.7 MB/s, Micro SD-HC: 1.5 MB/s, Micro XD: 1.7 MB/s) مقدار هست. مزیت لپ تاپ elitebook 8540w اینه که هر دو پورت Audio-in (microphone) jack و Audio-out (headphone) jack رو به صورت جداگونه داره بر خلاف لپ تاپ های امروزی که این دو پورت با هم ادغام شده و برای استفاده همزمان از هدفون و میکروفون نیاز به خریدن کابل تبدیل 1 به 2 دارن. بله تبلت سرفیس پرو ۸ با مشخصات که گفتید اگه دارای کارت گرافیک مجزا هم باشه میتونه برای نرم افزارهایی که مدنظرتون هست پاسخگو باشد. این پردازنده به کمک 8 گیگ رم میتواند از عهده اجرای تقریبا همه نرم افزارهای معمولی براحتی بربیاد. 4گیگابایت حافظه گرافیکی آن هم GeForce GTX 1650 در کنار 16 گیگابایت رم و پردازنده Core i7 بهتون کمک میکنه هم از کارهای گرافیکی و هم بازی لذت ببرید. من غیر از میکروفون خارجی ، کارت صدا اوریکو هم خریده بودم که بتونم هندزفری رو به لپ تاپم وصل کنم ، وقتی که درایور صدا لپ تاپم رو بروز کردم فهمیدم که این کارت صدا رو هم بیهوده خریده بودم 😂😑 چون پورت 3.5 جک لپ تاپم درست شده بود و بدون مشکل کار میکرد.

این مدل ایسوس برای کارهای روزمره و تخصصی واقعا کاربرد داره . چون در حال حاضر برند ها و تنوع لپ تاپ ها زیاده و خودم خیلی آشنایی با انواع لپ تاپ ندارم ممنون میشم راهنماییم کنین و مدل های که مدنظرتون هست رو بفرمایید. در حال حاضر با یودجه بین 20 میلیون تا 25 میلیون تومانی لپ تاپ های با پردازنده Core i5 و 2 گیگابایت حافظه گرافیکی متوسط میتونید تهیه کنید. لپ تاپ Lenovo ThinkPad P1 یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی با سرعت و قدرت بالا است. 5. ممکن است دستگاه شما خاموش شده یا RESTART شود. ممکن است در اثر ضربه و یا افتادن لپ تاپ، قاب آن ترک برداشته و یا بشکند. برای فعال کردن حسگر باید درایور ها و نرم افزار مخصوص اون به اسم HP Simple Pass رو دانلود و نصب کنین و اثر انگشت خودتون رو از طریق اسکن کردن به برنامه ارسال کنین.

حداکثر سرعت انتقال دیتا در این لپ تاپ 109 MB/s (مگابایت در ثانیه) از طریق USB3 ، بعد از اون حداکثر سرعت از طریق پورت eSATA به میزان 102.6 MB/s ، حداکثر سرعت انتقال فایل در پورت USB2 لپ تاپ HP8540w حدود 29.4 MB/s هستش. باتری این سیستم ۱۱ ساعت قابل استفاده بوده و امکان انجام ادیت فیلم به همراه سایر کارها را برای شما فراهم می­کند. به نظر می­رسد که باید بگوییم بهترین لپ ­تاپ برای ادیت فیلم را در لیست لپ­ تاپ­ های گیمینگ پیدا خواهید کرد. خودم این مدلو پیدا کردم خوبه؟ این بلندگو فاقد بیس Base و مقدار کمی از فرکانس mid ranges رو پشتیبانی می کنه. برای کسایی که میخوان یه لپ تاپ ارزون ولی محکم و صنعتی با کیفیت ساخت بالا داشته باشن توصیه می کنم. مزیت پورت FireWire نسبت به USB اینه که شما میتونید 63 تا دستگاه جانبی (البته دستگاه ها باید 2 پورت داشته باشن) رو به صورت زنجیروار به این پورت وصل کنید و همزمان با تمام این 63 دستگاه با نهایت سرعت bus به صورت همزمان به کار بگیرید در صورتی که در پورت usb دستگاه ها قادر نیستن به هم وصل بشن. از لنوو هم خیلی بهتره.

