از آنجایی که محدوده استاندارد مدل 3 و مدل Y نشان دهنده اکثر خودروهایی است که در ایالات متحده می فروشد، گزارش شده است که تسلا در حال بررسی نظر کاخ سفید در مورد ورود به سرمایه گذاری مشترک با CATL چین در خاک ایالات متحده است. کارخانه باتری ممکن است به طور هدفمند برای LFP CATL و سایر فناوری های برتر ساخته شود و ممکن است به تسلا اجازه دهد تا مدل پایه 3 و مدل Y را در حلقه یارانه دولت نگه دارد زیرا سلول ها در ایالات متحده ساخته می شوند.
اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 654 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
در ماه دسامبر، وزارت خزانه داری اعلام کرد که دستورالعمل های اجرایی نهایی IRA را برای ماه مارس به تعویق می اندازد، زیرا بسیاری از ذینفعان – خارجی و داخلی – از قوانینی که خودروهای الکتریکی یا باتری های آنها را واجد شرایط دریافت یارانه نمی کند، ابراز نارضایتی کردند.
این شبیه به ترتیبی است که فورد انجام داد، زیرا میخواهد واجد شرایط دریافت یارانه 1.5 میلیارد دلاری سالانه شود، در حالی که هنوز از فناوری باتری چینی استفاده میکند. فورد مالک و اداره کارخانه خواهد بود، در حالی که CATL دانش باتری و نصب تجهیزات را فراهم می کند. طبق گزارش ها، روهان پاتل، مدیر ارشد جهانی سیاست عمومی تسلا، در دیدار با مقامات کاخ سفید، به دنبال توضیح بیشتر در مورد نکات قانون کاهش تورم در مورد تامین مواد خام باتری بود.
به گفته افراد آگاه از گفتگوهای وزارت خزانه داری با آنها، دستورالعمل های این وزارتخانه که قرار است امروز منتشر شود، برخی از خودروهای برقی را از واجد شرایط بودن اعتبار مالیاتی خارج می کند. تسلا بدیهی است که فکر میکند ارزانترین نسخههای مدل 3 و مدل Y ممکن است در میان آنها باشد و در حال بررسی راههایی برای بازگرداندن آنها است. مکان کارخانه باتری LFP هنوز مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد در تگزاس خواهد بود.
CATL دو فناوری باتری هیجان انگیز دیگر دارد که امسال وارد تولید انبوه می شود. هم سلولهای فسفات M3P و هم بستههای Quilin چگالی انرژی سلولهای LFP و 4680 را که تسلا در حال حاضر برای وسایل نقلیهاش استفاده میکند، با همان قیمت و هزینه تولید شکست میدهند. یک کارخانه تسلا برای فناوریهای برتر باتری CATL در ایالات متحده ممکن است به آن دسترسی به همه آن چیزهای جدید بدهد و در این فرآیند میلیاردها اعتبار مالیاتی برای آن به ارمغان بیاورد، بنابراین اگر تسلا موفق به انجام آن شود، ترتیب نسبتاً مطلوبی خواهد بود.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-may-keep-the-Model-3-Y-eligible-for-tax-credits-and-gain-M3P-battery-access-with-Ford-s-factory-move.704805.0.html
در حال حاضر، نسخههای استاندارد مدلهای پرفروش تسلا از باتریهای فسفات آهن ارزانتری استفاده میکنند که در چین توسط بزرگترین سازنده باتریهای برقی جهان CATL ساخته شدهاند. تسلا اخیراً هشدار داده است که وقتی وزارت خزانهداری دستورالعملهای واجد شرایط بودن اعتبار مالیات باتری خود را در اواخر امروز منتشر میکند، ممکن است مدل پایه 3 و مدل Y وضعیت یارانه 7500 دلاری جدید خود را از دست بدهند.