بررسی Sonos Era 300 – یک بلندگوی هوشمند و بلندگوی فراگیر Dolby Atmos ایده آل؟

Era 300 در طول آزمایش ما به داده های اندازه گیری بسیار خوبی دست یافت، اما Arc نیز بسیار خوب عمل کرد. اگر یک ساب ووفر نسل سوم اختیاری را به ترکیب اضافه کنید، مناطق زیر 100 هرتز به طور قابل توجهی بهتر پشتیبانی می شوند. اگر عموماً طرفدار موسیقی باس سنگین نیستید، می توانید ساب ووفر را نیز کنار بگذارید.

برای صدای سه بعدی، توصیه می کنیم از طریق Trueplay راه اندازی کنید. این در حال حاضر فقط با استفاده از آن کار می کند دستگاه های IOS / iPadOS، زیرا از میکروفون های داخلی و سنسورهای مکان برای اندازه گیری های خود استفاده می کند. اگر به دستگاه IOS دسترسی ندارید، توصیه می کنیم برای این کار دستگاهی را قرض بگیرید. شما به سادگی از طریق برنامه Sonos راه اندازی می کنید و در عین حال مطمئن می شوید که دستگاه به همان شبکه متصل است.

در آزمون عملی ما، تنظیمات ما به خوبی انجام شد و کیفیت صدای سه بعدی عالی (با استفاده از Apple Music) و Dolby Atmos (برای مثال با استفاده از Disney Plus یا Amazon Prime) داشت. با استفاده از یک تلویزیون قدیمی (فقط پشتیبانی از ARC)، دیزنی پلاس و موارد مشابه فقط به صورت استریو کار می کردند. ساب ووفر به خصوص در طول فیلم ها خوب عمل کرد – در حین پخش موسیقی کمی ظریف تر است (مخصوصاً با استفاده از تنظیمات پیش فرض). در استفاده از تلویزیون، Arc به عنوان یک مرکز نیز به خوبی کار می کند و می تواند کلمات گفتاری را به وضوح پخش کند. در طول موسیقی، گاهی اوقات کمی بیش از حد غالب است.

اگر دو Era 300 را با Sonos Arc و به صورت اختیاری با نسل سوم ساب جفت کنید، می توانید یک سیستم فراگیر Dolby Atmos عالی برای سینمای خانگی خود ایجاد کنید. اگرچه، برای انجام این کار، شما در حالت ایده‌آل به یک تلویزیون مجهز به eARC نیاز دارید تا از نرخ بیت بالا با استفاده از Dolby Atmos لذت ببرید (با ARC باید به Dolby Digital Plus بسنده کنید).

به محض اینکه اسپیکر Era 300 به عنوان بلندگوی پشتی راه اندازی شد، متأسفانه نمی توانید به تنهایی از طریق بلوتوث از آن استفاده کنید. تنها با استفاده از AirPlay 2 می توانید از کل تنظیمات با هم استفاده کنید. برای اینکه به تنهایی از آن استفاده کنید، فقط باید آن را جدا کنید که چند ثانیه طول می کشد. این مایه شرمساری است، زیرا Sonos معمولاً از استفاده چند اتاقه به خوبی پشتیبانی می کند – در اینجا، ما کمی انعطاف پذیری را از دست می دهیم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Sonos-Era-300-review-A-smart-speaker-and-ideal-Dolby-Atmos-surround-speaker.736118.0.html