
قیمت مدل Y در حال افزایش است زیرا هزینه ساخت تسلا کمتر از 40000 دلار آمریکا است

در همین حال، مقامات تسلا قبلاً گفته اند که اولویت اصلی این شرکت در حال حاضر گسترش به بازار وسایل نقلیه انبوه است. تسلا حتی ممکن است پروژههای عملکردی مانند رودستر 2 را به منظور تمرکز بر «برقسازی انبوه» در پیش گرفته باشد. این احتمالاً به معنای پیشروی در توسعه مدل کوچکتر و ارزانتر مدل 2 است که ایلان ماسک معتقد است احتمالاً به نصف هزینه تولید مدل 3 خواهد رسید.
علیرغم کاهش اخیر قیمت تسلا، بر اساس تجزیه و تحلیل هزینه های تولید اخیر توسط تیم تنها Sandy Munro، این شرکت همچنان حاشیه سود بی سابقه خود را حفظ کرده است. تجزیه و تحلیل جامع هزینه بخش به قسمت او نشان داد که برای ساخت مدل Y تسلا به 39393 دلار آمریکا نیاز است، در تمام مدتی که به طور متوسط 58990 دلار فروخته شد و حتی پس از کاهش قیمت سخاوتمندانه به 52990 دلار کاهش یافت که هنوز هم سود ناخالص زیادی دارد. .
با توجه به برآوردهای سندی مونرو مبنی بر اینکه ساخت مدل 3 در سال گذشته حدود 33600 دلار برای تسلا هزینه داشته است، مدل 2 می تواند نزدیک به 25000 دلار قیمت داشته باشد و همچنان سود متوسط بدنام 10000 دلاری را برای تسلا به ارمغان بیاورد و رقابت را در این فرآیند از بین ببرد. تسلا فردا درآمد خود را گزارش خواهد کرد و تحلیلگران انتظار دارند 24.4 میلیارد دلار درآمد از 439,700 خودروی تولید شده در سه ماهه گذشته یا 55,500 دلار آمریکا برای هر خودرویی که میانگین هزینه تولید آن حدود 36,000 دلار آمریکا است، درآمدی نسبتاً غبطهانگیز داشته باشد.
همان سود ناخالص مدل Y فقط به بیش از 14000 دلار برای هر خودرو افزایش یافت زیرا تسلا قیمت خود را به 53490 دلار افزایش داد، زیرا کاهش تقاضا باعث بازگشت تقاضا شد و در عین حال سایر سازندگان خودروهای برقی را مجبور به جنگ قیمتی کرد که تسلا احتمالاً برنده خواهد شد. مونرو. تخمینهای او میگوید که به دلیل کاهش هزینههای تولید که تسلا میگوید پشت کاهش قیمتهای آن است، و همچنین بازده تولید ناشی از تغییر به کارخانههای گیگا جدیدتر یا ارتقای کارخانههای موجود، و همچنین خدمات ارزش افزوده مانند اشتراک FSD، تسلا می تواند حاشیه بی سابقه 40 درصدی را حتی با قیمت های پایین تر فعلی حفظ کند.
اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید
تعدادی از تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند Lucid، NIO یا XPeng، بلافاصله پس از تغییر برچسبهای پرفروشترین مدل 3 و مدل Y تسلا، کاهش قیمت را اعلام کردند و بقیه احتمالاً به دنبال آن خواهند بود. مسئله این است که هیچ خودروسازی مقیاس اقتصادی تسلا را ندارد و تنها برندهای خودروهای برقی چینی می توانند در هزینه های تولید رقابت کنند، به دلیل استراتژی چند ساله دولت برای توسعه و حفظ پیشتازی در پالایش مواد خام و تولید باتری در آنجا. مونرو میگوید که بقیه احتمالاً با مشکلات مالی قابل توجهی مواجه خواهند شد، در حالی که تلاش میکنند به حاشیههای تسلا برسند و بسیاری از آنها ممکن است در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Model-Y-price-creeping-back-up-as-it-costs-Tesla-less-than-US-40-000-to-make.684713.0.html