پیش خودم گفتم که لپ تاپ من ضعیفه و بازی پابجی رو نمی کشه ولی مشکل ضعیف بودن لپ تاپ نبود بلکه خیلی هم پردازشگر خوبی داره ، مشکل گرفتگی مسیر خروج هوا از فن و از بین رفتن خمیر سیلیکون پردازنده ها بود. لپ تاپ HP Mobile Workstation 8540w هم مثل اکثر لپ تاپ ها از داک استیشن پشتیبانی میکنه. شرکت hp برای لپ تاپ های خودش داک استیشن های اختصاصی می سازه ، الیته شرکت های شخص ثالث هم داک استیشن های خودشون رو برای لپ تاپ ها می سازن. بودجه هم تا 27 میتونم هزینه کنم. لپ تاپ استوک hp elitebook 8540w تو زمینه تنوع پورت ها عالی عمل کرده ، 5 تا پورت USB (سه تا usb2 دو تا usb3) نیاز شما رو برای وصل کردن هر دستگاهی مثله موس ، پرینتر ، هارد اکسترنال ، دوربین دیجیتال و … درگاه فایروایر یا IEEE 1394 یه نوع درگاه استاندارد برای اتصال انواع دستگاه های الکترونیکی مثله چاپگر ها و اسکنر ها ، دوربین های دیجیتال ، هارد اکسترنال ، دستگاه های پزشکی ، کارت صدا ، پلیر های DV و DV Cam و انواع تجهیزات حرفه ای میکسر و تدوین و مونتاژ صدا به لپ تاپه.

هارد دیسک پیش فرض این لپ تاپ اچ پی، Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS با ظرفیت 500 گیگابایته و اندازه 2.5 اینچیه که میزان چرخش 7200 دور بر دقیقه رو داره ، هر چقدر میزان چرخش صفحه دیسک بالاتر باشه سرعت خواندن و نوشتن هارد بیشتره. من چند سال قبل که داشنجوی این رشته بودم، لپ تاپ لنوو IP310 داشتم. من خرید این لپ تاپ رو توصیه میکنم… در خرید این لپ تاپ دقت داشته باشید این لپ تاپ حدود 2.2 کیلوگرم وزن دارد که یک وزن معمولی در این رنج قیمتی است. و هزینه عیب یابی تخصصی در پارت ایران خیلی کمتر از تجربه یک تعمیر بد است. آموزش تعمیرات لب تاب در صورتی مفید واقع خواهد بود که نه تنها بصورت آکادمیک باشد بلکه بیشتر بصورتی باشد که کارآموز در طول دوره لپتاپهای مختلف را باز و بسته و عیب یابی و تعمیر کند. شما برای بدست آوردن بهترین آموزشگاه تعمیر لپ تاپ لازم است ۲ چیز را اهم کار بدانید: اول اینکه محیطی که آموزش میبینید از چه تجهیزات و امکاناتی برخوردار است و مهمتر از همه کسی که بشما آموزش میدهد چه سابقه و فن بیانی دارد!

آموزش ریبال چیپ گرافیک، اموزش تعویض چیپ گرافیک، تنظیم دمای دستگاه BGA Machine، استفاده از روغن های مخصوص ریبال چیپ، روش ریبال دستی با هات گان Hot Gun و آموزش تنظیمات بی جی ای ماشین از سرفصلهای اصلی این بخش میباشد. این لپ تاپ به دلیل داشتن سرعت پردازش بسیار بالا و کیفیت خوب در این لیست قرار گرفته است. درصد بسیار زیادی از پردازندهها دارای واحد گرافیک یکپارچه هستند. دلیل ارزانی لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو آکبند بازار اینه که ، لپ تاپ های استوک که تو انبارهای کمپانی های سازنده فروخته نشدن، به علت اینکه هزینه ی زیادی جهت نگهداری لپ تاپ ها باید خرج بشه و همچنین فروخته نشدن این لپ تاپ ها برای شرکت ضرر هست ، شرکت سازنده این لپ تاپ ها رو زیر قیمت و به صورت عمده تحت عنوان استوک به کشور های جهان سومی می فروشه تا حداقل هزینه متریال و مواد اولیه محصولات خودش رو دربیاره و از هزینه های اضافی مثل انبار داری خلاص بشه. پردازنده M1 هم قدرت زیادی هم گرافیک هفت هسته ای داخلی داره. بودجم هم نهایتا ۲۵ میلیون هستش…

سنسور Ambient Light که در قسمت پایین قاب دور صفحه نمایش در کنار لوگو اچ پی دیده میشه که کار اون تنظیم کردن میزان روشنایی صفحه نمایش بر طبق میزان نورِ محیط هستش به این صورت اگه لپ تاپ شما بیرون در نور افتاب باشه ، میزان روشنایی صفحه به بیشترین حد خودش میرسه و برعکس. با این پورت دسترسی به اینترنت پرسرعت مهیا میشه البته به شرطی که مودم شما اینترنت داشته باشه . پورت Ethernet Port واقعا یکی از پورت های ضروری در هر لپ تاپی به شمار میره. واقعا بخش جذاب لپ تاپ hp elitebook همین چراغ های لمسی رنگ و بارنگ نوار کنترل وضعیته که به رنگ های سبز ، آبی ، قرمز هستن.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار